Jakub Berčík
Technológie sa neustále vyvíjajú a sú prepojené so všetkým, čo robíme v osobnom, ale aj pracovnom živote. Technológie sú základom modernej spoločnosti a „majákom“ neustáleho rastu – od smartfónov...
Vianočné spoty maloobchodných reťazcov v duchu spotrebiteľských súťaží
Vianočné obdobie sa aj v roku 2022 výrazne líšilo od tých, na ktoré sme boli bežne zvyknutí. Pandémiu vystriedala energetická kríza, rastúca inflácia a rast spotrebiteľských cien. Priemerná suma nákupného košíka na...
Dostane Vás vianočná hudba?
Obdobie Vianoc sa už tradične spája s nákupmi darčekov a špecifickou nákupnou atmosférou. Aj keď si to možno neuvedomujeme, tá je zároveň výsledkom pôsobenia viacerých zmyslov súčasne, ktoré či vnímame alebo nevnímame,...
Jakub Berčík: Inovatívne prístupy pri tvorbe efektívnych plánogramov
Nákup väčšiny položiek z nákupného košíka prebieha podľa prieskumov impulzívne, čoho dôvodom sú emócie. Aj samotné rozhodovanie pri výbere tovarov prebieha na 70 % až 90 % nevedome a podľa modernej psychológie tzv. „brána do...
Jakub Berčík: Retail a energetická kríza
Obchod sa ešte nestihol spamätať z pandémie a už čelí ďalšej kríze – energetickej. Obchodníkov sa táto kríza dotýka rovnako ako celého podnikateľského sektora na Slovensku. Najväčšie režijné náklady pre maloobchodné prevádzky...
Jakub Berčík: Dáta hýbu svetom, ale aj obchodom
Tak ako všetky odvetvia obchodu, aj samotný maloobchod podlieha rôznym zmenám a trendom, ktoré vplývajú nielen na samotných obchodníkov, ale aj na ich zákazníkov. Transformáciou obchodu zákazník vďaka konkurenčnému prostrediu...
Jakub Berčík: Prečo je dôležité budovanie maloobchodnej siete predajní?
Výstavba bytov a vznik nových obytných štvrtí na periférii miest, pandémia Covid-19, rast cien energií prehlbuje problém s potravinovými púšťami. Čo sú to potravinové púšte? Ide o územnú oblasť, ktorá má obmedzený prístup k...
Jakub Berčík: Neistota a nákupné správanie
Obchod bol v období pandémie súčasťou kritickej infraštruktúry, no napriek tomu nastali zmeny v nákupnom správaní ľudí a je potrebné hľadať nové spôsoby komunikácie, ako byť opäť bližšie k zákazníkovi. Keď v roku 2020 naplno...
Jakub Berčík: Chytľavá hudba v reklame môže pomôcť, ale nie vždy je zárukou...
V posledných dňoch sa objavila správa o finančných problémoch retailovej značky a spoločnosti Dedoles, ktorá predáva textilný tovar so zábavným dizajnom. Podľa dostupných informácií má spoločnosť problémy s platením faktúr...
Jakub Berčík: Návrat k starým nákupným zvykom? Ovplyvní ich aj situácia na...
Ešte sme sa nestihli spamätať z pandémie a už je tu ďalší problém, ktorý bude mať dopad na všetkých z nás, či už ide o o ekonomické, morálne, psychické alebo iné dôsledky. S neistotou je spojená aj zmena spotrebiteľského...
Jakub Berčík: Vianočná očkovacia kampaň medzi ostatnými vianočnými reklamami...
Aj v roku 2021 sa vianočné obdobie výrazne líšilo od toho, na ktoré sme boli bežne zvyknutí. Pokračujúca pandémia ovplyvňovala naše životy, čo sa dotklo aj tradičných predvianočných nákupov. Vplyvom neustále sa meniacich...