Jakub Berčík
Maloobchod je obrovské a neustále sa meniace odvetvie, v ktorom trendy často prichádzajú a odchádzajú v relatívne krátkom čase. Udržať krok môže byť náročné. Pri pohľade na rok 2024 je pre...
Jakub Berčík: Tajomstvá spotrebiteľského mozgu
Marketéri si často myslia, že rozumejú spotrebiteľskému mozgu, pretože používajú ten svoj. Treba si však uvedomiť, že vedomé skúsenosti nehovoria celý príbeh, ktorý sa odohráva na pozadí. Aj keď si môžeme myslieť, že dokonale...
Jakub Berčík: Ako môžu zelené riešenia posunúť maloobchodný predaj?
Asi nenapíšem nič nové, keď uvediem, že zelené inovácie sú jedným z najvýznamnejších spôsobov znižovania spotreby zdrojov, znečisťovania životného prostredia a klimatických rizík. Podnikom môžu zabezpečiť významnú konkurenčnú...
Jakub Berčík: Význam svetla v retaile
Správanie zákazníkov v predajných priestoroch je silne ovplyvnené vnímaním okolia a pocitom pohody. Použitím dynamických maloobchodných riešení základného, akcentového a dramatického osvetlenia je možné upútať pozornosť,...
Jakub Berčík: Značkové výrobky verzus privátne značky. Ako efektívne...
Maloobchodníci si uvedomujú veľký potenciál rozvoja privátnych značiek, preto neustále zvyšujú ich kvalitu a rozmanitosť aj ich prítomnosť v rôznych kategóriách výrobkov. Nižšia cena a porovnateľná kvalita prispievajú k...
Jakub Berčík: ako sa spotrebitelia rozhodujú pri nákupe piva
Pivo patrí na Slovensku medzi veľmi obľúbený nápoj, ktorý sa pije celoročne, no možno o niečo väčšej obľube sa teší počas teplých letných dní. Faktom je, že jeho spotreba medziročne klesá s výnimkou roku 2020, kedy medziročne...
Jakub Berčík: Využitie počítačového videnia v retaile
Technológie sa neustále vyvíjajú a sú prepojené so všetkým, čo robíme v osobnom, ale aj pracovnom živote. Technológie sú základom modernej spoločnosti a „majákom“ neustáleho rastu – od smartfónov až po najmodernejšie...
Jakub Berčík: Čo si všímajú spotrebitelia na obaloch?
Súčasné trendy na trhu s potravinami ovplyvňujú spotrebiteľov pri výbere potravín. Do popredia sa v poslednej dobe dostávajú nutričné indikátory zloženia potravín či ekologické parametre obalov. V konečnom dôsledku je však...
Aké nové formy predaja môžu vzniknúť nedeľným zatvorením obchodov?
V súčasnosti pomerne často diskutovaná téma zákazu nedeľného predaja má ako svojich zástancov, tak aj odporcov. Z analýzy Národnej banky Slovenska (NBS), ktorá skúmala ekonomické dopady zatvorených obchodov počas nedieľ...
Jakub Berčík: Negatívne trendy, ktoré ovplyvnili retail
Aké sú negatívne trendy, ktoré ovplyvnili retail? Ako prvé asi každého napadne pandémia Covid-19, ktorá mala v predchádzajúcom období výrazný vplyv na maloobchod, čo viedlo k viacerým negatívnym trendom. Medzi hlavné, ktoré v...
Marketplace ako forma online nákupných centier
Online svet sa mení každým dňom. S tým súvisí aj vznik a rozvoj nových obchodných modelov. Jedným z nich je aj predaj viacerých druhov produktov na jednom mieste. Tento typ predaja v podobe online trhovísk prešiel v posledných...