logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Diskont Lidl má na Slovensku aktuálne 174 predajní, poslednú otvoril v Martine. Ide o štvrtý...
  • Nové automatizované predajne Coop 24/7 pribudli v Šuranoch a Sládkovičove. Táto správa si v...
  • V posledných rokoch sme svedkami dynamického rozvoja predajných konceptov, ktoré prepájajú...
  • Domáci reťazec Coop Jednota získal v súťaži Mastercard Obchodník roka 2024 ocenenie v kategórii...

Nezávislé hodnotenie zvyšuje dôveru zákazníkov. Ocenenie Voľba spotrebiteľov má svojich víťazov

17. mája 2024
Správy 0
758
Nezávislé hodnotenie zvyšuje dôveru zákazníkov. Ocenenie Voľba spotrebiteľov má svojich víťazov

Na jednej strane je to odmena pre výrobcov za ich inovatívny prístup, na druhej strane lákadlo pre ďalších zákazníkov. Ocenenie Voľba spotrebiteľov je nezávislé hodnotenie noviniek na trhu, o ktorom rozhodujú zákazníci. Mená víťazov 13. ročníka zazneli počas galavečera, ktorý sa konal 16. mája na Národnom futbalovom štadióne v Bratislave. Slávnostným odovzdávaním cien sprevádzal herec a moderátor Juraj Bača. Na oficiálnu časť večera nadviazal networking so 120 VIP osobnosťami slovenského obchodu a marketingu.

Marketingový program Voľba spotrebiteľov je unikátny akcelerátor predaja. Až dve tretiny zákazníkov hovoria, že majú väčšiu dôveru k produktom, ktoré sú ocenené v nezávislých testoch. Viac ako polovica spotrebiteľov uvádza, že označenie Najlepšia novinka roka u nich zvýši pravdepodobnosť, že si takýto produkt zakúpia. A tretina opýtaných dokonca tvrdí, že by si za produkt označený logom Voľba spotrebiteľov bola ochotná priplatiť. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Mnforce, ktorý realizovala na vzorke tisíc respondentov v závere minulého roka.

Prečítajte si tiež
Voľba spotrebiteľov 2023 pozná víťazov
Voľba spotrebiteľov

Tieto zistenia sú mimoriadne dôležité pre produktové novinky. Ročne ich na pultoch pribudne mnoho, ale o tom, ktoré z nich sa v regáloch udržia aj v budúcnosti, rozhodujú práve spotrebitelia tým, že si ich vkladajú do košíkov. Sú to tiež spotrebitelia, ktorí každý rok hlasujú za víťazov ocenenia Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka.

„Tento ročník potvrdil, že víťazné novinky sa pri nákupe v obchode oplatí hľadať, pretože prešli hodnotením dvoch tisíc slovenských spotrebiteľov,“ hovorí Veronika Trembáčová, projektová manažérka marketingového programu, ktorý organizuje spoločnosť ATOZ Marketing Services. „Súčasná doba vzhľadom na rastúce náklady výrobcom príliš nepraje v investíciách do marketingu či inovácií, napriek tomu sa nám tento rok zišli silné novinky,“ pokračuje country manažérka spoločnosti Tatiana Koššová.

Prečítajte si tiež
Spotrebitelia i odborná verejnosť oceňujú vlastné značky Coop Jednoty
Coop

Už vlani prišli organizátori so zásadnou zmenou, keď majú výrobcovia možnosť registrovať svoje inovatívne produkty do súťaže zadarmo. Tak to bolo aj tento rok a o priazeň zákazníkov bojovalo v 48 kategóriách 158 noviniek, ktoré výrobcovia uviedli na trh od januára 2023 po súčasnosť. Hodnotenie prebiehalo prostredníctvom online prieskumu, ktorý uskutočnila spoločnosť NIQ na reprezentatívnej vzorke 2000 spotrebiteľov. Respondenti hodnotili atribúty ako obal, chuť/funkčnosť, značka, kvalita alebo napríklad aj skutočnosť, či sa nový produkt hodí k ich životnému štýlu.

Kto patrí medzi víťazov

Medzi tohtoročnými víťazmi sa umiestnil napríklad Yopro protein puding v trendy kategórii Proteínové dezerty. V tradičnej kategórii Balené údeniny a Alkohol zvíťazili Tauris Zipser a Żubrówka Flavours. Medzi drogériou spotrebiteľov zaujali napríklad GoWipes vlhčené obrúsky pre deti v kategórii Detské vlhčené obrúsky, ako aj Kamistad ústny sprej v kategórii Prípravky ústnej dutiny. Pre majiteľov zvierat je zaujímavý víťaz kategórie Starostlivosť o domácich miláčikov, ktorým sa stal Vileda Pet uterák z mikrovlákna, a novinka jemné paštéty Gourmet Revelations v originálnom pyramídovom tvare pre mačacích gurmánov.

Domácnosti ocenia aj Vileda King sušiak na bielizeň čierny 20 m, ktorý zaujal spotrebiteľov extrémne dlhou sušiacou plochou dvadsať metrov a elegantnou čiernou farbou. Frosch Eko Tablety do umývačky všetko v 1 Citrón získali priazeň Slovákov v kategórii Prípravky do umývačky riadku. Ekologické zloženie a nové väčšie balenie novinky, ktoré znižuje množstvo obalového odpadu, osloví všetkých, nielen srdcia ekologických nadšencov. Záujem spotrebiteľov vzbudila aj novinka Tofu Seafoo, ktorú uviedla spoločnosť Alfa Bio na trh ako alternatívu k rybacím jedlám. Novinka predstavuje unikátnu kombináciu chutí, ktoré sú inšpirované oceánom.

Z potravín zabodovala limitovaná novinka Coop Mini piškóty, Československá edícia od spoločnosti Coop Jednota Slovensko, ktorá na konci minulého roka uviedla na trh 20 tradičných produktov českých a slovenských výrobcov pod spoločným tematickým dizajnom, ktorého súčasťou sú aj dominanty hlavných miest Prahy a Bratislavy. Absolútnym víťazom tohto ročníka marketingového programu sa stal Tuniak vo vlastnej šťave Franz Josef Kaiser od spoločnosti Goral, ktorý predstavuje rozšírenie obľúbeného produktového radu.

Spomedzi víťazov jednotlivých kategórií vybrala najinovatívnejší produkt odborná porota. Tá zasadala v zložení Hana Nováková, riaditeľka organizácie Envi-Pak, Juraj Priečinský, obchodný manažér Tlačovej agentúry Slovenskej republiky, Ladislav Krammer, obchodný riaditeľ spoločnosti Store Media, Patrícia Lofajová zo Slovenského združenia pre značkové výrobky, Tatiana Kapitánová z časopisu Tovar&Predaj, Júlia Klukanová, senior konzultantka Retail services CZ&SK spoločnosti NIQ, Zuzana Holičková, výkonná tajomníčka Zväzu obchodu a Marian Milec, projektový manažér programu Jem pre Zem. Najviac ich zaujal produkt Lunter Seafoo od spoločnosti Alfa Bio.

Najlepšiu novinku si volila aj komunita spotrebiteľov, ktorí radi skúšajú nové produkty. Fanúšikovia Voľby spotrebiteľov na Facebooku a Instagrame si v dobrovoľnej súťaži vybrali ako najlepšiu novinku GoWipes Vlhčený toaletný papier od spoločnosti Alufix Slovakia. Tri varianty novinky: Comfort s alantoínom, pre deti a juniorov s ryžovým mliekom a kyselinou mliečnou a Procto Care s výťažkom z dubovej kôry, hamamelisu a s probiotikami, ich zaujali svojím špeciálnym zložením bez mikroplastov, biorozložiteľnosťou a praktickým uzatvárateľným viečkom.

Mediálna predstava

Víťazom programu je po galavečere zaručená masívna mediálna podpora. Vďaka spolupráci s celým radom mediálnych partnerov sa informácie o novinkách dostanú priamo k zákazníkom. Môžu sa tešiť na B2B kampaň v časopise Tovar&Predaj a B2C kampane v mesačníkoch Moje zdravie či Moja psychológia a iné. Ocenení sa odprezentujú aj počas rádiovej kampane v Tescu či na kongrese Samoška, kde sa s novinkami oboznámia zástupcovia maloobchodu. S víťaznými produktami sa môžu po prvýkrát oboznámiť aj čitatelia spravodajských portálov Premiumnews a Edizone.

Marketingová kampaň vyvrcholí outdoorovou kampaňou po celom Slovensku. Zahliadnuť logo Voľba spotrebiteľov môžu Slováci aj prostredníctvom samotných víťazov v televíznych spotoch, online prostredí alebo v mieste predaja. Vlani tak urobili napríklad spoločnosti Billa, Minit Slovakia, Coop Jednota Slovensko, Kaufland Slovenská republika, Perfetti Van Melle Slovakia, SHP Harmanec, Freudenberg Home and Cleaning Solutions, dm drogerie markt či Dobrota.

Zoznam víťazov si môžete pozrieť na tomto odkaze.

Súvisiace články:

Voľba spotrebiteľovVoľba spotrebiteľov 2023 pozná víťazov CoopSpotrebitelia i odborná verejnosť oceňujú vlastné značky Coop Jednoty

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Zaregistrujte sa teraz na Free From Specialty Food & Wine 2025 vo Viedni

Registrácia na Free From Specialty Food & Wine 2025 je teraz otvorená, ide o poprednú B2B výstavu v Európe pre zdravé, bezalergénne, vegánske, rastlinné a špecializované potraviny a nápoje. Podujatie sa uskutoční 17. a 18. júna 2025 vo Viedni v Rakúsku. Tento dvojdňový event privíta viac ako 5 000 odborníkov z oblasti potravín, vrátane maloobchodníkov, […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

15. 5. 2025, galavečer Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka, Bratislava

Laboratórium automatizácie otvorené: kongres Eastlog 2025 namieša ten správny kokteil

Desať najlepších udržateľných prípadových štúdií z Česka a Slovenska bude predstavených na aprílovom Sustainability Summite

20. – 21. 5. 2025, veľtrh PLMA’s World of Private Label, Amsterdam

27. – 31. 5. 2025, Thaifex – Anuga Asia, Bangkok

Profily

Obchod očami Matúša Šutku, vedúceho regionálnych expanzných kancelárií spoločnosti Lidl Slovenská republika: Najmenší obchod máme v Terchovej

6. mája 2025

Obchod očami Renáty Peťovskej, riaditeľky sekcie obchodu a rozvoja maloobchodnej siete Coop Jednoty Slovensko: Značka Tomu ver prináša potraviny pre všetkých

7. apríla 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok