logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Sieť potravin Fresh mini nájdu spotrebitelia už na všetkých viac ako 40 čerpacích staniciach...
  • Špeciálny gravírovaný vzor a dve farby, ktoré sa spolu hrajú ako voda a vietor: Green a Blue....
  • Od júna zabezpečuje správu a prenájom Obchodného centra Aupark v Bratislave realitno-poradenská...
  • Zvolenská mliekareň najnovšie priniesla na trh limitovanú letnú a zimnú edíciu. Zákazníci môžu...

Marketplace ako forma online nákupných centier

16. februára 2023
Blog 0
1240
Marketplace ako forma online nákupných centier

Online svet sa mení každým dňom. S tým súvisí aj vznik a rozvoj nových obchodných modelov. Jedným z nich je aj predaj viacerých druhov produktov na jednom mieste. Tento typ predaja v podobe online trhovísk prešiel v posledných rokoch pozitívnym vývojom a predstavuje akúsi alternatívu ku kamenným nákupným centrám. Aj pri nich spočíva hlavná filozofia v nákupe viacerých produktov pod jednou strechou.

Trhovisko v elektronickom obchode označuje platformu alebo webovú stránku, na ktorej môžu viacerí predajcovia alebo predajcovia tretích strán ponúkať a predávať svoje výrobky alebo služby zákazníkom. Prevádzkovateľ trhoviska poskytuje infraštruktúru, technológie a zákaznícku podporu, zatiaľ čo predajcovia sú zodpovední za vytváranie a správu svojich ponúk, stanovovanie cien a plnenie objednávok. Príkladmi populárnych trhovísk elektronického obchodu sú Amazon, eBay alebo Allegro. Predajcovia, ktorí majú záujem o udržateľný rozvoj svojho podnikania, už dnes neprechádzajú okolo týchto platforiem bez povšimnutia. Ich podiel na celkovom obrate e-commerce by sa mal v nasledujúcich rokoch dokonca zdvojnásobiť a do roku 2024 zvýšiť na viac ako 40 % celosvetového obratu v e-commerce.

Marketplace na Slovensku

Niektoré spoločnosti pôvodne nevznikli ako trhoviská. Typickým príkladom transformácie e-shopu do marketplacu je spoločnosť Alza. Pôvodne tento e-shop vznikol ako portál zameraný na predaj elektroniky. V súčasnosti ponúka od kozmetiky, cez hobby náradie, potreby pre domácnosť, až po elektroniku a rôzne iné produkty. Jednoducho povedané, všetko čo potrebujete dokážete kúpiť na jednom webe. Ako príklad ďalších trhovísk pôsobiacich sa Slovensku možno uviesť aj spoločnosti Mall, Heureka a najnovšie sa k nim pridáva marketplace od Kauflandu.

Čo je ich cieľom?

Hlavným cieľom online trhoviska je poskytnúť platformu, na ktorej sa môžu stretávať kupujúci a predávajúci a uskutočňovať transakcie. Cieľom trhoviska je uľahčiť proces transakcií, umožniť kupujúcim nájsť a kúpiť výrobky alebo služby od rôznych predajcov a zároveň poskytnúť predajcom prístup k veľkému množstvu potenciálnych zákazníkov. Prevádzkovateľ trhoviska môže generovať príjmy účtovaním poplatkov alebo provízií z predaja uskutočneného prostredníctvom platformy. Cieľom trhoviska je v konečnom dôsledku vytvoriť vzájomne výhodný ekosystém, ktorý umožní kupujúcim aj predávajúcim efektívne a účinne dosiahnuť svoje ciele.

Aký má význam marketplace pre zákazníka?

Najväčší význam pre zákazníka spočíva predovšetkým v širokom výbere nakoľko zákazníci môžu na jednom mieste nájsť širokú škálu výrobkov alebo služieb od rôznych predajcov, čo im uľahčuje porovnanie možností a nájdenie toho, čo hľadajú. Za významnú možno považovať aj konkurenčnú cenu nakoľko vyššia konkurencia medzi predajcami na trhovisku často vedie k nižším cenám, čo v konečnom dôsledku poskytuje zákazníkom cenovo dostupnejšie možnosti.

Za ďalšie výhody možno považovať tiež pohodlie pri nákupe, dôveru, bezpečnosť a v neposlednom rade recenzie a hodnotenia.

Nový hráč na Slovensku

Spoločnosť Kaufland prichádza v tomto roku na Slovensko so svojím úspešným konceptom online trhoviska a komplexným riešením Kaufland Global Marketplace. Okrem už existujúceho online trhoviska Kaufland.de v Nemecku a otvorenia online trhoviska Kaufland.cz, ktoré je takisto plánované na rok 2023, predstavuje to slovenské ďalší dôležitý krok v medzinárodnej digitálnej orientácii spoločnosti. Predajcovia, ktorí sa rozhodnú spolupracovať s Kaufland Global Marketplace budú môcť súčasne predávať na online trhoviskách vo všetkých krajinách, a to vďaka jednej registrácii z jedného systému. Predajcom, distribútorom a výrobcom sa tak otvárajú nové predajné kanály a príležitosť ďalej sa presadiť v e-commerce a digitálne rozšíriť svoje podnikanie. Na online trhoviskách ako Kaufland.de, Kaufland.cz a Kaufland.sk oslovia milióny potenciálnych zákazníkov a rozšíria svoje zdroje príjmov. Ak ich použijú ako D2C kanál, môžu si výrobcovia znížiť náklady na distribúciu a zvýšiť marže. Predajcovia môžu na online trhoviskách Kaufland flexibilne určovať ceny: ceny tovaru je možné nastaviť pre každé online trhovisko zvlášť a v prípade potreby kedykoľvek strategicky upraviť.

 Aké trendy je možné očakávať?

Dá sa predpokladať, že online trhoviská budú vo zvýšenej miere využívať nástroje umelej inteligencie a strojového učenia. Tieto technológie budú využívať najmä na personalizáciu odporúčaní, zlepšenie vyhľadávacích algoritmov a zlepšenie zákazníckej skúsenosti. Za ďalší trend možno považovať expanziu na nové trhy. Trhoviská sa budú naďalej rozširovať do nových vertikálnych a geografických oblastí, čím zákazníkom poskytnú prístup k širšej škále produktov a služieb. V tejto súvislosti možno predpokladať aj rast sociálneho obchodu. Platformy sociálnych médií sa budú čoraz viac stávať samotnými trhmi, ktoré zákazníkom umožnia nakupovať priamo od značiek a vplyvných osôb. Nemenej dôležitým trendom bude zameranie sa na udržateľnosť. S tým súvisí aktívnejšia podpora udržateľných a etických postupov svojich predajcov, čím zákazníkom poskytnú viac ekologických a sociálne zodpovedných možností. Za zmienku stojí aj dôraz na mobilné zariadenia. Keďže čoraz viac zákazníkov nakupuje na mobilných zariadeniach, trhoviská budú uprednostňovať mobilné riešenia vrátane zjednodušených platobných procesov a optimalizovaných stránok produktov. Pre náročnejších zákazníkov je možné predpokladať vzostup virtuálnych trhovísk. S nárastom virtuálnej a rozšírenej reality budú trhoviská vytvárať excelentné nákupné zážitky, ktoré zákazníkom umožnia interakciu s produktmi vo virtuálnom prostredí pred samotným uskutočnením nákupu.

 

 

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Zmeň uhol pohľadu s VEEV ONE Perspectives

Špeciálny gravírovaný vzor a dve farby, ktoré sa spolu hrajú ako voda a vietor: Green a Blue. Zoznám sa s bezdymovou limitkou VEEV ONE Perspectives. Do rodiny bezdymových zariadení prináša osobný štýl a nový uhol pohľadu na to, čo znamená rozumnejšia voľba pre dospelého fajčiara, ktorý by inak pokračoval vo fajčení. Dostupná je už teraz – […]

Bezdymové inovácie: IQOS ILUMA i prináša nové farby a vylepšené funkcie

IQOS prináša opäť skvelé inovácie. Okrem novej sviežej farebnej škály bezdymových zariadení prekvapí generáciu zvedavcov aj prelomovými funkciami pauza a autoštart. Novinka IQOS ILUMA i prichádza v prevedeniach MID a ONE a ponúka dospelým užívateľom ešte väčší komfort. Naša generácia je zvedavá, hľadá nové podnety a impulzy, ale taktiež inovácie, zážitky, dobrodružstvo a v neposlednom […]

Zaregistrujte sa teraz na Free From Specialty Food & Wine 2025 vo Viedni

Registrácia na Free From Specialty Food & Wine 2025 je teraz otvorená, ide o poprednú B2B výstavu v Európe pre zdravé, bezalergénne, vegánske, rastlinné a špecializované potraviny a nápoje. Podujatie sa uskutoční 17. a 18. júna 2025 vo Viedni v Rakúsku. Tento dvojdňový event privíta viac ako 5 000 odborníkov z oblasti potravín, vrátane maloobchodníkov, […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

17. – 18. 6. 2025, Free From Specialty Food & Wine, Viedeň

3. – 7. 9. 2025, Agrokomplex, Nitra

25. 9. 2025, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Obchod očami Zuzany Žubor Kágerovej, sales and marketing directora spoločnosti Zvolenská mliekareň: Spotrebitelia prejavujú záujem o nezvyčajné chuťové zážitky

9. júna 2025

Obchod očami Matúša Šutku, vedúceho regionálnych expanzných kancelárií spoločnosti Lidl Slovenská republika: Najmenší obchod máme v Terchovej

6. mája 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok