Jakub Berčík
Reklama sa stala bežnou súčasťou našich životov a z roka na rok sme vystavení čoraz väčšiemu množstvu najrôznejších komunikačných posolstiev. Ak sa pozrieme napríklad na slovenský bankový trh, vidíme komunikáciu, ktorá patrí...
Jakub Berčík: Ako nás pri nákupe ovplyvňuje kvalita vzduchu?
Nenapíšem nič nové, keď uvediem, že predajné prostredie je jedným z najvýznamnejších aspektov predaja. Viac ako 70 % spotrebiteľských rozhodnutí sa totiž uskutočňuje priamo na mieste predaja. Rozhodovanie sa pritom realizuje...
Jakub Berčík: Je cieľom aromatizácie priestorov iba zvýšenie predaja?
Ľudia čelia každý deň nespočetnému množstvu stimulov, čo je dané charakterom doby v ktorej žijeme – doby informácií a rýchleho technologického vývoja, ktoré ovplyvňujú každé odvetvie, a tým samozrejme aj človeka. Ten je...
Jakub Berčík: Zber dát a trendy v prieskumoch trhu
Získavanie spätnej väzby prostredníctvom kvantitatívnych a kvalitatívnych prieskumov je neodmysliteľnou súčasťou podnikania. V minulosti bol kvalitatívny výskum považovaný za časovo náročný, drahý a neobjektívny, čo odradilo...
Jakub Berčík: Sú získavané dáta „ropou“ digitálneho veku?
Svet sa vďaka využívaniu najmodernejších technológií neustále zrýchľuje. Zavádzanie inovácií a inteligentných smart riešení mení pravidlá podnikania. Kým v minulosti zlato a neskôr ropa dominovali ako najvzácnejšie komodity,...
Jakub Berčík: Ak sa zákazník na mieste predaja nevie zorientovať, odchádza...
Spotrebitelia a obchodníci boli šokovaní, keď novinár Vance Packard v 50-tych rokoch publikoval „The Hidden Persuaders“, kritickú knihu o metódach používaných na ovplyvňovanie správania spotrebiteľov na mieste predaja. V...
Jakub Berčík: Ktorá vianočná vôňa vás dostane?
Obdobie Vianoc sa už tradične spája s nákupmi darčekov a špecifickou nákupnou atmosférou. Aj keď si to možno neuvedomujeme, tá je zároveň výsledkom pôsobenia viacerých zmyslov súčasne, ktoré či vnímame, alebo nevnímame,...
Jakub Berčík: Čo skutočne ovplyvňuje generáciu Y pri výbere vín?
Dnešný trh s ponukou výrobkov a služieb sa významne zmenil. Predaj je náročnejší, čo spôsobujú sofistikovaní kupujúci, ktorí sú stále viac informovanejší. Každým dňom je na trhu nový konkurent a konkurenčné prostredie sú...
Jakub Berčík: Marketing náš každodenný alebo pohľad na bežné veci tak trochu...
Aj keď si to možno neuvedomujeme, či sa nám to páči alebo nie, denne všetci prichádzame do kontaktu s marketingovými aktivitami v rôznych životných situáciách na mnohých miestach. Všetky funkcie, ktoré marketing plní vyúsťujú...
Jakub Berčík: Budú nám roboty zlepšovať zážitok z nakupovania?
21. storočie so sebou bezpochyby prinieslo revolúciu do odvetvia obchodu, kde prebiehajú veľké zmeny v súvislosti s rozvojom informačno-komunikačných technológií a smart riešení. Celosvetovo je možné nájsť niekoľko desiatok...