Jakub Berčík
Vernostné programy sú dnes pevnou súčasťou slovenského maloobchodu. S rastúcou konkurenciou a citlivosťou spotrebiteľov na ceny sa z nástroja na odmeňovanie stálych zákazníkov stal kľúčový prvok...
Jakub Berčík: Ako dopadli vianočné reklamné spoty v ére AI a technologických...
Vianočné obdobie v roku 2024 opäť prinieslo niečo nové a inovatívne, no tentokrát to nebolo len o samotných tradíciách, ale o technológiách, ktoré ich obohatili. Vplyv umelej inteligencie a digitalizácie sa odrazil nielen na...
Jakub Berčík: Vernostné programy. Miliardový biznis, ktorý stojí aj na...
Vernostné programy sa stávajú čoraz populárnejším nástrojom na udržanie zákazníkov. K ich rozšíreniu prispieva ekonomická neistota a snaha spotrebiteľov získať za svoje peniaze čo najväčšiu hodnotu. Na Slovensku sú tieto...
Jakub Berčík: Využitie umelej inteligencie v maloobchode
Maloobchod je dynamické a neustále sa vyvíjajúce odvetvie, ktoré ovplyvňujú rýchlo sa meniace trendy a inovácie. Umelá inteligencia (AI) sa stala neoddeliteľnou súčasťou maloobchodného sektora, kde výrazne prispieva k...
Jakub Berčík: Využitie podprahovej audio stimulácie v retaile. Zázrak alebo...
V dnešnom dynamickom maloobchodnom prostredí zohráva každý detail v rozhodovaní spotrebiteľov významnú úlohu. Jednou z kontroverzných a fascinujúcich stratégií je využívanie podprahovej audio stimulácie, ktorá sa snaží pôsobiť...
Jakub Berčík: Cena krádeže. Ako právna medzera formuje správanie verejnosti...
Po prijatí novely Trestného zákona sa do verejnej debaty dostala nečakaná otázka, či sa oplatí kradnúť alebo nie? Dôvodom je tzv. „horalkový paragraf“, ktorý stanovil, že drobné krádeže sa považujú len za priestupok a ich...
Jakub Berčík: Merchandising budúcnosti. Prečo sú predajné dáta...
V dnešnom svete maloobchodu sa často kladie dôraz na využívanie predajných dát pri rozhodovaní o merchandisingu. Tieto dáta poskytujú cenné informácie o tom, ktoré produkty sa najlepšie predávajú a ako sú zákazníci spokojní....
Jakub Berčík: neuroveda odhaľuje, že menej značenia môže v maloobchode...
In-store a front-of-store značenie predstavuje kľúčový bod kontaktu so zákazníkom. Pre výrobcov predstavuje potenciálne posledný bod marketingovej komunikácie pred samotným obalom produktu. Je to príležitosť, kde môžu...
Jakub Berčík: Zahraničné trendy vo svete maloobchodu
Maloobchod je obrovské a neustále sa meniace odvetvie, v ktorom trendy často prichádzajú a odchádzajú v relatívne krátkom čase. Udržať krok môže byť náročné. Pri pohľade na rok 2024 je pre maloobchodné podniky dôležité, aby si...
Jakub Berčík: Ako daň zo sladených nápojov ovplyvní spotrebiteľské správanie?
Čokoláda, syrové taštičky, koláčiky, sladené nápoje – človek nemusí byť marketingový génius, aby vedel, že vysokokalorické jedlá patria k najnávykovejším produktom na svete za alkoholom a cigaretami. Dôvodom sú nie samotné...
Jakub Berčík: Aké globálne trendy je možné očakávať v spotrebiteľskom...
Udalosti, ktoré hýbu svetom, formujú hodnoty spotrebiteľov a v nadväznosti na to menia aj ich nákupné motivácie a potreby. Nárast životných nákladov v roku 2023 významným spôsobom ovplyvnil finančné návyky. Napriek tomu, že...