logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Celkom 73 percent mliečnych výrobkov a 87 percent čerstvého mäsa a mäsových výrobkov predávaných...
  • Na cenovkách svietia percentá, v exceloch marže a v marketingových reportoch CTR. Čoraz viac...
  • Prvý vajcomat na Slovensku začal fungovať v Obchodnom centre Nivy na Mlynských Nivách v...
  • Slovenský pivný trh je ovplyvnený kombináciou faktorov. Mení sa vkus spotrebiteľov, prebieha...

Obchod očami Renáty Peťovskej, riaditeľky sekcie obchodu a rozvoja maloobchodnej siete Coop Jednoty Slovensko: Značka Tomu ver prináša potraviny pre všetkých

7. apríla 2025
Profily 0
691
Obchod očami Renáty Peťovskej, riaditeľky sekcie obchodu a rozvoja maloobchodnej siete Coop Jednoty Slovensko: Značka Tomu ver prináša potraviny pre všetkých

Domáca maloobchodná sieť Coop Jednota Slovensko priniesla na trh novú privátnu značku Tomu ver určenú zákazníkom s potravinovými intoleranciami alebo so špeciálnymi výživovými požiadavkami. „Predpokladáme, že najväčší záujem bude o bezlaktózové mliečne výrobky, keďže mlieko a jogurty sú základnou súčasťou jedálnička mnohých ľudí. Nasvedčujú tomu aj prvé analýzy predaja, kde je na prvých priečkach v predaji práve bezlaktózové mlieko,“ uvádza Renáta Peťovská, riaditeľka sekcie obchodu a rozvoja maloobchodnej siete Coop Jednoty Slovensko.

Prečítajte si tiež
Zákazníci rozhodli, ktoré projekty podporí Nadácia Coop Jednota
Coop Jednota

Zákazníkov určite zaujme netradičné pomenovanie privátnej značky Tomu ver. Čo má symbolizovať?

Pri intoleranciách a špecifických výživových potrebách je absolútne kľúčové spoľahnúť sa na vhodnosť potravín. Naša nová značka Tomu ver hovorí zákazníkom jasne, že si môžu byť istí, že tieto produkty sú bezpečné, kvalitné, vhodné s ohľadom na dané stravovacie obmedzenia a navyše za dostupnú cenu. Názov tiež odráža hodnoty Coop Jednoty, ktorá si zakladá na dôvere a dlhodobo ju buduje vďaka férovému prístupu k zákazníkom. Výsledky spotrebiteľských prieskumov potvrdzujú, že Slováci nám veria a teraz im prinášame rad produktov, ktorým môžu veriť aj tí, ktorí musia vo svojej strave zohľadňovať intolerancie alebo iné výživové špecifiká. V neposlednom rade stavia naša nová značka a slovné spojenie Tomu ver na originálnosti, zapamätateľnosti, slovnej hračke, slovenskosti a modernosti. Tomu ver prináša potraviny pre každého tak, ako je tu Coop Jednota pre všetkých a všade, aj v tých najodľahlejších obciach.

Komu je nová privátna značka predovšetkým určená a prečo sa ju rozhodla Coop Jednota uviesť?

Vlastná značka Tomu ver je určená všetkým zákazníkom, ktorí potrebujú alebo preferujú alternatívne potraviny. Či už ide o ľudí s intoleranciou na lepok a laktózu, aktívnych ľudí hľadajúcich proteínové výrobky alebo zákazníkov, ktorí jednoducho preferujú racionálnu stravu. Coop Jednota sa dlhodobo snaží prinášať produkty dostupné pre široké spektrum zákazníkov, a to aj vo vzdialenejších regiónoch, kde býva ťažšie zohnať špecifické výrobky. Preto sme sa rozhodli rozšíriť ponuku vlastnej značky práve o tento segment – aby boli kvalitné a bezpečné produkty za dostupné ceny bližšie ku všetkým. Kompletné portfólio bude dostupné najmä vo väčších predajniach typu Supermarket a Tempo Supermarket, ktorých je po celom Slovensku viac ako 700.

Prečítajte si tiež
Coop Jednota otvára prvú automatizovanú predajňu na Slovensku
Coop Jednota

Čo všetko nájdu zákazníci v ponuke?

Aktuálne je v ponuke 24 výrobkov, pričom 14 z nich pochádza zo Slovenska. Sortiment sa delí do štyroch hlavných línií, ktoré sú odlíšené farebne. Fialový rad tvoria bezlaktózové mliečne výrobky, ako sú smotana, mlieko, jogurty či maslo. Žltý rad sú bezlepkové potraviny vrátane piškót, keksíkov, krekerov a chlebíčkov. Racionálne potraviny zahŕňajú napríklad červenú šošovicu či jačmenné krúpy. Čierny rad značí proteínové produkty, pričom prvým zástupcom je proteínový chlieb, no čoskoro pribudnú ďalšie výrobky pre aktívnych zákazníkov. Obaly sú prehľadné a jasne komunikujú, pre koho sú produkty vhodné, aby sa zákazníci mohli rýchlo a jednoducho orientovať v predajni.

Ktoré druhy tovaru budú mať podľa vás najväčší úspech?

S prvými číslami v predaji produktov novej privátnej značky sme veľmi spokojní a tešia nás najmä pozitívne ohlasy a referencie zákazníkov. Spotrebitelia oceňujú rozšírenie portfólia o tieto druhy produktov, vzhľadom na nárast potravinových intolerancií a obmedzení, ktoré musia mnohí zohľadňovať pri stravovaní. Predpokladáme, že najväčší záujem bude o bezlaktózové mliečne výrobky, keďže mlieko a jogurty sú základnou súčasťou jedálnička mnohých ľudí. Nasvedčujú tomu aj prvé analýzy predaja, kde je na prvých priečkach v predaji práve bezlaktózové mlieko.

Veľký potenciál vidíme aj v bezlepkových produktoch, pretože zákazníci s celiakiou alebo citlivosťou na lepok potrebujú mať istotu, že produkty sú skutočne vhodné. Obľúbené sa podľa úvodných štatistík javia tiež ryžové chlebíky rôznych príchutí. Očakávame tiež rastúci záujem o proteínové výrobky, najmä zo strany športovcov a ľudí preferujúcich funkčné potraviny. Veríme, že značka Tomu ver bude úspešná a že je to dobrý krok do budúcnosti.

Ako vznikal dizajn obalov, čo bolo rozhodujúce a čo majú obaly ukazovať?

Nový rad produktov vlastnej značky Tomu ver prináša prostredníctvom obalov sviežosť a modernosť. Pri obaloch sme zvolili moderný minimalistický dizajn, často s použitím ekologických materiálov. Obaly sa vyznačujú spoločnou grafikou, v rámci ktorej sa podľa druhu intolerancie alebo typu funkčného produktu farebne líšia.

Plánujete do budúcnosti nové privátne značky?

Aktuálne sa venujeme rozvoju novej vlastnej značky Tomu ver a postupnému rozširovaniu jej portfólia. Výrobky vlastných značiek však ponúka Coop Jednota svojim zákazníkom už viac ako 20 rokov. Portfólio výrobkov sa postupne formovalo a zdokonaľovalo v snahe ponúknuť zákazníkom kvalitné produkty za výhodné ceny ako ideálnu alternatívu k značkovým produktom. Aktuálne máme v rámci potravín až sedem privátnych značiek. Produkty pod značkami Tradičná kvalita, Dobrá cena, Coop Premium, Mamičkine dobroty, Junior, Zelovoc či najnovšia značka Tomu ver spĺňajú prísne kritériá kvality a sú pravidelne testované v akreditovaných laboratóriách. Potraviny sú do jednotlivých kategórií zaradené podľa presne stanovených kritérií, ktoré spĺňajú rozdielne potreby a preferencie zákazníkov. Ďalšie dve kategórie produktov pod vlastnými značkami sú venované domácnosti, drogérii a osobnej hygiene.

Ktorá privátna značka Coop Jednoty má u zákazníkov najväčší úspech?

Medzi najobľúbenejšie patria výrobky z rady Mamičkine dobroty. V dnešnej dobe máme dostupné jedlá a potraviny z celého sveta, no napriek tomu na prvých priečkach obľúbenosti zostávajú recepty, ktoré sa v mnohých rodinách dedia z generácie na generáciu. Sú to často jednoduché jedlá, no vyrobené z poctivých surovín. Práve na tieto chute nadväzujeme vlastnou značkou Mamičkine dobroty. V jej ponuke nájdu zákazníci potraviny ako mlieko, smotana, tvaroh, vajcia či med – všetko suroviny, ktoré využíva aj tradičná domáca kuchyňa. Vyhľadávané a veľmi obľúbené medzi zákazníkmi sú tiež produkty z kategórie Tradičná kvalita a Dobrá cena.

Súvisiace články:

Coop JednotaZákazníci rozhodli, ktoré projekty podporí Nadácia Coop Jednota Coop JednotaCoop Jednota otvára prvú automatizovanú predajňu na Slovensku Coop Jednota Galanta otvorila nový Tempo supermarket Coop Jednota predstavila novú privátnu značku Tomu ver určenú zákazníkom s intoleranciami

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Zmeň uhol pohľadu s VEEV ONE Perspectives

Špeciálny gravírovaný vzor a dve farby, ktoré sa spolu hrajú ako voda a vietor: Green a Blue. Zoznám sa s bezdymovou limitkou VEEV ONE Perspectives. Do rodiny bezdymových zariadení prináša osobný štýl a nový uhol pohľadu na to, čo znamená rozumnejšia voľba pre dospelého fajčiara, ktorý by inak pokračoval vo fajčení. Dostupná je už teraz – […]

Bezdymové inovácie: IQOS ILUMA i prináša nové farby a vylepšené funkcie

IQOS prináša opäť skvelé inovácie. Okrem novej sviežej farebnej škály bezdymových zariadení prekvapí generáciu zvedavcov aj prelomovými funkciami pauza a autoštart. Novinka IQOS ILUMA i prichádza v prevedeniach MID a ONE a ponúka dospelým užívateľom ešte väčší komfort. Naša generácia je zvedavá, hľadá nové podnety a impulzy, ale taktiež inovácie, zážitky, dobrodružstvo a v neposlednom […]

Zaregistrujte sa teraz na Free From Specialty Food & Wine 2025 vo Viedni

Registrácia na Free From Specialty Food & Wine 2025 je teraz otvorená, ide o poprednú B2B výstavu v Európe pre zdravé, bezalergénne, vegánske, rastlinné a špecializované potraviny a nápoje. Podujatie sa uskutoční 17. a 18. júna 2025 vo Viedni v Rakúsku. Tento dvojdňový event privíta viac ako 5 000 odborníkov z oblasti potravín, vrátane maloobchodníkov, […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

17. – 18. 6. 2025, Free From Specialty Food & Wine, Viedeň

3. – 7. 9. 2025, Agrokomplex, Nitra

25. 9. 2025, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Obchod očami Zuzany Žubor Kágerovej, sales and marketing directora spoločnosti Zvolenská mliekareň: Spotrebitelia prejavujú záujem o nezvyčajné chuťové zážitky

9. júna 2025

Ľuboš Mudrák, výkonný riaditeľ, Starý otec a Kukkonia Shop: Rebranding nám priniesol nárast tržieb a zákazníkov

5. júna 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok