logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Celkom 73 percent mliečnych výrobkov a 87 percent čerstvého mäsa a mäsových výrobkov predávaných...
  • Na cenovkách svietia percentá, v exceloch marže a v marketingových reportoch CTR. Čoraz viac...
  • Prvý vajcomat na Slovensku začal fungovať v Obchodnom centre Nivy na Mlynských Nivách v...
  • Slovenský pivný trh je ovplyvnený kombináciou faktorov. Mení sa vkus spotrebiteľov, prebieha...

Katarína Droppová: Dokonalá atmosféra – kľúč k srdcu zákazníkov

25. septembra 2024
Blog 0
468
Katarína Droppová: Dokonalá atmosféra – kľúč k srdcu zákazníkov

Idete okolo predajne a dnu vás doslova vtiahne príjemná vôňa. Vojdete a teplé svetlo a jemná hudba vás pobádajú k objavovaniu lákavej ponuky, ktorá vás v tomto obchode čaká. Cítite sa vítaní, uvoľnení a plní chuti zistiť, čo tu ponúkajú. Je to tak, prostredie dokáže motivovať, aby zákazníci zostali dlhšie a nakúpili viac, ako pôvodne plánovali.

Príjemné prostredie a celková atmosféra v predajni je kľúčová k tomu, aby sa u vás zákazníci cítili dobre a radi sa ku vám vracali. Čo môžu pre to malí a veľkí obchodníci urobiť?

Prečítajte si tiež
Predaj bábik Barbie vzrástol za týždeň o 80 percent, hlási Heureka
Barbie

1. Atmosféra, ktorá pohladí zmysly

Nastavenie správnej atmosféry v predajni je ako komponovanie symfónie. Každý detail hrá svoju úlohu a spoločne vytvárajú nezabudnuteľný zážitok. Začnite s osvetlením – je to jeden z najdôležitejších prvkov, ktorý môže zásadne ovplyvniť náladu v priestore. Zvoľte teplé a jemné svetlo, ktoré vytvára útulný pocit. Vyhnite sa ostrému svetlu, ktoré môže pôsobiť chladne a neosobne. Tmavšie kúty obchodu môžete ozvláštniť jemným svetlom sviečok alebo malými lampami, čo pridá priestoru osobitý výraz. A nemusí byť len halloweenske či predvianočné obdobie.

Hudba je ďalším elementom, ktorý dokáže náladu v predajni premeniť na nezabudnuteľný zážitok. Jemné tóny v pozadí navodzujú príjemnú atmosféru a zabraňujú tomu, aby priestor pôsobil ticho a neosobne. Vyberte hudbu, ktorá rezonuje s vašimi zákazníkmi – pokojne siahnite po klasických melódiách, ak váš obchod navštevujú starší zákazníci, alebo po moderných a energických rytmoch, ak je vaša cieľová skupina mladšia.

Prečítajte si tiež
Katarína Droppová: Vianoce sú tu – tipy, ktoré sa môžu hodiť každému obchodníkovi

A potom je tu vôňa. Áno, aj tá môže mať obrovský vplyv na to, ako sa vaši zákazníci budú cítiť. Jemné, nevtieravé arómy – ako levanduľa, citrusy alebo vanilka – dokážu vytvoriť príjemnú a pokojnú atmosféru, vďaka ktorej sa zákazníci budú cítiť uvoľnene a vítane. Ak to u vás vonia nevábne, nečudujte sa, že od vašej predajne zákazníci bočia.

2. Empatia a pozornosť

Zákazník, ktorý sa cíti pochopený, sa vždy rád vráti. Empatia a pozornosť sú kľúčové prvky, ktoré môžu drobného obchodníka odlíšiť od veľkých reťazcov. Nejde len o to, čo predávate, ale ako komunikujete so svojimi zákazníkmi. Naučte sa počúvať ich potreby, byť k dispozícii, keď potrebujú pomoc, ale zároveň im doprajte priestor, ak ho potrebujú.

Pokiaľ vo vašej predajni pravidelne vidíte tých istých zákazníkov, je skvelé si ich zapamätať – nielen tváre, ale aj ich preferencie. Nebojte sa im prihovoriť a obetovať trochu svojho času. Keď viete, čo radi nakupujú alebo aké služby preferujú, môžete im aktívne ponúknuť niečo šité na mieru. Tento individuálny prístup vytvára medzi obchodníkom a zákazníkom vzťah, ktorý sa len tak ľahko nestratí.

3. Jedinečný zákaznícky zážitok

Dnešní zákazníci už nehľadajú len miesto, kde rýchlo nakúpia a odídu. Chcú zážitok. Či už ide o dekorácie, ktoré ich zaujmú hneď pri vstupe, alebo malú kávovú stanicu, kde si môžu oddýchnuť – všetko, čo zákazníkom ponúknete navyše, bude vnímané ako pridaná hodnota. Tieto detaily z vás spravia niečo viac ako len miesto, kde si nakúpite tovar – spravia z vás miesto, kde sa zákazníci budú radi vracať.

Prekvapte ich malými gestami – napríklad sezónnymi akciami, vernostnými programami alebo jednoduchou kávou na privítanie. Takéto drobnosti v konečnom dôsledku vytvárajú pocit, že na tomto mieste sú zákazníci dôležití a vítaní.

4. Vlastná cesta je najlepšia

Konkurencia je tvrdá, ale to neznamená, že musíte nasledovať všetkých ostatných. Práve naopak – jedinečnosť je to, čo vás odlíši. Premýšľajte o tom, čo vás robí inými, či už je to ponuka originálnych produktov, lokálnych značiek alebo originálny prístup. Zamerajte sa na kvalitu, autenticitu a skúsenosť, ktorú nikto iný neponúka.

Tvorba atmosféry, ktorá láka, ale aj udržiava pozornosť zákazníkov, nie je len o dizajne a vonkajších prvkoch. Je to aj o tom, ako sa správate k svojim zákazníkom, ako s nimi komunikujete a ako ich vnímate. Buďte vždy o krok vpred a nebojte sa pridať niečo vlastné. Ak prepojíte prostredie s ponukou a pridáte štipku emócií, získate najlepší nástroj, ako si získať lojálnych zákazníkov a odlíšiť sa od konkurencie. Vďaka týmto krokom sa vaša predajňa stane miestom, kam ľudia neprídu len nakúpiť, ale aj stráviť príjemný čas. A čo je dôležitejšie – radi sa k vám vrátia.

Katarína Droppová pôsobí ako managing director so špecializáciou na korporátnu a krízovú komunikáciu v agentúre 10/10 Communications.

Súvisiace články:

BarbiePredaj bábik Barbie vzrástol za týždeň o 80 percent, hlási Heureka Katarína Droppová: Vianoce sú tu – tipy, ktoré sa môžu hodiť každému obchodníkovi Katarína Droppová: Dobrý sused či skvelá priateľka – aj to môže byť váš obchod Katarína Droppová: Chcete viac predávať a mať viac zákazníkov?

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Zmeň uhol pohľadu s VEEV ONE Perspectives

Špeciálny gravírovaný vzor a dve farby, ktoré sa spolu hrajú ako voda a vietor: Green a Blue. Zoznám sa s bezdymovou limitkou VEEV ONE Perspectives. Do rodiny bezdymových zariadení prináša osobný štýl a nový uhol pohľadu na to, čo znamená rozumnejšia voľba pre dospelého fajčiara, ktorý by inak pokračoval vo fajčení. Dostupná je už teraz – […]

Bezdymové inovácie: IQOS ILUMA i prináša nové farby a vylepšené funkcie

IQOS prináša opäť skvelé inovácie. Okrem novej sviežej farebnej škály bezdymových zariadení prekvapí generáciu zvedavcov aj prelomovými funkciami pauza a autoštart. Novinka IQOS ILUMA i prichádza v prevedeniach MID a ONE a ponúka dospelým užívateľom ešte väčší komfort. Naša generácia je zvedavá, hľadá nové podnety a impulzy, ale taktiež inovácie, zážitky, dobrodružstvo a v neposlednom […]

Zaregistrujte sa teraz na Free From Specialty Food & Wine 2025 vo Viedni

Registrácia na Free From Specialty Food & Wine 2025 je teraz otvorená, ide o poprednú B2B výstavu v Európe pre zdravé, bezalergénne, vegánske, rastlinné a špecializované potraviny a nápoje. Podujatie sa uskutoční 17. a 18. júna 2025 vo Viedni v Rakúsku. Tento dvojdňový event privíta viac ako 5 000 odborníkov z oblasti potravín, vrátane maloobchodníkov, […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

17. – 18. 6. 2025, Free From Specialty Food & Wine, Viedeň

3. – 7. 9. 2025, Agrokomplex, Nitra

25. 9. 2025, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Obchod očami Zuzany Žubor Kágerovej, sales and marketing directora spoločnosti Zvolenská mliekareň: Spotrebitelia prejavujú záujem o nezvyčajné chuťové zážitky

9. júna 2025

Ľuboš Mudrák, výkonný riaditeľ, Starý otec a Kukkonia Shop: Rebranding nám priniesol nárast tržieb a zákazníkov

5. júna 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok