logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Celkom 73 percent mliečnych výrobkov a 87 percent čerstvého mäsa a mäsových výrobkov predávaných...
  • Na cenovkách svietia percentá, v exceloch marže a v marketingových reportoch CTR. Čoraz viac...
  • Prvý vajcomat na Slovensku začal fungovať v Obchodnom centre Nivy na Mlynských Nivách v...
  • Slovenský pivný trh je ovplyvnený kombináciou faktorov. Mení sa vkus spotrebiteľov, prebieha...

Katarína Droppová: Vianoce sú tu – tipy, ktoré sa môžu hodiť každému obchodníkovi

22. novembra 2023
Blog 0
1099
Katarína Droppová: Vianoce sú tu – tipy, ktoré sa môžu hodiť každému obchodníkovi

Je váš obchod už pripravený na Vianoce? Verím, že áno. No výzdobou to všetko len začína. Pre obchodníkov by to malo byť hlavne obdobie, kedy pomôžu svojim zákazníkom a ich blízkym vytvoriť výnimočne radostné chvíle pod stromčekom. Prečo?

Zrejme už máte v obchode vianočné dekorácie a k nakupovaniu hrajú vašim zákazníkom príjemné vianočné melódie. Navodiť pohodovú atmosféru je to najľahšie. Nezabudnite však, že nimi to len začína – nájdite si čas aj na pohranie sa s usporiadaním obchodu. Do popredia umiestnite svoje najpredávanejšie produkty, aktualizujte displeje a celkovo zvýšte objem produktov na predajni. Využite vitríny a miesta s vysokou hustotou ľudí v okolí predajne a predveďte to najlepšie, čo máte.

Prečítajte si tiež
Predaj bábik Barbie vzrástol za týždeň o 80 percent, hlási Heureka
Barbie

Vedeli ste, že len zhruba 4 % zákazníkov nosia so sebou do obchodu zoznam položiek, ktoré chcú nakúpiť? Zväčša sa rozhodujú až na mieste svojho nákupu.

Správne umiestnenie sortimentu teda dokáže zvýšiť tržby niekoľkonásobne. Skúste vytvoriť jednoduché kombinácie darčekov pre rôzne tipy svojich zákazníkov a podporte impulzívne nákupy. Je dokázané, že 70 – 80 % nákupov robíme práve na základe impulzu – zaúčinkuje pohľad, spomienka na tovar, ktorý zapôsobil na naše pocity, vôňa… Preto aj doplnkový tovar, na ktorom je často zdravá marža, vystavením vedľa často nakupovaného tovaru môžeme predať. Takto vznikajú a budú vznikať nové kategórie, napríklad ,,predvianočné upratovanie“. Nebudú tam len čistiace prostriedky, ale aj vedrá, metly a iné domáce potreby. No a tém na Vianoce sa dá vymyslieť neúrekom, nemusí to byť len upratovanie a varenie.

Tipy, ktoré pomôžu

Ak patríte medzi tých, ktorí chcú využiť vianočnú sezónu naplno, tu je ešte pár ďalších tipov, ktoré vám môžu pomôcť:

Vianočné ponuky a zľavy: Využite túto príležitosť na vytvorenie špeciálnych vianočných ponúk a zliav. Zákazníci sú v tomto období v strese z nakupovania a každá zľava môže byť rozhodujúca aj motivujúca.

Tip: Nezabudnite na Paretovo pravidlo 80/20, teda venujte najviac pozornosti a energie produktom, ktoré tvoria síce len 20 %, ale dosahujú pre vás zisk až 80 % a tiež na 20 percent „VIP“ zákazníkov, ktorí vytvárajú 80 % vašich tržieb.

Kvalifikovaná obsluha: Všetko je to o ľuďoch – ak budú predavači príjemní, predajú aj „čerta“ a zákazníci sa k nim radi vrátia. Vianočné nákupy sú stresujúce a nikto neobľubuje čakanie v nekonečnom rade, preto zabezpečte dostatok personálu a vyškoľte ho, aby vedel adekvátne poradiť a bol tiež efektívny a rýchly.

Online svet: S dnešným trendom online nakupovania je dôležité byť aj vo svete sociálnych sietí. Komunikujte s vašimi zákazníkmi aj tu alebo vytvorte online kampane, ktoré oslovia zákazníkov a podporia záujem o vaše produkty. Meta navyše podporuje na svojich platformách aj priamy online predaj.

Darčekové balenia: Zákazníci ocenia možnosť priamo nakúpiť darčeky a nemusieť sa zaoberať ich zabalením – pridajte túto službu do svojej ponuky za symbolickú cenu alebo dokonca zadarmo.

Spolupracujte: Naviazanie spolupráce s miestnymi podnikmi môže priniesť obojstranné výhody. Napríklad môžete ponúknuť ich výrobky ako súčasť vašich vianočných balíčkov a naopak.

Vianočné eventy: Každý si rád oddýchne – skúste zorganizovať príjemné vianočné podujatia, ktoré prilákajú zákazníkov. Môže to byť napríklad vianočné predstavenie, ochutnávky produktov alebo vianočný trh.

Komunikácia: Aktívne a kontinuálne komunikujte so zákazníkmi prostredníctvom sociálnych médií, článkov a ďalších PR nástrojov – takto im viete povedať viac o nových produktoch, akciách aj tipoch na darčeky.

Podporte vernosť: Stimulujte zákazníkov, aby sa k vám radi vracali. Vernostné programy môžu zahŕňať bodový systém, špeciálne zľavy pre stálych zákazníkov a podobne.

Kolegovia: Vaši predavači a ďalší kolegovia sú tí, na ktorých celý predvianočný aj povianočný predaj stojí a padá. Po najsilnejšej vlne predajov myslite aj na nich a patrične ich za úsilie, snahu, ochotu a aktivitu oceňte.

Nezabudnite na etiku: Vianočný čas je obdobím, kedy sú ľudia viac vnímaví. Dodržiavajte etické obchodné praktiky a ak máte na to kapacitu, podporte predajom svojich produktov znevýhodnené komunity či akúkoľvek dobrú vec.

Zamyslite sa nad tým, aké želania by mohli mať vaši zákazníci a ich blízki a snažte sa ich pretaviť do niečoho reálneho – práve prostredníctvom vašich produktov či služieb. Urobte z nákupného ošiaľu pre svojich zákazníkov zážitok plný inšpirácie a príjemných pocitov, aby sme si všetci mohli naplno užiť pohodu pod vianočným stromčekom. Veselé a úspešné Vianoce!

Katarína Droppová pôsobí ako managing director so špecializáciou na korporátnu a krízovú komunikáciu v agentúre 10/10 Communications. 

 

Súvisiace články:

BarbiePredaj bábik Barbie vzrástol za týždeň o 80 percent, hlási Heureka

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Zmeň uhol pohľadu s VEEV ONE Perspectives

Špeciálny gravírovaný vzor a dve farby, ktoré sa spolu hrajú ako voda a vietor: Green a Blue. Zoznám sa s bezdymovou limitkou VEEV ONE Perspectives. Do rodiny bezdymových zariadení prináša osobný štýl a nový uhol pohľadu na to, čo znamená rozumnejšia voľba pre dospelého fajčiara, ktorý by inak pokračoval vo fajčení. Dostupná je už teraz – […]

Bezdymové inovácie: IQOS ILUMA i prináša nové farby a vylepšené funkcie

IQOS prináša opäť skvelé inovácie. Okrem novej sviežej farebnej škály bezdymových zariadení prekvapí generáciu zvedavcov aj prelomovými funkciami pauza a autoštart. Novinka IQOS ILUMA i prichádza v prevedeniach MID a ONE a ponúka dospelým užívateľom ešte väčší komfort. Naša generácia je zvedavá, hľadá nové podnety a impulzy, ale taktiež inovácie, zážitky, dobrodružstvo a v neposlednom […]

Zaregistrujte sa teraz na Free From Specialty Food & Wine 2025 vo Viedni

Registrácia na Free From Specialty Food & Wine 2025 je teraz otvorená, ide o poprednú B2B výstavu v Európe pre zdravé, bezalergénne, vegánske, rastlinné a špecializované potraviny a nápoje. Podujatie sa uskutoční 17. a 18. júna 2025 vo Viedni v Rakúsku. Tento dvojdňový event privíta viac ako 5 000 odborníkov z oblasti potravín, vrátane maloobchodníkov, […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

17. – 18. 6. 2025, Free From Specialty Food & Wine, Viedeň

3. – 7. 9. 2025, Agrokomplex, Nitra

25. 9. 2025, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Obchod očami Zuzany Žubor Kágerovej, sales and marketing directora spoločnosti Zvolenská mliekareň: Spotrebitelia prejavujú záujem o nezvyčajné chuťové zážitky

9. júna 2025

Ľuboš Mudrák, výkonný riaditeľ, Starý otec a Kukkonia Shop: Rebranding nám priniesol nárast tržieb a zákazníkov

5. júna 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok