logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Celkom 73 percent mliečnych výrobkov a 87 percent čerstvého mäsa a mäsových výrobkov predávaných...
  • Na cenovkách svietia percentá, v exceloch marže a v marketingových reportoch CTR. Čoraz viac...
  • Prvý vajcomat na Slovensku začal fungovať v Obchodnom centre Nivy na Mlynských Nivách v...
  • Slovenský pivný trh je ovplyvnený kombináciou faktorov. Mení sa vkus spotrebiteľov, prebieha...

Ikonický bratislavský obchodný dom Dunaj prejde rekonštrukciou

4. mája 2023
Správy 0
1089
Ikonický bratislavský obchodný dom Dunaj prejde rekonštrukciou

Bratislavský Obchodný dom Dunaj prejde citlivou, no potrebnou rekonštrukciou. Spolu so svojou dvojičkou, Domom odievania, sa stane staronovou dominantou Námestia SNP v Bratislave. Budovám prinavráti život spoločnosť CTP.

Obchodný dom Dunaj, ktorého autorom je architekt Christian Ludwig, patrí k vrcholným dielam funkcionalizmu na Slovensku. Architektonický návrh vychádzal z obdobných projektov amerických obchodných domov a jeho výstavba trvala rekordných päť mesiacov. Už v čase jeho výstavby v roku 1936 predstavoval tento moderný deväťposchodový obchodný dom najnovšie technické vybavenie a kvalitné zázemie.

„Východiskom pre rekonštrukciu tejto stavby je pre nás stav z roku 1936. Chceme v maximálne možnej miere zachovať a obnoviť prvky, ktoré sa pri neskorších prestavbách domu poškodili alebo odstránili,“ hovorí Ivan Šimo, construction director spoločnosti CTP.

Jedným z výrazných prvkov tohto objektu je fasáda, ktorá mala bledozelené obloženie a v noci ju po obvode nasvetľovali neónové rúrky. Aj to z nej prirodzene robilo miesto, kde sa ľudia často stretávali.

Dunaj

Zachrániť genius loci

„Obchodný dom Dunaj je od roku 2000 nehnuteľnou národnou kultúrnou pamiatkou. Rešpektujeme tento jeho status v plnej miere a chceme zachrániť aj jeho génius loci. Zachovávame maximum nosnej konštrukcie, materiály, či vizuál. To bola aj úloha pre architektov. Naším zámerom nie je meniť jej charakter, naopak, chceme dodržať variabilitu a mix ponúkaných služieb,“ hovorí Ivan Pastier, business development director CTP. „Dunaj má svoju jedinečnú dušu. My ju počas rekonštrukcie citlivo vyberieme, uchováme a po zmodernizovaní a pridaní udržateľných prvkov späť voperujeme do tela budovy, aby mohla znovu prosperovať, keď sa po rekonštrukcii vráti k životu,“ dopĺňa Ivan Pastier.

Celá rekonštrukcia sa uskutoční pod princípmi udržateľnosti. „Chceme byť efektívni a zároveň čo najmenej zaťažovať životné prostredie. Preto budeme tiež recyklovať použité materiály, ako sú hliníkové konštrukcie či obklady. Budova bude fungovať efektívne, podľa medzinárodnej certifikácie Breeam. Cielime na úroveň Excellent,“ hovorí Ivan Šimo z CTP.

Fasáda ako replika

Obnovou prejde aj Dom odievania, ktorý sa s OD Dunaj spojil v roku 1985. Investor aj architekti komunikovali pri príprave projektu s jedným z autorov pôvodného architektonického návrhu, profesorom Jánom Miloslavom Bahnom. Aj pre túto budovu je typická fasáda, ktorá dáva budove monumentálny výraz.

Rovnako ako v prípade nehnuteľnej národnej kultúrnej pamiatky OD Dunaj aj tu investor zachová výraz objektu. Fasáda postaví ako repliku, ktorá ale splní súčasné technické požiadavky na obvodové konštrukcie. Rekonštrukcia Domu odievania zároveň prinesie nové prepojenie Námestia SNP s Nedbalovou ulicou a nadviaže na myšlienku obnovy verejných priestranstiev, takzvané Živé námestie.

„Je nám cťou, že sa môžeme podieľať na návrhu rekonštrukcie objektu Brouk a Babka i Domu odievania. Ide o jedinečnú kombináciu ikonickej architektúry, centrálnej polohy a novej dizajnovej príležitosti. Náš návrh je ambiciózny, ale zároveň vieme, aké dôležité je zachovať architektonické dedičstvo. Využili sme príležitosť nastaviť oba objekty na ďalšie pôsobenie v 21. storočí tak, aby sa čo najviac otvorili verejnosti, priniesli široké spektrum využitia a zlepšili širšie mestské prostredie. Cieľom projektu prestavby bolo zveľadiť objekty a ich okolie a zároveň vytvoriť trvalo udržateľné riešenie v najlepšej lokalite Bratislavy,“ hovorí Barbora Markechová, director zo spoločnosti Bogle Architects.

Objekty ponúknu obchody či reštaurácie

Podľa investorov by mala rekonštrukcia skončiť na začiatku roka 2025. ,,Oba objekty ponúknu novú destináciu pre širokú verejnosť. Vznikne tu ponuka maloobchodných, reštauračných, klubových, kancelárskych a apartmánových priestorov. Ich akcent na históriu bude do istej miery predurčovať výber nájomníkov, ale sme presvedčení, že je to správny model. Už teraz sa tešíme na to, ako uvedieme do života túto našu víziu v srdci Starého Mesta v Bratislave,“ vraví Ivan Pastier z CTP.

Obchodný dom Dunaj a Dom odievania vlastní spoločnosť CTP Invest SK od roku 2015. Na Slovensku sa venuje najmä výstavbe a prevádzkovaniu priemyselných nehnuteľností. Pri výstavbe kladie dôraz na udržateľnosť a efektivitu, vo veľkej miere zapracováva zelené riešenia nielen do prevádzky stavieb, ale aj počas ich výstavby.

CTP má v rámci skupiny bohaté skúsenosti s podobnými projektami ako je OD Dunaj alebo aj so zmenou charakteru územia vďaka oživovaniu brownfiledov. Niekoľko podobných projektov zrealizovalo aj v susednej Českej republike, napríklad rekonštrukciu Bochnerovho paláca v areáli brněnskej Vlněny.

 

 

 

 

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Zmeň uhol pohľadu s VEEV ONE Perspectives

Špeciálny gravírovaný vzor a dve farby, ktoré sa spolu hrajú ako voda a vietor: Green a Blue. Zoznám sa s bezdymovou limitkou VEEV ONE Perspectives. Do rodiny bezdymových zariadení prináša osobný štýl a nový uhol pohľadu na to, čo znamená rozumnejšia voľba pre dospelého fajčiara, ktorý by inak pokračoval vo fajčení. Dostupná je už teraz – […]

Bezdymové inovácie: IQOS ILUMA i prináša nové farby a vylepšené funkcie

IQOS prináša opäť skvelé inovácie. Okrem novej sviežej farebnej škály bezdymových zariadení prekvapí generáciu zvedavcov aj prelomovými funkciami pauza a autoštart. Novinka IQOS ILUMA i prichádza v prevedeniach MID a ONE a ponúka dospelým užívateľom ešte väčší komfort. Naša generácia je zvedavá, hľadá nové podnety a impulzy, ale taktiež inovácie, zážitky, dobrodružstvo a v neposlednom […]

Zaregistrujte sa teraz na Free From Specialty Food & Wine 2025 vo Viedni

Registrácia na Free From Specialty Food & Wine 2025 je teraz otvorená, ide o poprednú B2B výstavu v Európe pre zdravé, bezalergénne, vegánske, rastlinné a špecializované potraviny a nápoje. Podujatie sa uskutoční 17. a 18. júna 2025 vo Viedni v Rakúsku. Tento dvojdňový event privíta viac ako 5 000 odborníkov z oblasti potravín, vrátane maloobchodníkov, […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

17. – 18. 6. 2025, Free From Specialty Food & Wine, Viedeň

3. – 7. 9. 2025, Agrokomplex, Nitra

25. 9. 2025, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Obchod očami Zuzany Žubor Kágerovej, sales and marketing directora spoločnosti Zvolenská mliekareň: Spotrebitelia prejavujú záujem o nezvyčajné chuťové zážitky

9. júna 2025

Ľuboš Mudrák, výkonný riaditeľ, Starý otec a Kukkonia Shop: Rebranding nám priniesol nárast tržieb a zákazníkov

5. júna 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok