logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Celkom 73 percent mliečnych výrobkov a 87 percent čerstvého mäsa a mäsových výrobkov predávaných...
  • Na cenovkách svietia percentá, v exceloch marže a v marketingových reportoch CTR. Čoraz viac...
  • Prvý vajcomat na Slovensku začal fungovať v Obchodnom centre Nivy na Mlynských Nivách v...
  • Slovenský pivný trh je ovplyvnený kombináciou faktorov. Mení sa vkus spotrebiteľov, prebieha...

Laboratórium automatizácie otvorené: kongres Eastlog 2025 namieša ten správny kokteil

9. apríla 2025
Správy 0
594
Laboratórium automatizácie otvorené: kongres Eastlog 2025 namieša ten správny kokteil

Laboratórium automatizácie otvorené: kongres Eastlog 2025 namieša ten správny kokteil

Kongres EASTLOG si tento rok zvolil tému, ktorá hýbe celým odvetvím. Hlavné motto znie: Alchýmia automatizácie. „V minulosti alchymisti kombinovali rôzne substancie a prvky, aby odhalili ich skryté vlastnosti a dosiahli želané, niekedy až nadprirodzené výsledky. Dnešný logistik má k dispozícii širokú škálu automatizačných a robotizačných prvkov, ktoré dôvtipne prepája, aby dosiahol efektívnejšiu logistiku. Na Eastlogu sa budeme rozprávať o tom, ako nájsť dokonalú zmes technológií, procesov a ľudského potenciálu, aby logistika splnila nároky budúcnosti,“ hovorí Zuzana Lazarová, manažérka skupiny Atoz Logistics, ktorá kongres organizuje. Dvadsiaty ôsmy ročník podujatia, ktoré sa koná v dňoch 29. až 30. mája 2025, bude hostiť pražské O2 universum. Očakáva sa účasť viac ako sedemsto profesionálov a profesionálok.

Automatizácia v podaní Fraunhoferovho inštitútu

Prípravy konferencie stále pokračujú a finalizujú sa posledné programové body. Organizátori však už odhaľujú potvrdených rečníkov či prípadové štúdie.

Úvodné slovo prednesú zástupcovia zlatých partnerov, ktorými sa tento rok stali spoločnosti Asseco CEIT, Element Logic, Hopi a SSI Schäfer. Potom už príde na rad keynote prednáška s názvom „Logistika zajtrajška: ideálna súhra automatizácie a umelej inteligencie“, ktorú prednesie Anike Murrenhoff z renomovaného Fraunhoferovho inštitútu. Na konkrétnych príkladoch predstaví, ako môžu moderné technológie – od AI agentov cez robotiku až po počítačové videnie – posunúť efektivitu a flexibilitu logistických procesov na úplne novú úroveň. Účastníci sa dozvedia, ako tieto nástroje už dnes menia podobu skladových operácií a aký vývoj možno očakávať v blízkej budúcnosti.

Vyvrcholením dopoledního programu bude panelová diskuse s názvem „Automatizace: věda, magie nebo promyšlená strategie?“. Do debaty se zapojí odborníci z různých částí logistického

Vyvrcholením dopoludňajšieho programu bude panelová diskusia s názvom „Automatizácia: veda, mágia alebo premyslená stratégia?“. Do debaty sa zapoja odborníci z rôznych častí logistického reťazca: Gabriela Hrbáčková (Hofmann Personal), Peter Jánoši (P3), Michael Němec (Rohlik Group), Jindřich Kadeřávek (Element Logic), Lukas Jatta (Miebach) a ďalší zástupca zo strany používateľov logistických produktov a služieb. Spoločne budú hľadať odpovede na otázky, ako efektívne implementovať automatizáciu a robotizáciu, ako vyvážiť technológie s ľudským prístupom a aké stratégie vedú k reálnej pridanej hodnote pre firmy aj zákazníkov.

Automatizácia nie je sci-fi, ale realita dnešných skladov

V popoludňajšom bloku Intralogistika sa účastníci zoznámia s inšpiratívnymi prípadovými štúdiami z českého prostredia, ktoré ukazujú, že automatizácia a digitalizácia nie sú len víziou budúcnosti, ale reálne fungujúcou súčasťou logistických procesov aj v tradičných odvetviach.

Jedným z príkladov bude prezentácia s názvom Logistika zo statku alebo Riadený sklad pre Maso-Profit. Rodinná firma Maso-Profit sa už v roku 2018 rozhodla pre automatizáciu a vybudovala miniload sklad v priestoroch bývalého statku v Hrdlořezích. Robotický zakladač Jungheinrich tu od roku 2020 obsluhuje viac než 10 000 položiek a 2500 prepraviek. Účastníci sa dozvedia, ako firma v spolupráci so spoločnosťou K2 atmitec prekonala limity staršieho ERP systému a posunula celý intralogistický proces na novú úroveň. Prezentovať budú Jiří Kužniar (Maso-Profit) a Pavel Motan (K2).

Ďalej bude predstavená prípadová štúdia „Optimalizácia logistiky a skladového hospodárstva s návratnosťou šesť mesiacov“, ktorú priblížia Zdeněk Dydek (Alllog Consulting) a Pavel Čejka (Axiom Tech). Štúdia na modeli Digitálnej továrne (Plant Simulation) ukáže, ako možno namiesto nákladného rozširovania existujúcej infraštruktúry navrhnúť efektívnu automatizovanú prevádzku s optimalizovaným prietokom materiálu – s návratnosťou investície kratšou než pol roka.

Automatizovaná manipulácia s paletami bude hlavnou témou príspevku spoločnosti Clarios Plastics Czech, ktorá vo svojom závode v Českej Lípe nahradila ručnú manipuláciu za autonómnu prepravu pomocou technológie Autopilot od spoločnosti Toyota Material Handling. Výsledkom je vyššia bezpečnosť, plynulejší tok tovaru a efektívnejšie využitie kapacít. O implementácii budú hovoriť zástupcovia spoločností Clarios (Vojtěch Marvan, Zuzana Stryalová) a Toyota MH (Aleš Hušek, Pavel Bureš).

Ďalšia prípadová štúdia priblíži komplexné riešenie distribučného centra Tchibo, ktoré vzniklo v spolupráci so spoločnosťou Dematic. Moderný pouch systém, desiatky tisíc paletových pozícií, stovky baliacich staníc a sofistikované riadenie toku tovaru – to všetko vytvorilo jeden z technologicky najvyspelejších skladov v Česku. Podrobnosti predstavia Zbyněk Korelus (Tchibo) a Tomáš Siazik (Dematic).

V rokovaní je ešte jedna prípadová štúdia, ktorá sa bude týkať automatizovaných skladov.

Na praktické prípadové štúdie nadviaže panelová diskusia s názvom Ako úspešne automatizovať intralogistiku?, ktorá sa zameria na hlavné výzvy spojené s implementáciou pokročilých technológií v skladoch a výrobných prevádzkach. Diskutovať sa bude o tom, čo všetko obnáša príprava a realizácia automatizačného projektu – od zosúladenia s existujúcimi procesmi až po zapojenie zamestnancov a vyhodnotenie návratnosti investície. Panel sa zároveň dotkne aj ľudského rozmeru inovácií: aké stratégie fungujú pri zavádzaní zmien v tíme, čo pomáha získať dôveru operátorov a aký vplyv má správne zvolený spôsob komunikácie na úspech celého projektu. O svoje poznatky a odporúčania sa podelia Libor Přeučil (CIIRC ČVUT), Petr Goliáš (Asseco CEIT) a zástupca developera a retailera.

Digitálne riadenie dopravy a dodávateľského reťazca

Aj druhý popoludňajší blok zameraný na dopravu a dodávateľský reťazec začne prípadovými štúdiami. Papierne Mondi Štětí predstavia svoj prechod na intermodálnu prepravu, ktorá kombinuje cestnú a železničnú dopravu. Michal Jakeš (Mondi) a Samuel Adrien Mory (LKW Walter) ukážu, ako vďaka spolupráci oboch firiem dochádza k zníženiu uhlíkovej stopy a zároveň k zvýšeniu efektivity distribúcie produktov po celej Európe.

Tému náboru zamestnancov priblíži prípadová štúdia spoločnosti OK Trans Praha, ktorá dokázala počas dvoch mesiacov prijať 13 nových vodičov a mechanikov. Jiří Šišák (OK Trans) a Michal Mikulášek (Prodator) predstavia, ako v praxi funguje využitie voicebota a automatizovaných metód pri hľadaní zamestnancov v doprave.

Skúsenosť s digitalizáciou vjazdu do areálu priblíži spoločnosť Lenzing Biocel Paskov, ktorá vyrába viskózovú buničinu. Tomáš Forgač (Lenzing) spoločne s Markom Čihákom (M2C) opíšu implementáciu samoobslužného kiosku Welcomo, ktorý je napojený na SAP, prístupový systém a kamerové rozpoznávanie ŠPZ. Výsledkom je rýchlejší, bezpečnejší a administratívne menej náročný proces vjazdu.

Na záver tejto časti vystúpi Adam Pavlůsek (Česká zbrojovka, člen skupiny Colt CZ Group) a Dana Klištincová (Lotraco). Predstavia optimalizáciu logistických procesov pomocou rezervačného systému Time Slot Control. Podarilo sa eliminovať prestoje, lepšie rozložiť prácu skladových operátorov a priniesť väčší prehľad a bezpečnosť v rámci celého areálu.

Záver bloku bude patriť panelovej diskusii o digitalizácii a automatizácii v doprave. Ako sa firmám darí adaptovať na nové technológie a ktoré inovácie prinášajú najväčšie benefity? Existujú prekážky pri zavádzaní digitalizácie a ako ich prekonať? Panelová diskusia nadväzujúca na sekciu Doprava a dodávateľský reťazec sa zameria na praktické skúsenosti s implementáciou digitálnych riešení. Experti a zástupcovia firiem, ktoré tieto systémy už využívajú, sa podelia o svoje poznatky o tom, ako technológie pomáhajú redukovať náklady, optimalizovať trasy, zvyšovať efektivitu prepravy a znižovať dopad na životné prostredie.

O svoje skúsenosti sa podelí Tomáš Pajonk (Solvertech), ktorý sa špecializuje na plánovanie a optimalizáciu trás, Libor Krejčí (Centrum dopravního výzkumu), ktorý prinesie pohľad výskumnej sféry na digitalizáciu dopravy, a Radovan Tišer (Timocom). Diskusiu doplní aj zástupca špedičnej firmy a developer logistických nehnuteľností, ktorí ponúknu pohľad na zavádzanie digitálnych technológií z praxe.

Po minuloročnej premiére sa pevnou súčasťou popoludňajších blokov stal Okrúhly stôl ESG, ktorým organizátori reagujú na čoraz aktuálnejšie požiadavky v oblasti udržateľnosti. Nefinančné reportovanie sa týka všetkých veľkých podnikov, zároveň zo strany Európskej komisie prichádza „zmiernenie“ v podobe balíčka Omnibus. Workshop bude mať formu okrúhleho stola, pri ktorom zasadnú odborníci na ESG z firemnej i poradenskej sféry. Počas programu zaznejú stručné prípadové prezentácie, ktoré otvoria diskusiu k témam, ako sú príprava na reportovanie podľa CSRD, zber dát naprieč organizáciou, riadenie udržateľnosti v logistike či environmentálne dopady prevádzky. Debata sa zameria aj na praktické dôsledky legislatívnych zmien, komunikáciu ESG naprieč firmou a spoluprácu so subdodávateľmi.

Súčasťou tohtoročného kongresu bude aj obľúbený okrúhly stôl zameraný na ľudské zdroje s odborníkmi na personálnu problematiku v logistike a doprave. Tém na riešenie je naozaj veľa: nedostatok pracovníkov, rastúce personálne náklady spojené s doznievajúcou inflačnou krízou, potreba špecializácie pri niektorých profesiách pri súčasnej potrebe zabezpečiť určité činnosti pracovníkmi s univerzálnymi zručnosťami, súhra ľudí a strojov, odlišný pohľad mladých zamestnancov na kariéru a perspektívu firiem atď. Okrúhly stôl bude moderovaný a ponúkne kombináciu krátkych prezentácií a otvorenej diskusie.

Ekonomika, technológie a dodávateľské reťazce v pohybe

Ďalší popoludňajší blok bude opäť spoločný. Otvorí ho inšpiratívne vystúpenie Josého Kadleca (GoodCall, Recruitment Academy a Datacruit). Nasledovať bude ekonomická prezentácia (s rečníkom stále prebieha rokovanie), ktorá prinesie prehľad aktuálnych ekonomických trendov.

Vyvrcholením tohto bloku bude panelová diskusia Ekonomika v pohybe: ako mení geopolitika a trhy dodávateľské reťazce? Diskusia sa zameria na turbulentné zmeny v medzinárodnom obchode, presúvanie výroby bližšie k odberateľom, vplyv obchodných bariér a premeny spotrebiteľského správania. Svoj pohľad ponúknu ekonómovia aj zástupcovia firiem (užívateľov i poskytovateľov logistických produktov a služieb), ktorí tieto zmeny zažívajú v praxi.

Celodenní networking

Obědová pauza trvá záměrně 1,5 hodiny a poskytuje ideální prostor pro neformální networking. Pro ty, kteří dávají přednost cílenějšímu navazování kontaktů, je připravena sekce Bizlog. Ta funguje jako série speed-datingových setkání mezi uživateli a poskytovateli logistických služeb a produktů. Během desetiminutových schůzek si potenciální obchodní partneři vyměňují základní informace a názory. Pokud narazí na příležitost ke spolupráci, přijdou na řadu vizitky – a následná komunikace je pak o to snazší.

Několik hodin pro obchodní i osobní kontakty je pak k dispozici večer po uplynutí odborného programu. Koná se totiž Logistický Business Mixer, na který jsou zváni všichni, kdo si chtějí užít uvolněnou atmosféru s kvalitním programem, dobrou hudbou, skvělým jídlem a pitím.

Druhý deň v znamení návštev logistických prevádzok

Druhý deň kongresu bude patriť tradičnej sekcii Seelog, ktorá ponúkne príležitosť nahliadnuť do zákulisia logistických centier. Účastníci navštívia minimálne štyri prevádzky, kde sa dozvedia viac o organizácii, skladových technológiách, automatizácii aj výzvach každodenného riadenia tokov tovaru a materiálu. Jednou zo zastávok bude závod spoločnosti Drylock v Hrádku nad Nisou, kde Daniel Korec priblíži procesy vo výrobe a logistike hygienických produktov. V logistickom centre Kaufland v Olomouci predstaví Petr Beníček, ako reťazec zabezpečuje distribúciu tovaru do svojich predajní. Prevádzku Rohlik.cz v Horných Počerniciach uvedie Michael Němec, ktorý ponúkne pohľad na dynamiku e-commerce logistiky v prostredí fulfillmentového centra. Ďalšia návšteva sa uskutoční v spoločnosti La Lorraine v Kladne, kde Jaroslav Příhoda ukáže, ako funguje logistika pekárenských výrobkov v jednom z najväčších závodov svojho druhu v strednej Európe.

Kompletný program s anotáciami, registračný formulár, prehľad partnerov, fotografie a reportáže z predchádzajúcich ročníkov nájdete na webe: www.eastlog.cz.

 

 

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Zmeň uhol pohľadu s VEEV ONE Perspectives

Špeciálny gravírovaný vzor a dve farby, ktoré sa spolu hrajú ako voda a vietor: Green a Blue. Zoznám sa s bezdymovou limitkou VEEV ONE Perspectives. Do rodiny bezdymových zariadení prináša osobný štýl a nový uhol pohľadu na to, čo znamená rozumnejšia voľba pre dospelého fajčiara, ktorý by inak pokračoval vo fajčení. Dostupná je už teraz – […]

Bezdymové inovácie: IQOS ILUMA i prináša nové farby a vylepšené funkcie

IQOS prináša opäť skvelé inovácie. Okrem novej sviežej farebnej škály bezdymových zariadení prekvapí generáciu zvedavcov aj prelomovými funkciami pauza a autoštart. Novinka IQOS ILUMA i prichádza v prevedeniach MID a ONE a ponúka dospelým užívateľom ešte väčší komfort. Naša generácia je zvedavá, hľadá nové podnety a impulzy, ale taktiež inovácie, zážitky, dobrodružstvo a v neposlednom […]

Zaregistrujte sa teraz na Free From Specialty Food & Wine 2025 vo Viedni

Registrácia na Free From Specialty Food & Wine 2025 je teraz otvorená, ide o poprednú B2B výstavu v Európe pre zdravé, bezalergénne, vegánske, rastlinné a špecializované potraviny a nápoje. Podujatie sa uskutoční 17. a 18. júna 2025 vo Viedni v Rakúsku. Tento dvojdňový event privíta viac ako 5 000 odborníkov z oblasti potravín, vrátane maloobchodníkov, […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

17. – 18. 6. 2025, Free From Specialty Food & Wine, Viedeň

3. – 7. 9. 2025, Agrokomplex, Nitra

25. 9. 2025, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Obchod očami Zuzany Žubor Kágerovej, sales and marketing directora spoločnosti Zvolenská mliekareň: Spotrebitelia prejavujú záujem o nezvyčajné chuťové zážitky

9. júna 2025

Ľuboš Mudrák, výkonný riaditeľ, Starý otec a Kukkonia Shop: Rebranding nám priniesol nárast tržieb a zákazníkov

5. júna 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok