logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Celkom 73 percent mliečnych výrobkov a 87 percent čerstvého mäsa a mäsových výrobkov predávaných...
  • Na cenovkách svietia percentá, v exceloch marže a v marketingových reportoch CTR. Čoraz viac...
  • Prvý vajcomat na Slovensku začal fungovať v Obchodnom centre Nivy na Mlynských Nivách v...
  • Slovenský pivný trh je ovplyvnený kombináciou faktorov. Mení sa vkus spotrebiteľov, prebieha...

Katarína Droppová: Kvalita samotného produktu už spotrebiteľom nestačí

27. augusta 2024
Blog 0
631
Katarína Droppová: Kvalita samotného produktu už spotrebiteľom nestačí

V dnešnej dobe zákazníci považujú kvalitu produktov za samozrejmosť a bežnú súčasť nákupov. Očakávajú toho oveľa viac – autentickosť, transparentnosť aj aktívnu komunikáciu. Vytvorenie silnej značky však nie je jednoduché.

Vyžaduje si to harmonickú synergiu troch strategických disciplín, z ktorých každá má svoju vlastnú, jedinečnú úlohu a funkciu. Ide o reklamu, marketing a PR, ktoré musia spolupracovať, aby vytvorili jedinečné a súčasne konzistentné posolstvo značky. Také, ktoré dokáže oslovovať zákazníkov, zvyšovať predaj produktov a udržať jej konkurencieschopnosť.

Sociálne siete zmenili svet

Samozrejme, ak chcete zvýšiť predaj, reklama je dôležitá, no musí byť správne zacielená. Zákazníci potrebujú v priemere päť až sedem zobrazení, aby si zapamätali produkt, čo si vyžaduje značné investície. V ére online sveta a umelej inteligencie sa však spôsoby komunikácie značiek so spotrebiteľmi menia. Takmer 80 % zákazníkov hľadá informácie o značke na sociálnych médiách. Sociálne médiá umožňujú spotrebiteľom zbierať poznatky prostredníctvom diskusií, recenzií a zdieľaných skúseností. Sociálne médiá a digitálne platformy skrátka poskytujú nové príležitosti pre interakciu so zákazníkmi, no zároveň prinášajú aj nové riziká. Neprimeraná reakcia na negatívny komentár alebo zlá krízová komunikácia môže mať katastrofálne následky.

A práve AI technológie môžu marketérom aj PR profesionálom pomôcť v mnohých oblastiach – od analýzy sentimentu v reálnom čase až po personalizovanú komunikáciu so zákazníkmi. Prijatie AI v rámci odvetví prudko vzrástlo: na 83,2 % v roku 2024. To predstavuje približne 20% nárast v porovnaní s predchádzajúcim rokom. Tento výrazný rast ilustruje významný posun smerom k integrácii technológií AI do obchodných operácií a stratégií.

Až 81 % marketérov uvádza pozitívny vplyv AI na ich úlohy, 85 % oceňuje zlepšenie kvality obsahu a 77 % vidí prínos v personalizovanejšom obsahu. Tieto štatistiky odrážajú rastúcu hodnotu AI ako nástroja na zvýšenie efektivity a produktivity stratégií obsahového marketingu. S integrovaním umelej inteligencie však vzrastajú obavy, že dôsledkom bude menší rešpekt voči skúseným autorom a redaktorom a tiež nižšia potreba PR profesionálov.

Netreba sa obávať, stále sme ľudia

Nadviazanie zmysluplných vzťahov so zákazníkmi však vyžaduje viac než len technológiu. Podľa aktuálnych prieskumov totiž až 86 % zákazníkov uvádza, že autentickosť je kľúčovým faktorom pri rozhodovaní o tom, ktoré produkty či značky si kúpia a 81 % spotrebiteľov zdôrazňuje dôležitosť transparentnosti značiek. A práve PR je tým nástrojom, ktoré toto všetko spája, navyše je v tohto ohľade výkonnejšie ako iné marketingové nástroje.

Napríklad magazín Forbes uvádza, že je PR o 90 % efektívnejšie ako klasická reklama. Dôvod je jednoduchý – ľudí osloví informatívny a autentický obsah, vďaka čomu sa posilní dôveryhodnosť v značku. Prieskumy uvádzajú, že PR poskytuje väčšiu viditeľnosť a dôveryhodnosť medzi spotrebiteľmi ako reklama, ktorá je vnímaná ako „iba“ propagačná.

Obsahový marketing považuje za účinný pri získavaní nových zákazníkov až 74 % spoločností. A to s využitím tém, ktoré sú informatívne, pútavé a prispôsobené potrebám a záujmom cieľovej skupiny. Táto metóda sa odlišuje od tradičnej reklamy tým, že poskytuje pridanú hodnotu a podporuje budovanie vzťahov aj užšie prepojenie, čo vedie ku generovaniu ďalších potenciálnych zákazníkov. To, či pri jeho tvorbe využijete AI, je len na vás. Rozhodne môže byť nápomocné, no jeho používanie by vždy malo byť etické.

Strategická úloha PR v komunikačnom a marketingovom mixe je preto neoceniteľná. PR formuje to, ako ľudia uvažujú o firme, produkte, službe alebo reprezentantoch značky. Prostredníctvom strategickej komunikácie má PR silu zlepšiť reputáciu značky, budovať pozitívne vnímanie aj nasmerovať sentiment zákazníkovi k značke. Výsledkom je zvýšenie dôveryhodnosti a silnejšej identity značky.

Kľúčom k silnej značke je silné PR

Značky, ktoré chcú uspieť v súčasnom dynamickom prostredí, by teda mali pochopiť, že kvalitný produkt je len základom. Kľúčom k úspechu je schopnosť vytvárať silné, autentické a trvalé vzťahy so zákazníkmi, kde PR zohráva strategickú úlohu. Pomáha budovať dôveru, zvyšovať viditeľnosť a zabezpečovať, aby komunikácia značiek bola nielen konzistentná, ale aj autentická a transparentná. Vytvorenie silnej značky si teda vyžaduje harmonickú súhru reklamy, marketingu a PR. Ich synergia pri správnom riadení vedie k tomu, že značka je ľahko identifikovateľná, obľúbená zákazníkmi aj úspešná na trhu.

Katarína Droppová pôsobí ako managing director so špecializáciou na korporátnu a krízovú komunikáciu v agentúre 10/10 Communications.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Zmeň uhol pohľadu s VEEV ONE Perspectives

Špeciálny gravírovaný vzor a dve farby, ktoré sa spolu hrajú ako voda a vietor: Green a Blue. Zoznám sa s bezdymovou limitkou VEEV ONE Perspectives. Do rodiny bezdymových zariadení prináša osobný štýl a nový uhol pohľadu na to, čo znamená rozumnejšia voľba pre dospelého fajčiara, ktorý by inak pokračoval vo fajčení. Dostupná je už teraz – […]

Bezdymové inovácie: IQOS ILUMA i prináša nové farby a vylepšené funkcie

IQOS prináša opäť skvelé inovácie. Okrem novej sviežej farebnej škály bezdymových zariadení prekvapí generáciu zvedavcov aj prelomovými funkciami pauza a autoštart. Novinka IQOS ILUMA i prichádza v prevedeniach MID a ONE a ponúka dospelým užívateľom ešte väčší komfort. Naša generácia je zvedavá, hľadá nové podnety a impulzy, ale taktiež inovácie, zážitky, dobrodružstvo a v neposlednom […]

Zaregistrujte sa teraz na Free From Specialty Food & Wine 2025 vo Viedni

Registrácia na Free From Specialty Food & Wine 2025 je teraz otvorená, ide o poprednú B2B výstavu v Európe pre zdravé, bezalergénne, vegánske, rastlinné a špecializované potraviny a nápoje. Podujatie sa uskutoční 17. a 18. júna 2025 vo Viedni v Rakúsku. Tento dvojdňový event privíta viac ako 5 000 odborníkov z oblasti potravín, vrátane maloobchodníkov, […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

17. – 18. 6. 2025, Free From Specialty Food & Wine, Viedeň

3. – 7. 9. 2025, Agrokomplex, Nitra

25. 9. 2025, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Obchod očami Zuzany Žubor Kágerovej, sales and marketing directora spoločnosti Zvolenská mliekareň: Spotrebitelia prejavujú záujem o nezvyčajné chuťové zážitky

9. júna 2025

Ľuboš Mudrák, výkonný riaditeľ, Starý otec a Kukkonia Shop: Rebranding nám priniesol nárast tržieb a zákazníkov

5. júna 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok