logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Celkom 73 percent mliečnych výrobkov a 87 percent čerstvého mäsa a mäsových výrobkov predávaných...
  • Na cenovkách svietia percentá, v exceloch marže a v marketingových reportoch CTR. Čoraz viac...
  • Prvý vajcomat na Slovensku začal fungovať v Obchodnom centre Nivy na Mlynských Nivách v...
  • Slovenský pivný trh je ovplyvnený kombináciou faktorov. Mení sa vkus spotrebiteľov, prebieha...

Petra Frieszová: Bezplatné programy predstavujú skutočný rozlišovací prvok vo vernostnom sektore

21. februára 2024
Publicistika 0
577
Petra Frieszová: Bezplatné programy predstavujú skutočný rozlišovací prvok vo vernostnom sektore

Existuje veľké množstvo vernostných programov a iniciatív s rôznymi cieľmi na strane prevádzkovateľov. Pre spotrebiteľov (nakupujúcich) nie je vždy jednoduché hneď zistiť, či a akým spôsobom sú skutočne odmeňovaní za svoju vernosť obchodníkovi. Niektoré programy ponúkajú zľavy alebo poukážky, ktoré môžu podliehať podmienkam. Jedno je isté: vernostné programy, v ktorých spotrebitelia dostávajú za svoje výdavky u maloobchodníka jasne definovanú odmenu, napríklad vo forme bonusu pre domácnosť zdarma, pôsobia ako darček a odmena.

Za odmenu sú spotrebitelia ochotní minúť u predajcu viac za určitý čas alebo nakupovať častejšie. Zbieranie vernostných bodov – fyzicky alebo digitálne – je zábavné a cieľ je vždy na dohľad. Odmeny je taktiež možno nájsť v displeji na predajnej ploche, ktorý je vyhradený výlučne vernostnej kampani.

Správne urobené bezplatné vernostné programy zvyšujú tržby predajcu a dlhodobo zlepšujú jeho imidž. Úspešnosť takýchto vernostných programov je stále vysoká a miera účasti je veľmi stabilne na vysokej úrovni! Najmä v neistých časoch a na pozadí rastúcich cien sú spotrebitelia vďační, keď sú oceňovaní. Maloobchodníci si uvedomili silu tohto opatrenia a trendom nie je len taktické zavádzanie jednotlivých programov, ale strategické zakotvenie celku do marketingového plánu.

Okrem vernostných programov, v ktorých sú spotrebitelia sami odmeňovaní bezplatnými odmenami, vidíme medzi spotrebiteľmi čoraz väčšiu potrebu konať a pomáhať iným. Spoločnosť tcc -The Continuity Company zachytila tento trend už pred rokmi a spolu s maloobchodníkmi v celej Európe úspešne vyvinula tzv. komunitné kampane. Spotrebitelia tu dostávajú poukážky. Tieto poukážky majú určitú hodnotu a môžu byť pridelené konkrétnej komunite.

Súčasť komunity

Tieto komunity, napríklad školy alebo športové kluby, si potom môžu poukážky vymeniť za bezplatné odmeny v podobe školských alebo športových potrieb. To je u spotrebiteľov veľmi obľúbené. Cítia sa byť súčasťou komunity. A maloobchodný predajca, ktorý túto kampaň realizuje, je viditeľne aktívny v oblasti CSR. Samozrejme, tieto kampane môžu tiež zvýšiť predaj maloobchodného predajcu a mať pozitívny vplyv na imidž značky. Komunitné kampane sú témou rozhovorov medzi rodinou a priateľmi a spotrebitelia sa stávajú ambasádormi maloobchodného predajcu.

S rastúcou digitalizáciou vidíme rastúce príležitosti v oblasti oslovovania spotrebiteľov cez všetky kanály (omnichannel). Starý dobrý leták je ale naďalej dôležitým médiom. Pre maloobchodníkov je však čoraz dôležitejšie aktivizovať spotrebiteľov mimo miesta nákupu, či už v predajni alebo v elektronickom obchode, a spojiť ich s vlastnou značkou. Práve tu môžu tzv. behaviorálne vernostné kampane ponúknuť konkurenčnú výhodu, keďže sú relatívne nové. Vernostné kampane založené na správaní odmeňujú vernosť zákazníkov nad rámec čisto finančných stimulov. Okrem tradičných transakcií pri pokladni sú spotrebitelia odmeňovaní aj za iné formy lojality, ako je kvalitatívna spätná väzba, aktivita na sociálnych sieťach alebo registrácia na portáloch predajcov.

Petra Frieszová, client director GAS / CZ / SK, tcc -The Continuity Company

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Zmeň uhol pohľadu s VEEV ONE Perspectives

Špeciálny gravírovaný vzor a dve farby, ktoré sa spolu hrajú ako voda a vietor: Green a Blue. Zoznám sa s bezdymovou limitkou VEEV ONE Perspectives. Do rodiny bezdymových zariadení prináša osobný štýl a nový uhol pohľadu na to, čo znamená rozumnejšia voľba pre dospelého fajčiara, ktorý by inak pokračoval vo fajčení. Dostupná je už teraz – […]

Bezdymové inovácie: IQOS ILUMA i prináša nové farby a vylepšené funkcie

IQOS prináša opäť skvelé inovácie. Okrem novej sviežej farebnej škály bezdymových zariadení prekvapí generáciu zvedavcov aj prelomovými funkciami pauza a autoštart. Novinka IQOS ILUMA i prichádza v prevedeniach MID a ONE a ponúka dospelým užívateľom ešte väčší komfort. Naša generácia je zvedavá, hľadá nové podnety a impulzy, ale taktiež inovácie, zážitky, dobrodružstvo a v neposlednom […]

Zaregistrujte sa teraz na Free From Specialty Food & Wine 2025 vo Viedni

Registrácia na Free From Specialty Food & Wine 2025 je teraz otvorená, ide o poprednú B2B výstavu v Európe pre zdravé, bezalergénne, vegánske, rastlinné a špecializované potraviny a nápoje. Podujatie sa uskutoční 17. a 18. júna 2025 vo Viedni v Rakúsku. Tento dvojdňový event privíta viac ako 5 000 odborníkov z oblasti potravín, vrátane maloobchodníkov, […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

17. – 18. 6. 2025, Free From Specialty Food & Wine, Viedeň

3. – 7. 9. 2025, Agrokomplex, Nitra

25. 9. 2025, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Obchod očami Zuzany Žubor Kágerovej, sales and marketing directora spoločnosti Zvolenská mliekareň: Spotrebitelia prejavujú záujem o nezvyčajné chuťové zážitky

9. júna 2025

Ľuboš Mudrák, výkonný riaditeľ, Starý otec a Kukkonia Shop: Rebranding nám priniesol nárast tržieb a zákazníkov

5. júna 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok