Obchodníci hľadajú spôsoby ako byť šetrnejší k prírode. Znižujú objem plastov v baleniach privátnych značiek, ponúkajú zákazníkom viacnásobne použiteľné tašky a vrecúška, pridávajú ekologickejšie náhrady jednorazových plastov.
Ďalším spôsobom ako znížiť produkciu plastových obalov je čapovanie drogérie. Zákazník si po tom, čo minie čistiaci prostriedok alebo prací gél so sebou do predajne prinesie prázdny obal a opäť ho naplní. Službu už ponúka napríklad bratislavská sieť Yeme, veľkoobchody Metro či desať predajní siete dm drogerie markt, ku ktorým v najbližších mesiacoch pribudne ďalších päť prevádzok.
Najnovšie sa pridáva aj Kaufland, ktorý zákazníkom ponúkne produkty od českého výrobcu Tierra Verde. „Neustále sa snažíme hľadať možnosti, ako prispieť k ochrane životného prostredia a vzdelávať v tomto aj našich zákazníkov. Rozšírenie sortimentu o čapovanú drogériu je jeden z takýchto spôsobov,“ uvádza hovorkyňa reťazca Lucia Langová.
Spoločnosť spustí prvý predaj čapovanej drogérie na jar v predajni na Trnavskej ceste v Bratislave. „Zákazníci budú mať možnosť si do predurčených nádob načapovať univerzálny čistič domácnosti, plákadlo bielizne, prací gél alebo prostriedok na umývanie riadu,“ dodáva Lucia Langová. Či sieť službu rozšíri aj do ďalších prevádzok, nespresňuje.