logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Celkom 73 percent mliečnych výrobkov a 87 percent čerstvého mäsa a mäsových výrobkov predávaných...
  • Na cenovkách svietia percentá, v exceloch marže a v marketingových reportoch CTR. Čoraz viac...
  • Prvý vajcomat na Slovensku začal fungovať v Obchodnom centre Nivy na Mlynských Nivách v...
  • Slovenský pivný trh je ovplyvnený kombináciou faktorov. Mení sa vkus spotrebiteľov, prebieha...

Bohumila Tauchmannová, riaditeľka spoločnosti Incoma Slovakia: Bavia ma projekty spoločenskej zodpovednosti

22. augusta 2018
Profily 0
6655
Bohumila Tauchmannová, riaditeľka spoločnosti Incoma Slovakia: Bavia ma projekty spoločenskej zodpovednosti

Už desať rokov bojuje o to, aby sa nakupovalo viac slovenských potravín. Sama k nim má pozitívny vzťah. „Veľmi mi chutia. Jem gro slovenských potravín a hoci nie som nutričná odborníčka, ani chemička, podľa môjho názoru som aj vďaka nim zdravá,“ hovorí Bohumila Tauchmannová, ktorá stojí za projektmi Kvalita z našich regiónov, Pýtajme si slovenské, Odpad je surovina či Na veku záleží. Momentálne sa ako nezávislá kandidátka uchádza o post prezidentky Slovenskej republiky.

Vstup Bohumily Tauchmannovej do sveta retailu bol vlastne náhoda. Ale vďaka nej sa napokon dostala k práci, ktorá ju posunula do realizácie tém, ktoré ju napĺňajú pocitom potrebnosti. „Jeden z vlastníkov spoločnosti Incoma Slovakia ma oslovil s tým, že potrebujú riaditeľku. Prijala som ponuku a začala som sa učiť a cez vzdelávacie aktivity firmy spoznávať, čo je obchod, akú úlohu zohrávajúvýrobcovia, dodávatelia a spotrebitelia,“ spomína si na udalosti spred dvadsiatich rokov vyštudovaná ekonómka.

Spoločnosť  organizuje konferencie a vzdelávacie projekty nielen v oblasti retailu. Vo svojom zábere má aj segment horeca, marketing či komunikáciu. Všetko má ale spoločných menovateľov, ktorými sú podnikanie, ľudia, ktorí sa mu venujú a, samozrejme, zákazníci. „Vďaka tejto práci som sa dostala k rôznym odvetviam národného hospodárstva a začala som im rozumieť. Konferenčné projekty a vzdelávanie ma priviedli až k tomu, čo ma najviac baví. A to sú projekty spoločenskej zodpovednosti,“ pokračuje Bohumila Tauchmannová.

Zrealizovať niečo zmysluplné

Prvým z nich bol projekt Na veku záleží. Ten sa už dve desaťročia snaží zamedziť predaju tabakových výrobkov neplnoletým zákazníkom. Prostredníctvom vzdelávacieho programu sa ročne vyškolí viac ako 30-tisíc predajcov. Kým v roku 2009 Slovenská obchodná inšpekcia zistila predaj tabakových výrobkov osobám mladším ako 18 rokov v 55 % prípadoch, v roku 2017 to bolo 23 %. „Spoločenskú zodpovednosť som sa naučila robiť práve na tomto projekte. Je to niečo, pri čom som pochopila, kde je moje miesto na svete. Pomáhať, aby sa niečo zmysluplné stalo realitou,“ uvádza riaditeľka.

A tak prišiel na rad projekt, ktorý už desať rokov rozširuje tému nákupného patriotizmu. Kvalita z našich regiónov prostredníctvom mediálnych kampaní a spotrebiteľských súťaží vysvetľuje, aký vplyv bude mať väčšia preferencia slovenského pred zahraničnýmna domácu ekonomiku, či už v oblasti nakupovania potravín, priemyselného tovaru alebo služieb. Päť rokov na tento projekt nadväzuje aj kampaň Pýtajme si slovenské. „Z výsledkov projektu som milo prekvapená. Je to téma, do ktorej sa ľudia chcú zapojiť, pretože v nej vidia zmysel,“ hovorí Bohumila Tauchmannová.

Od spustenia Kvality z našich regiónovIncoma Slovakia v spolupráci so spoločnosťou GfK realizuje prieskumy. Na ich základe vie vyhodnotiť, či sa povedomie spotrebiteľov o tom, že kúpou slovenských výrobkov podporujú slovenskú ekonomiku, zlepšuje.  „V roku 2009 sa o slovenské výrobky zaujímalo asi 15 percent populácie. Teraz je ten záujem 80 percent. Stala sa z toho celospoločenská téma a viac ako 60 percent ľudí sa doma alebo v práci rozpráva o tom, prečo je dôležité podporiť vlastnú ekonomiku cez nakupovanie domácich výrobkov, pričom to ľudia neohraničujú len na potraviny. Keď sa vám podarí niečo také, tak si poviete, že vaša práca má zmysel a má zmysel v nej pokračovať,“ konštatuje.

Od potravín k odpadu

Kúpa slovenských výrobkov má vplyv nielen na ekonomiku, ale aj na životné prostredie. A tým sa zaoberá ďalší projekt z jej autorskej dielne . Odpad je surovina vznikol, abyvzdelávalľudí o témach,  ako sú odpad, separácia, zber, recyklácia, zhodnocovaniea predchádzanie odpadu. „Keď nakupujeme domáce potraviny od malých farmárov či výrobcov, nie od veľkých producentov, tak aj tá potravina má úplne inú nutričnú hodnotu. Vďaka tomu má vplyv na naše zdravie. A ak sa budeme zodpovedne správať k nášmu zdraviu, tak napokon ušetrí aj štát. Okrem toho sa potravinynemusia prevážať toľké kilometre a ušetrímetým aj životné prostredie. Takouto prirodzenou cestou som sa dostala k projektu Odpad je surovina,“ vysvetľuje Bohumila Tauchmannová, ktorá momentálne píše na túto tému muzikál pre deti. Cieľom je deťom vysvetliť, prečo treba triediť odpad, prečo recyklovať a hlavne, prečo mu treba predchádzať.

„Mojou snahou je, aby bol muzikál súčasťou filmového festivalu Ekotopfilm. Nakoplo ma, že som minulý rok chodila po celom Slovensku a prednášala, ako súvisí nákupný patriotizmus so životným prostredím. Počas dovolenky som sa pustila do písania,“ hovorí. Sama sa k téme pred rokmi dostala vďaka dcére a tak verí, že práve vzdelávaním detí sa o odpadoch môžu veľa naučiť aj dospelí. Potom sa možno Slovensko odrazí z predposlednej priečky v rámci krajín Európskej únie, ktoré mu v recyklácii dnes patrí.

Deťom je venovaný aj projekt Remeslo má zlaté dno. Podľa Bohumily Tauchmannovej duálne vzdelávanie zatiaľ nefunguje. Dôvodom je hlavne to, že deti, ktoré sa majú rozhodovať o tom, kde pôjdu študovať, to jednoducho nevedia. „Roky sme dehonestovali niektoré povolania. Nielen remeselnícke, ale aj iné, a pritom každé povolanie, ktoré sa robí dobre, je umenie .Je to jediný projekt, ktorý sa snažím realizovať so štátom,“ uvádza. V budúcnosti by mali vzniknúť škôlky Sme šikovní – škôlka zručností. Už dnes nejaké fungujú a sú orientované hlavne na technické remeslá. Tie sa deti učia v reálnych situáciách, v ktorých nemajú plastové kladivko, ale malé kovové. Ich cieľom je prakticky ukázať a naučiť deti biológiu, zoológiu, chémiu či fyziku a takto prirodzene získavať vzťah a zručnosti k rôznym povolaniam. Podľa Bohumily Tauchmannovej je potrebné opäť vrátiť spoločenské uznanie všetkým povolaniam, ktoré sú potrebné na fungovanie krajiny. Toto je cesta, aj keď dlhá.

Ako vraví, jej práca je hlavne o kreativite. Aj vďaka tomu nemala nikdy chuť zmeniť svoju prácu a v spoločnostiIncoma Slovakia pôsobí už dvadsať rokov. A za to, že sa jej darí vymýšľať nové veci, paradoxne ďakuje napríklad aj štátu. „Najviac a najrýchlejšie ma v živote naučili zlé skúsenosti. Aj vďaka tomu, že mi štát častokrát kládol polená pod nohy pri realizácii cieľov, ktorým sa venujem, ma nútilo ešte viac pohnúť rozumom,“ dodáva Bohumila Tauchmannová, ktorá samu seba charakterizuje ako workoholičku.

 

Pracovný deň Bohumily Tauchmannovej

Vstávam o piatej hodine ráno, pretože všade je ešte obrovský pokoj. Zobúdza ma naša mačka, ku ktorej sa čoskoro pridá aj pes. Deň začínam cvičením, pretože mám od mladosti problémy s chrbtom, ale zároveň ma to udržiava v kondícii. Potom sa poriadne najem. Práve ráno mám najväčší príjem stravy a pokojne zjem aj sviečkovú na smotane a polievku. Keďže bývame v rodinnom dome, počas raňajok relaxujem pohľadom do prírody. Následne dám prať, rozvešiam bielizeň, poupratujem, čo  je v dome potrebné. Okolo siedmej, ôsmej prichádzam do práce. Domov sa vraciam medzi šiestou až jedenástou večer, a ak ešte vládzem, tak sa učím angličtinu. V práci som pravidelne aj cez víkendy.

 

Čísla

20 rokov v retaile a zároveň v spoločnosti Incoma Slovakia

1 manžel  a 2 deti

1 mačka a 1 pes

Záľuby: domáce a drobné remeselné práce, turistika, šport, zvieratá,

 

Z tvorby Bohumily Tauchmannovej

Plasty triediš, recykluješ,

zodpovedne nakupuješ.

Nechcel by si viac?

Bolo by to ťažké, nosiť si vodu

vo svojej fľaške?

Kupuj veci bez obalu,

pre dobrý pocit a na chválu.

 

Poviem ti to bez obalu,

váž si odpad ako surovinu.

Poviem ti to na rovinu,

z plastov získavame surovinu.

Úryvok z textu piesne Bohumily Tauchmannovej k pripravovanému muzikálu o odpade

 

Tatiana Kapitánová, tatiana.kapitanova@atoz.sk

Článok vyšiel v Tovar&Predaj 7 – 8/2018.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Zmeň uhol pohľadu s VEEV ONE Perspectives

Špeciálny gravírovaný vzor a dve farby, ktoré sa spolu hrajú ako voda a vietor: Green a Blue. Zoznám sa s bezdymovou limitkou VEEV ONE Perspectives. Do rodiny bezdymových zariadení prináša osobný štýl a nový uhol pohľadu na to, čo znamená rozumnejšia voľba pre dospelého fajčiara, ktorý by inak pokračoval vo fajčení. Dostupná je už teraz – […]

Bezdymové inovácie: IQOS ILUMA i prináša nové farby a vylepšené funkcie

IQOS prináša opäť skvelé inovácie. Okrem novej sviežej farebnej škály bezdymových zariadení prekvapí generáciu zvedavcov aj prelomovými funkciami pauza a autoštart. Novinka IQOS ILUMA i prichádza v prevedeniach MID a ONE a ponúka dospelým užívateľom ešte väčší komfort. Naša generácia je zvedavá, hľadá nové podnety a impulzy, ale taktiež inovácie, zážitky, dobrodružstvo a v neposlednom […]

Zaregistrujte sa teraz na Free From Specialty Food & Wine 2025 vo Viedni

Registrácia na Free From Specialty Food & Wine 2025 je teraz otvorená, ide o poprednú B2B výstavu v Európe pre zdravé, bezalergénne, vegánske, rastlinné a špecializované potraviny a nápoje. Podujatie sa uskutoční 17. a 18. júna 2025 vo Viedni v Rakúsku. Tento dvojdňový event privíta viac ako 5 000 odborníkov z oblasti potravín, vrátane maloobchodníkov, […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

17. – 18. 6. 2025, Free From Specialty Food & Wine, Viedeň

3. – 7. 9. 2025, Agrokomplex, Nitra

25. 9. 2025, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Obchod očami Zuzany Žubor Kágerovej, sales and marketing directora spoločnosti Zvolenská mliekareň: Spotrebitelia prejavujú záujem o nezvyčajné chuťové zážitky

9. júna 2025

Ľuboš Mudrák, výkonný riaditeľ, Starý otec a Kukkonia Shop: Rebranding nám priniesol nárast tržieb a zákazníkov

5. júna 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok