logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Kaufland v týchto dňoch venuje 100 000 eur trom vybraným organizáciám, ktoré pomáhajú...
  • Domáca maloobchodná sieť Coop Jednota pokračuje v podpore rozvoja slovenských miest a obcí....
  • Tesco sa v nezávislej ankete Najzamestnávateľ za rok 2022, ktorú každoročne vyhlasuje spoločnosť...
  • Nadácia Coop Jednota darovala Nemocnici s poliklinikou Brezno lekárske prístroje v hodnote 6 023...

Jakub Berčík: In-store reklama a jej vplyv na správanie sa zákazníka v obchode

2. júla 2018
Blog 0
4343
Jakub Berčík: In-store reklama a jej vplyv na správanie sa zákazníka v obchode

V 21. storočí je každý deň človek zaplavený množstvom reklám z rádia, televízie alebo iných médií, pričom postoje k reklame sú stále ambivalentné. Na jednej strane je reklama označovaná za manipulátora a je jej pripisovaná podpora nadmernej spotreby, na druhej strane je považovaná za neoddeliteľnú súčasť moderného života s významným ekonomickým prínosom.

Vo všeobecnosti reklame neverí väčšina populácie, pričom z prieskumov vyplýva, že najviac ľudí otravuje reklama v televízii, on-line prostredí a tiež v podobe letákov v schránkach. Do popredia sa dostáva pojem „reklamná presýtenosť“, čo znamená, že sme si na reklamu zvykli a už skoro vôbec ju nevnímame, nepočúvame a tak trochu „vypíname mozog“ vždy, keď na nás „vyskočí“ nejaký reklamný spot.

Existuje teda spôsob, ako zaujať zákazníka a sprostredkovať mu informácie tak, aby ich nepovažoval za otravnú reklamu?

Za najefektívnejšiu je považovaná reklama na mieste predaja, ktoré je zároveň posledným možným miestom pre ovplyvnenie nákupného rozhodnutia. Tento spôsob reklamy zastihne zákazníka pri nakupovaní, a to presne v momente, keď je mentálne nastavený na to, že ide nakupovať. Reklama na mieste predaja je jediný druh reklamy, ktorý zákazníkom podľa prieskumov nevadí a považujú ho v mnohých prípadoch za užitočný, pretože poskytuje informácie o produktoch, zľavách a pripravovaných podujatiach.

V porovnaní s klasickou reklamou je možné in-store reklamu veľmi dobre zacieliť, čo efektívne podporuje predaj. Je možné presne nastaviť, v akých časoch sa bude reklamný spot vysielať a akú cieľovú skupinu má osloviť, v niektorých prípadoch dokonca najmodernejšie technológie umožňujú prispôsobiť obsah na základe pohlavia a veku (dospelý vs. dieťa) prítomného publika v reálnom čase.

Ako to funguje? Aký je vplyv predchádzajúceho vystavenia reklame na správanie v obchode? Čo je dôvodom akýchkoľvek zmien vo výbere tovaru?

V štúdii zrealizovanej spoločnosťou NeuronsInc. z Dánska (2017) skúmali napríklad to, ako ovplyvní predchádzajúce vystavenie cielenej reklame výber farby kozmetického výrobku v obchode. Na uskutočnenie výskumu použili metódu sledovania očí (Eyetracking) a elektroencefalografiu (EEG), vďaka čomu boli schopní posúdiť vizuálnu pozornosť, emocionálnu angažovanosť a motiváciu zákazníkov v rámci predajného priestoru po vystavení reklame na 15, resp. 30 sekúnd. Zároveň porovnávali získané výsledky so spätnou väzbou respondentov, s ktorými uskutočnili rozhovor po dokončení testovanias využitím EEG a očnej kamery.

Pomocou tejto štúdie sa podarilo preukázať, že reklamy, ktoré boli zobrazené účastníkom pred nákupom v obchode na 15 a 30 sekúnd, mali významný vplyv na skutočný výber farby, na ktorú bola reklama cielená. Tržby pri výbere konkrétneho druhu farby, na ktorý bola reklama cielená, stúpli zo 78 % na 91 % a 100 % pri 15-sekundovej a 30-sekundovej reklame.

Zaujímavé je, že v rozhovore po ukončení testovania zákazníci nevedeli, že boli vystavení cielenej reklame na konkrétnu farbu. Dokonca aj keď sa im reklama opäť zobrazila, popreli, že v skutočnosti bude mať vplyv na ich voľbu.

Ďalším zaujímavým zistením v rámci tejto štúdie bolo, že zákazníci, ktorí boli vystavení reklame na konkrétnu farbu, napriek vlastným tvrdeniam strávili podstatne viac času prezeraním regálov ako tí, ktorí reklamu nevideli. Taktiež účinok reklamy súvisel s výrazne vyšším motivačným skóre, ktoré bolo zistené pomocou asymetrického zapojenia čelných častí mozgu.

Všetky tieto zistenia poukazujú na fakt, že reklamy na mieste predaja môžu skutočne ovplyvniť správanie a výber v obchode, ako aj to, že skutočný proces „presviedčania“ sa dá posúdiť predovšetkým prostredníctvom nástrojov neuromarketingu a nielen tradičných prieskumov založených na vlastnom úsudku. Zároveň to otvára nové možnosti testovania aj iných druhovin-store komunikácie (napr. tabule, vonkajšie bannery, vstupy do predajní atď.) a ich vplyv na samotný nákup v obchode.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

 

 

Komerčná prezentácia

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. 2. – 2. 3. 2023, EuroShop 2023, Düsseldorf, Nemecko

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Farm House

Marián Petrík, majiteľ, Farm House: Poctivé mäso zo Slovenska

1. októbra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera