logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Skupina Kofola začala vo svojom výrobnom závode v Kláštore pod Znievom plniť minerálnu vodu...
  • Spoločnosť Packeta ako prvá na Slovensku umožňuje posielať si vzájomne zásielky aj pomocou...
  • Nový obchod Action sa bude nachádzať vo zvolenskom Obchodnom centre Klokan a zamestná približne...
  • Dlhodobé zlacnenie sa v maloobchodnom reťazci Kaufland týka vyše sto položiek. Sú medzi nimi...

Výber čerpačky ovplyvňuje kvalita kávy

12. apríla 2018
Dáta 0
3802
Výber čerpačky ovplyvňuje kvalita kávy

Z čerpacích staníc sa za ostatné roky stali ideálne a veľmi príjemné miesta na „zastávku na kávu“. Azda všetci motoristi, ktorí trávia veľa času na cestách, majú svoje obľúbené pumpy, kde sa radi zastavia a doprajú si krátku prestávku od šoférovania, a to nielen v prípade, keď potrebujú natankovať. Hoci je badať výrazný kvalitatívny skok medzi čerpacími stanicami, ktoré mali to šťastie, že už prešli rekonštrukciou a tými, ktoré na ňu ešte len čakajú, káva, minimálne z kvalitného kávomatu, sa stala štandardom na všetkých slovenských benzínkach.

Na čerpacích staniciach sa trend uberá smerom k vysokokvalitnej káve pripravenej z čerstvo pomletých kávových zŕn. Spoločnosť Median zistila, že 57 % zákazníkov uprednostňuje mleté alebo zrnkové kávy pred instantnými. Stále však existuje aj skupina zákazníkov, ktorá obľubuje „benzínkovú klasiku“ z kávomatov. Podľa slov Renáty Šumichrastovej, obchodnej riaditeľky spoločnosti Dalioil, je možné zákazníkov využívajúcich ponuku kávového servisu rozdeliť do dvoch skupín. „Prvú skupinu tvoria tí, ktorí chcú rýchly výdaj kávy a hneď pokračujú v ceste. Títo preferujú kávu pripravenú do jednorazových papierových pohárov z výdajného automatu, prípadne z table top automatu. V druhej skupine sú takí, ktorí si chcú kávu vychutnať, či už počas prestávky na ceste, alebo pri pracovnom stretnutí a využívajú možnosť prípravy nápoja do porcelánu z čerstvo mletej kávy a na profesionálnom pákovom kávovare.“

Rozhoduje kvalita kávových zŕn

Väčšina čerpacích sietí si dobre uvedomuje, že pri príprave kvalitného espressa je základom chuť a kvalita kávových zŕn, a preto sa snažia svedomito pristupovať k výberu dodávateľa. Spoločnosť OMV Slovensko na svojich čerpacích staniciach ponúka koncept Viva, ktorý spája kávu, príjemné prostredie a chutné občerstvenie. „Značka kávy Viva je pripravená z kvalitných kávových zŕn, exkluzívne namiešaná a pražená v Taliansku,“ približuje retail manažér Gernot Gollner. „Navyše je vypestovaná pod záštitou pravidiel  fair trade, teda zanecháva dobrý pocit z vedomia, že ľudia pracovali vo férových podmienkach a boli spravodlivo zaplatení,“ dopĺňa.

Sieť Slovnaftu prechádza od roku 2015 intenzívnou rekonštrukciou, z časti predajnej plochy vznikne gastro koncept Fresh Corner s ponukou kávy a občerstvenia. „V súčasnosti je zákazníkom k dispozícii na 113 čerpacích staniciach Slovnaft po celom Slovensku,“ hovorí expert na korporátnu a marketingovú komunikáciu Ladislav Procházka. „Naše kávové zrno bolo vyberané v spolupráci s materskou Skupinou MOL po dlhodobom cenovom, ale hlavne kvalitatívnom a chuťovom posúdení výberovým konaním,“ pokračuje. Na čerpacích staniciach, ktoré ešte neprešli rekonštrukciou, je v ponuke instantná káva z automatu značky Dallmayr. Aj v prípade kávomatov je základným predpokladom ponuky chutnej kávy kávostroj a voda. V sieti čerpacích staníc Slovnaft ponúkajú kávu vyrobenú buď na samoobslužných strojoch Franke alebo kávu typu barista na presso strojoch WMF.

Pre milovníkov kávy bola dlho a vrúcne očakávaná informácia, že Starbucks prichádza na Slovensko. Spoločnosť Shell ju najprv skúšobne uviedla na niekoľkých benzínkach v bratislavskej Petržalke a dnes už ponúka túto svetovú značku asi na 30 čerpacích staniciach v rámci krajiny. Ide síce o kávu z automatu, no zákazníci si ju veľmi rýchlo obľúbili. Manažér komunikácie Petr Šindler je presvedčený, že dôvodom je fakt, že táto káva poteší aj tých najnáročnejších, pretože ponúka rovnaké odrody a proces prípravy ako v klasickej Starbucks kaviarni: „Koncept Starbucks on the go ponúka okrem kávy aj čaj, horúcu čokoládu či širokú ponuku mliečnych kávových špecialít. Zákazník má možnosť vybrať si z dvoch druhov káv, zvoliť rôznu veľkosť nápoja či možnosť úpravy nápoja podľa vlastnej chuti.“

Kávičkári si môžu objednať aj ristretto či espresso XL

Prevádzkovatelia takmer všetkých sietí sa zhodujú na tom, že kávičkárske trendy sledujú a reagujú na ne. Na čerpacích staniciach Slovnaft majú aktuálne v ponuke 13 druhov káv v rôznych formách a veľkostiach. „Okrem espressa a dobre známych kávových špecialít ako cappuccino či latte macchiato sme po novom zaradili do ponuky aj ristretto pre pokročilých milovníkov kávy či XL espresso s takmer dvojitou dávkou kávy pre tých, ktorí uprednostňujú skutočne veľkú kávu,“ predstavuje novinky Ladislav Procházka. Viaceré benzínky zaraďujú do ponuky aj sezónne špeciality, ako napríklad ľadovú kávu so zmrzlinou cez leto či hrejivé perníkové latté ako stvorené pre zimné obdobie.

Najmä na čerpacích staniciach na hlavných ťahoch je niekedy v kútikoch s občerstvením doslova „nátresk.“ A vtedy je dôležité, aby bola obsluha kávovaru rýchla a šikovná. Servis sa darí vylepšovať pravidelnými školeniami zamestnancov a precíznym servisom kávovarov. „Sme presvedčení, že práve príjemný kávový kútik, kde si môžu zákazníci v pokoji vychutnať svoj nápoj, je dôvodom ich opakovanej návštevy na našich predajných miestach,“ myslí si Renáta Šumichrastová. Väčšina čerpacích staníc dnes ku káve ponúka aj občerstvenie aspoň v podobe mini sladkého na mieste dopekaného pečiva. Na veľkých, často vyťažených čerpačkách sú k dispozícii aj doplnkové, nadštandardné služby, napríklad bezplatné wifi pripojenie, možnosť dobitia mobilných  zariadení, predaj lístkov prostredníctvom siete Ticketportal či vyzdvihnutie zásielky.

Druhy kávy, ktoré Slováci pijú najčastejšie

Zalievaná káva  31,1%

Espresso  29,2 %

Capuccino  13 %

Prekvapkávaná káva  11,9 %

Latté  10,6 %

Mocha  6,8 %

Iná  7,9 %

Zdroj: MEDIAN SK, MML-TGI, 3.+4./2017

 

Kristína Raševová, kristina.rasevova@atoz.sk

Článok vyšiel aj v Čerpačke, špeciále časopisu Tovar&Predaj 3 – 4/2018.

 

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

 

Komerčná prezentácia

Geis

Skladová logistika na mieru pre akýkoľvek tovar

Či už zháňate priestory na skladovanie tovaru, alebo potrebujete riadiť zložitý logistický projekt, môžete sa obrátiť na spoľahlivého poskytovateľa komplexných logistických služieb. U nás v spoločnosti Geis ponúkame služby presne na mieru vášmu podnikaniu. Naše sklady sú strategicky rozmiestnené s priamym napojením na hlavné ťahy a ľahkou dostupnosťou okolitých štátov. Vďaka vlastnému IT riešeniu dokážeme […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Prípravy sú v plnom prúde, odborná komisia zložená Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil niektoré novinky z príprav tejto úplne novej konferencie, ktorá sa uskutoční 20. apríla 2023 v pražskom kongresovom centre WPP Campus. Má novú odbornú radu, základný koncept hlavného programu aj panelovej diskusie a skladbu sprievodného programu. […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

1. day

Martin Polák, riaditeľ, 1. day: Chystáme veľké predajne so zážitkom

15. februára 2023
dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera