logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Celkom 73 percent mliečnych výrobkov a 87 percent čerstvého mäsa a mäsových výrobkov predávaných...
  • Na cenovkách svietia percentá, v exceloch marže a v marketingových reportoch CTR. Čoraz viac...
  • Prvý vajcomat na Slovensku začal fungovať v Obchodnom centre Nivy na Mlynských Nivách v...
  • Slovenský pivný trh je ovplyvnený kombináciou faktorov. Mení sa vkus spotrebiteľov, prebieha...

Bratislavská fabrika Figaro najnovšie vyrába čokoládové špeciality pre zahraničné značky

7. septembra 2017
Správy 0
24996
Bratislavská fabrika Figaro najnovšie vyrába čokoládové špeciality pre zahraničné značky

Výrobný závod Figaro v Bratislave sa už tradične orientuje na výrobu čokoládovej hmoty a čokoládového likéru, a zároveň aj na produkciu čokoládových špecialít, predovšetkým praliniek, tyčiniek a tabuľkových čokolád. Menšia časť tu vyrobených čokoládových cukroviniek, zodpovedajúca zhruba desiatim percentám, je určená na tunajší trh, zvyšok, predovšetkým hmota a likér, ale i ďalšie výrobky, sa exportuje na zahraničné trhy. Medzi nimi figurujú predovšetkým krajiny Európskej únie, fabrika však uspokojuje dopyt aj zo vzdialenejších krajín, ako sú Čína alebo Kanada.

„Fabrika je veľmi efektívna z hľadiska výroby a pritom ponúka vysoký štandard kvality produktov,“ konštatoval na tlačovej besede Martin Hric, riaditeľ fabriky Figaro, pod ktorého správu spadajú ďalšie fabriky Mondelez zamerané na výrobu čokoládových produktov v Grécku, Maďarsku a Bulharsku. „Pre spotrebiteľov sú určené predovšetkým drobné a samostatne balené čokoládové špeciality, ktoré sú vzhľadom na veľkosť náročné na výrobu aj zabalenie. Preto vo fabrike v posledných rokoch najviac investujeme do technológií, a posilňujeme predovšetkým znalosti a technické zručnosti z oblasti balenia produktov.“

Objem produkcie z roka na rok rastie

Samotné objemy produkcie fabriky kontinuálne rastú už od roku 2012. V roku 2016 dosiahla fabrika historický rekord v objeme produkcie, ktorý plánuje v roku 2017 prekonať navýšením výroby o ďalších 6,9 %. Pomôcť by jej v tom malo niekoľko nových produktov z radov významných zahraničných značiek, ktoré čerstvo vychádzajú z jej výrobných pásov. Vo fabrike pracuje aktuálne viac než štyristo zamestnancov, priľahlá obchodná jednotka vytvára takmer šesťdesiat pracovných miest.

Fabrika Figaro v Bratislave spĺňa najprísnejšie kritéria z oblasti bezpečnosti a kvality potravín, je držiteľom ISO certifikátov a zároveň sa nachádza v druhej fáze aplikácie metodológie manažérskeho riadenia Lean Six Sigma určeného na zvýšenie kvality, výkonnosti a zákazníckej spokojnosti pri súčasnom znížení nákladov. Zameriava sa na zachovanie len takých firemných procesov, ktoré majú skutočnú hodnotu pre zákazníka.

Z histórie fabriky

Čokoládová fabrika v Bratislave bola založená v roku 1896 ako pobočka nemeckej firmy Stollwerck. V podniku „Cisárskokráľovskej rakúsko-uhorskej dvornej továrne na čokoládu bratov Stollwerckových“ sa pôvodne vyrábali predovšetkým lacné cukrovinky určené pre najširšie vrstvy obyvateľstva. Po roku 1948 sa fabrika stala súčasťou celoslovenského podniku „Slovenské závody na čokoládu, cukrovinky a ovocné výrobky“.

Od roku 1958 bol bratislavský závod zlúčený so závodmi Figaro v Trnave a Piešťanoch a premenovaný na Figaro. V roku 1963 sa fabrika stala súčasťou kolosu Československé čokoládovne, ktorý združoval všetky československé cukrovinkárske fabriky. Po zamatovej revolúcii vznikla v roku 1992 v rámci privatizácie akciová spoločnosť Figaro, v ktorej 67 % akcií získal Jacobs Suchard, ktorý sa v roku 1993 spojil s Kraft General Foods Europe. Z naj následne v roku 2012 vznikla spoločnosť Mondelez International.

Spoločnosť Mondelez International podporuje pestovateľov kakaa

Ani jeden bonbón by však z výrobnej linky nevyšiel, nebyť pestovateľov kakaa zo šiestich kakaových mocností: Pobrežia Slonoviny, Ghany, Brazílie, Dominikánskej republiky, Indie a Indonézie. Spoločnosť Mondelez International sa rozhodla vytvoriť projekt Cocoa Life, prostredníctvom ktorého sa snaží zlepšiť životné podmienky pestovateľov kakaa a dlhodobo prispievať k trvalo udržateľnému rozvoju kakaových zdrojov. Od roku 2012 sa do programu zapojilo viac než 76 tisíc pestovateľov a po jeho nezávislom hodnotení v Ghane sa ukázalo, že príjem zapojených pestovateľov sa zvýšil trojnásobne a takisto aj úroda kakaa zaznamenala 37 % nárast.

Veronika Mišíková, veronika.misikova@atoz.sk

 

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Zmeň uhol pohľadu s VEEV ONE Perspectives

Špeciálny gravírovaný vzor a dve farby, ktoré sa spolu hrajú ako voda a vietor: Green a Blue. Zoznám sa s bezdymovou limitkou VEEV ONE Perspectives. Do rodiny bezdymových zariadení prináša osobný štýl a nový uhol pohľadu na to, čo znamená rozumnejšia voľba pre dospelého fajčiara, ktorý by inak pokračoval vo fajčení. Dostupná je už teraz – […]

Bezdymové inovácie: IQOS ILUMA i prináša nové farby a vylepšené funkcie

IQOS prináša opäť skvelé inovácie. Okrem novej sviežej farebnej škály bezdymových zariadení prekvapí generáciu zvedavcov aj prelomovými funkciami pauza a autoštart. Novinka IQOS ILUMA i prichádza v prevedeniach MID a ONE a ponúka dospelým užívateľom ešte väčší komfort. Naša generácia je zvedavá, hľadá nové podnety a impulzy, ale taktiež inovácie, zážitky, dobrodružstvo a v neposlednom […]

Zaregistrujte sa teraz na Free From Specialty Food & Wine 2025 vo Viedni

Registrácia na Free From Specialty Food & Wine 2025 je teraz otvorená, ide o poprednú B2B výstavu v Európe pre zdravé, bezalergénne, vegánske, rastlinné a špecializované potraviny a nápoje. Podujatie sa uskutoční 17. a 18. júna 2025 vo Viedni v Rakúsku. Tento dvojdňový event privíta viac ako 5 000 odborníkov z oblasti potravín, vrátane maloobchodníkov, […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

17. – 18. 6. 2025, Free From Specialty Food & Wine, Viedeň

3. – 7. 9. 2025, Agrokomplex, Nitra

25. 9. 2025, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Obchod očami Zuzany Žubor Kágerovej, sales and marketing directora spoločnosti Zvolenská mliekareň: Spotrebitelia prejavujú záujem o nezvyčajné chuťové zážitky

9. júna 2025

Ľuboš Mudrák, výkonný riaditeľ, Starý otec a Kukkonia Shop: Rebranding nám priniesol nárast tržieb a zákazníkov

5. júna 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok