
Zvolenská mliekareň najnovšie priniesla na trh limitovanú letnú a zimnú edíciu. Zákazníci môžu ochutnať Smotanový jogurt s príchuťou Jablková štrúdľa alebo Cappuccino. „Momentálne silno nastupuje trend mliečnych výrobkov bez pridaného cukru, s nízkym obsahom tuku a vysokým obsahom bielkovín. Spotrebitelia tiež prejavujú záujem o nové a nezvyčajné chuťové zážitky,“ vraví v rozhovore Zuzana Žubor Kágerová, sales and marketing director spoločnosti Zvolenská mliekareň.
Aké sú dnes najväčšie trendy a inovácie v produkcii mliečnych výrobkov a ako na ne Zvolenská mliekareň reaguje?
Naša spoločnosť sleduje veľmi pozorne všetky trendy, ktoré k nám prichádzajú aj od našich exportných zákazníkov. Momentálne silno nastupuje trend mliečnych výrobkov bez pridaného cukru, s nízkym obsahom tuku a vysokým obsahom bielkovín. Čo sa týka trendu proteínových výrobkov, myslím si, že situácia sa pomaly stabilizuje, skôr vnímam výrazný nárast v kategórii lactose free produktov. Spotrebitelia prejavujú záujem o nové a nezvyčajné chuťové zážitky. Príchute kombinujúce ovocie s kvetinovými alebo korenistými tónmi, ako napríklad mango s ibištekom či čučoriedka s kardamónom, získavajú na popularite. Sú to takzvané swicy príchute.
Ako reagujete na zvyšujúci sa záujem spotrebiteľov o čo najčerstvejšie výrobky?
Naša spoločnosť vyrába len čerstvé potraviny z čerstvého mlieka, preto naše výrobky nemajú dobu spotreby dlhšiu ako 30 dní. Je to pre nás na jednej strane konkurenčná výhoda, ale na druhej strane naše výrobky majú oveľa kratší čas na predaj ako konkurenčné. Pri novinkách si potom môžeme myslieť, že výrobok spotrebiteľa nezaujal a konkurenčný áno, ale konkurencii môže nahrávať dlhšia trvanlivosť a fakt, že jej produkty sú vyrobené z UHT mlieka. Podotkla by som ešte, že aj napriek tomu, že čerstvé kategórie naberajú na čoraz väčšej sile, na niektorých predajných plochách sa stále väčšia váha a priestor ponechávajú trvanlivým produktom v porovnaní so zahraničím.
Aké novinky ste priniesli na trh v poslednej dobe alebo sa len chystáte uviesť?
Naším posledným počinom sú limitované edície letná a zimná. Smotanový jogurt s príchuťou Jablková štrúdľa a Smotanový jogurt s príchuťou Cappuccino a v kategórii zmrzlina jednoznačne Pistáciová. V kategórii nápojov sme uviedli jogurtové nápoje s probiotickými kultúrami Jahoda, Banán a Višňa.
Ako tieto novinky propagujete a ako na ne spotrebitelia reagujú?
Vychádzame z toho, že spotrebitelia majú záujem o novinky a snažíme sa ich umiestniť do promo akcií a využívame naše sociálne siete, kde realizujeme rôzne súťaže a aktivity na podporu novinky. Bohužiaľ v maloobchodnej prevádzke, respektíve na regáli, má výrobok len tri sekundy, aby spotrebiteľa zaujal. Niekedy je to veľmi náročné. S čím však máme veľmi pozitívnu skúsenosť, sú ochutnávky priamo na predajnej ploche. Dostaneme priamo spätnú väzbu od spotrebiteľov a aj vysvedčenie, či sa novinka podarila alebo nie.
Ako vnímate trendy ako výrobky ready to go alebo ready to eat alebo domáca výroba priamo v zázemí predajne?
Toto vnímame intenzívne hlavne zo zahraničia, kde sú vytvorené veľkorysé časti pre čerstvý tovar a produkty to go, grab to go a podobne. Aj v niektorých slovenských potravinách som už videla výrobu jogurtov priamo v zázemí predajne. Myslím, si, že je to skvelé využitie pracovnej sily a konkurenčná výhoda, ak si sami vyrábajú jogurty s cereáliami a ovocím alebo dezerty z kyslej smotany. Dokonca mám už dlho v hlave nápad predávať počas letných mesiacov zmrzlinu, ktorú by sme pripravili pre obchodného partnera a spoločne možno vybudovali nejaký kiosk.