logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Po pol roku fungovania zálohového systému sa od 1. júla 2022 na Slovensku končí prechodné...
  • Finančná správa zverejnila novú aplikáciu Virtuálna registračná pokladnica 2 (VRP 2) na...
  • Služobný telefón či možnosť pracovať z domu sú dnes už bežné benefity, ktoré ponúkajú mnohí...
  • Packeta spustila službu, vďaka ktorej budú zákazníci vedieť presný čas doručenia zásielky....

Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka potvrdila silný trend zdravého životného štýlu

19. mája 2022
Správy 0
353
Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka potvrdila silný trend zdravého životného štýlu

Staré príslovie hovorí, že dobrá rada je nad zlato. Spotrebitelia pravidelne stoja v obchodoch pred regálmi s novinkami a rozhodujú sa, či po nich siahnu, alebo ostanú verní overeným výrobkom. A práve dobré odporúčanie môže ich rozhodnutie nakloniť smerom k inovatívnemu produktu, ktorý dosiaľ ešte nevyskúšali. Takýmto odporúčaním môže byť aj ocenenie Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka 2022. Tento rok sa koná už 11. ročník marketingového programu, v ktorom o ocenenie bojovalo 125 nových výrobkov v 40 kategóriách. O víťazoch rozhodli samotní slovenskí spotrebitelia prostredníctvom rozsiahleho prieskumu. Novinkou tohto roka je odborná porota, ktorá vybrala najinovatívnejšiu novinku po odbornej stránke a udelila jej čestné uznanie. Nominovať svoje výrobky do programu má pre výrobcov nesporné výhody, veď takmer dve tretiny zákazníkov deklarujú, že k produktom oceneným v nezávislých testoch majú väčšiu dôveru*.

„V kategóriách potravín už niekoľko rokov rastie počet registrácií produktov, ktoré sú zamerané na zdravý životný štýl, napríklad bezlepkové, bezlaktózové, vegánske či proteínové výrobky. Navyše, mnohé novinky, ktoré tento rok bojovali v spotrebiteľskom prieskume o titul Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka 2022 v jednotlivých kategóriách, sú vyrobené z udržateľných zdrojov, recyklovaných materiálov, majú ekologické obaly či zloženie. Osobne mám veľkú radosť, keď vidím silný trend inovácií, ktorý je win-win pre spotrebiteľa, výrobcu, ale aj pre životné prostredie,“ hovorí Veronika Trembáčová, projektová manažérka usporiadateľskej spoločnosti Atoz Marketing Services.

Prečítajte si tiež
Kongres Slovlog 14 rozprúdil krv v žilách slovenskej logistiky
SLOVLOG

Čo si na novinkách ceníme?

Nové produkty hodnotil spotrebiteľský prieskum, ktorý v apríli 2022 realizovala spoločnosť NielsenIQ. Reprezentatívna vzorka 2 000 respondentov sa rozhodovala v 40 kategóriách medzi 125 novinkami, ktoré výrobcovia uviedli na trh v období od januára 2021 do apríla 2022. V každej kategórii súťažili minimálne tri konkurenčné produkty a pri výbere respondentov sa zohľadňovali atribúty ako napríklad zloženie domácnosti či prítomnosť zvierat v domácnosti.

Absolútnym víťazom marketingového programu Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka 2022 sa stali Tento papierové utierky Complex od spoločnosti Metsä Tissue Slovakia. Pôvod použitého papiera je z udržateľne spravovaných lesov a sú ideálne na použitie proti najodolnejším škvrnám. V kategórii Ekologická drogéria zvíťazili Cleanly eco pracie pásiky, ktoré sú inovatívnou alternatívou vo svete pracích prostriedkov. Vo viacerých kategóriách si víťazstvo odniesli privátne značky obchodných reťazcov. Spoločnosť Tesco Stores SR presvedčila spotrebiteľov napríklad v kategórii Vegánske polotovary produktom Tesco Grill Master Tofu a v kategórii Vegánske jedlá výrobkom Tesco Plant Chef chladené hotové jedlá. Coop Jednota Slovensko si odnáša víťazstvo z kategórie Pracie prostriedky vďaka Coop gélu na pranie Coop Jednota Perun. Kategórii Vlasová kozmetika dominoval Alverde šampón na vlasy Pure od spoločnosti dm drogerie markt. Zoznam všetkých víťazov nájdete tu.

Prečítajte si tiež
Slováci rozhodli o Najdôveryhodnejších značkách roka 2021

Ako rozhodli odborníci?

Marketingový program tento rok prináša špeciálne ocenenie. Okrem víťazov, ktorých vybrali v prieskume samotní spotrebitelia, toho svojho vybrala aj odborná porota. Tá zasadla v zložení Jana Venhartová, riaditeľka Potravinárskej komory Slovenska, Henrich Sikela, business development director spoločnosti Store Media, Pavol Zajac, client business partner spoločnosti NielsenIQ, Patrik Rovný, prodekan Fakulty ekonomiky a manažmentu Slovenskej poľnohospodárskej univerzity v Nitre, Mária Tarišková, riaditeľka Úseku obchodu a marketingu Tlačovej agentúry Slovenskej republiky a Tatiana Kapitánová, šéfredaktorka časopisu Tovar&Predaj. Čestné uznanie odbornej poroty pre najinovatívnejšiu novinku a reklamnú kampaň v online na spravodajskom webe Tovar&Predaj  získali Cleanly eco pracie pásiky od spoločnosti Eatgreen.

Kde uvidíte víťazov?

Organizátor marketingového programu Atoz Marketing Services sa teší, že po pandemickej prestávke sa konečne mohol konať slávnostný galavečer, ktorý v priestoroch bratislavského Binária 18. mája odhalil mená ocenených noviniek. Večerom sprevádzala moderátorka Barbora Krajčírová a o zábavu sa starala kapela Jazz in Flagranti. Hostia si mohli pochutnať na ochutnávke čokoládových praliniek, vyrobiť si čokoládu podľa vlastnej chuti a zabaviť sa pri brazílskej šou.

Doprovodné hlasovanie o Najlepšiu novinku prebiehalo aj online. Víťazov vybrali čitatelia portálov mediálnych partnerov a víťazné produkty ocenili marketingovou kampaňou. Čitatelia portálu Teraz.sk si zvolili Mäsiarov výber od spoločnosti Billa a návštevníci Woman.sk si vybrali Tesco Finest slovenské lokálne vína. Fanúšikov facebookovej stránky Voľba spotrebiteľov najviac presvedčila novinka Cafe Peppino Crema zrnková káva, ktorá získala reklamnú kampaň v TaPnews a Samoškanews.

Ocenené novinky programu čaká bohatá marketingová podpora v podobe rozsiahlej celoročnej B2C a B2B kampane v časopisoch Tovar&Predaj, Rytmus života, Moje leto, Noviny do pohody a v in-store rádiu siete Tesco. Organizátor víťazov odprezentuje aj na kongresoch Samoška v Bratislave a Košiciach či na výstave Agrokomplex. O najlepších novinkách sa spotrebitelia dozvedia aj v rámci spotrebiteľských súťaží a vďaka PR podpore na rôznych internetových portáloch.

O ocenení však rady hovoria aj samotné novinky, ktorým sa podarilo v marketingovom programe uspieť. A to napríklad logom na obaloch produktov či na mieste predaja, v outdoorových kampaniach, na online kanáloch, v letákoch, katalógoch či televízii. Po minulé roky túto možnosť využili spoločnosti ako Mapa Spontex CE, Metsä Tissue Slovakia, Vafo Praha, Soare Sekt Slovakia, Tesco Stores SR či Coop Jednota Slovensko.

 

Partneri programu Voľba spotrebiteľov 2022:

  • partner programu: Zväz obchodu SR
  • odborní partneri: NielsenIQ, MNForce
  • partner kávy: Nestlé Professional
  • partneri galavečera: Budiš, BGV Enviro, Caste, Karloff, Plzeňský Prazdroj, Soare Sekt Slovakia
  • B2B mediálny partner: kongres Samoška, Tovar&Predaj
  • B2C mediálni partneri: Jooble, Store Media, Teraz.sk, Webmagazín.sk, Woman.sk
  • špeciálni partneri: Emailkampane.cz, Parilla Sound, Wau Studio

 

*Prieskum MNForce, vzorka 1 000 respondentov, 2021

Súvisiace články:

SLOVLOGKongres Slovlog 14 rozprúdil krv v žilách slovenskej logistiky Slováci rozhodli o Najdôveryhodnejších značkách roka 2021 MastercardDráčik obhájil titul Absolútny víťaz ocenenia Mastercard Obchodník roka

Odporúčame

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

CHEP

Paletový pooling CHEP: Efektívny systém s jasnými pravidlami

Stretli ste sa niekedy v sklade alebo obchode s modrou prepravnou alebo displejovou paletou? Ak áno, narazili ste na prepravnú platformu, ktorá patrí do paletového fondu spoločnosti CHEP. Paletový pooling je systém zdieľania a opätovného používania prepravných alebo displejových paliet, ktorý predstavuje efektívne a udržateľné riešenie pre firmy, ktoré sa rozhodli zadať správu svojich paletových […]
Káva Nestlé

Káva ako pomocník pre zvýšenie tržieb

Viete, že káva vám môže pomôcť navýšiť zisk a prilákať nových zákazníkov? Káva nie je len výborný pomocník pri nadväzovaní komunikácie, ale aj druhá najobchodovateľnejšia komodita, ktorej obľuba každoročne rastie. Boli doby, kedy ste na kávu narazili iba v kaviarňach, hoteloch a reštauráciách. Dnes už na ňu narazíte prakticky všade. Je to predovšetkým pochutina, a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Komunitná e-commerce konferencia ShopCamp, Praha

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Fajne potraviny

Dávid Jakub, majiteľ Fajne potraviny: Nechceme najnižšiu, ale férovú cenu

8. júna 2022
Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera