Absolútnym víťazom a držiteľom titulu Mastercard Obchodník roka 2019 sa stalo, rovnako ako v predošlých šiestich rokoch, kníhkupectvo Martinus. Víťaza v kategórii Mastercard Cena verejnosti 2019 vybrali zákazníci internetovým hlasovaním. Medzi ocenenými spoločnosťami sa objavil aj Lidl Slovenská republika a dm drogerie markt.
„Najobľúbenejších obchodníkov v jednotlivých kategóriách maloobchodu vyberali slovenskí zákazníci a výsledky preto odrážajú ich vlastné skúsenosti s kvalitou ponuky a služieb. Absolútne víťazstvo obhájilo kníhkupectvo Martinus, ktoré sa dlhodobo teší vysokej lojalite zákazníkov,“ povedal Michal Čarný, generálny riaditeľ Mastercard pre Českú republiku a Slovensko.
Prvú cenu v kategórii Obchodník s potravinami vyhrala vďaka vysokej úrovni spontánnej znalosti medzi zákazníkmi spoločnosť Lidl Slovenská republika, na druhom mieste sa umiestnil Kaufland a tretie miesto získalo Tesco. Najlepším obchodníkom s drogériou a parfumériou sa pre rok 2019 stala spoločnosť dm drogerie markt, druhé miesto získala Teta Drogerie a tretie 101 Drogerie.
„Zloženie kategórií prechádza neustálym vývojom a odráža tak dianie na retailovom trhu. Novinkou tohto ročníku je kategória Čerpacia stanica s predajňou, ktorej víťazom sa stal Slovnaft,“ dodal Michal Čarný.
Celkový víťaz aj víťazi v jednotlivých sortimentných kategóriách boli určení na základe výsledkov reprezentatívneho výskumu spoločnosti GfK Czech na vzorke 1 000 respondentov z celej Slovenskej republiky. Hodnotenými parametrami boli spontánne vymenovanie predajne, miera lojality zákazníkov k predajni a dôvera v ňu.
Prehľad víťazov jednotlivých kategórií