logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Kamenné predajne sú mŕtve a budúcnosť maloobchodu patrí do online priestoru. Vlna e-shopov...
  • Presne rok po poklepaní základného kameňa otvára Billa nové logistické centrum v Seredi s...
  • Mesiac a pol po otvorení tridsiatej predajne Kraj v Petržalke na Nobelovom námestí spoločnosť...
  • Technologicko-logistická spoločnosť DODO, ktorá zabezpečuje logistiku poslednej míle, zahájila v...

Jakub Berčík: Budú nám roboty zlepšovať zážitok z nakupovania?

26. septembra 2018
Blog 0
1992
Jakub Berčík: Budú nám roboty zlepšovať zážitok z nakupovania?

21. storočie so sebou bezpochyby prinieslo revolúciu do odvetvia obchodu, kde prebiehajú veľké zmeny v súvislosti s rozvojom informačno-komunikačných technológií a smart riešení. Celosvetovo je možné nájsť niekoľko desiatok trendov, ktoré úspešní obchodníci označujú za príčiny ich úspechu a smer, kam sa bude moderné obchodovanie uberať. Jedným z hlavných trendov, ktorý sa dostáva do popredia, je zážitok z nákupu.

Vieme, že vo všeobecnosti zákazníci pri nákupe preferujú nielen čerstvosť, kvalitu, pohodlie a široký sortiment, ale aj možnosť rýchleho a efektívneho nákupu. Rovnako dôležitou oblasťou pri zážitkových nákupoch je súčasne aj pôsobenie na zmysly zákazníka prostredníctvom nákupnej atmosféry a inovatívnych smart technológií. Je zrejmé, že pod týmto trendom si môžeme predstaviť celý rad nástrojov a spôsobov využitia moderných technológií. Jedným z nich sú aj riešenia z oblasti automatizácie a robotiky, ktoré sú pre obchod čoraz významnejšie. Hlavne v pretrvávajúcom období nedostatku pracovných síl sa inteligentné roboty začínajú využívať v logistike, ale aj na mieste predaja.

Pôvodne využívané automatizované riešenia pri opakujúcich sa a nemenných procesoch, ako je napríklad naskladnenie, preskladnenie alebo vnútropodniková preprava tovaru, sú postupne nahradzované robotickými riešeniami s umelou inteligenciou. Tieto riešenia dokážu oveľa flexibilnejšie reagovať a zvládať aj meniace sa postupy. Obchodníci dnes najčastejšie využívajú roboty na prepravu tovaru, ale aj paletizáciu a depaletizáciu, čo však nemožno považovať za robotické riešenia, pretože tieto systémy pracujú automatizovane.

Oveľa väčšie uplatnenie majú robotické systémy na mieste predaja najmä za účelom marketingu.

Podľa štúdie EHI Robotics4Retail: status quo, potenciály a výzvy, ktorá realizovala prieskum medzi 29 obchodníkmi formou osobných a telefonických rozhovorov, až 14 % zapojených uviedlo, že využíva roboty pri servise poskytovanom zákazníkom. 28 % z nich si niečo takéto vie naplno predstaviť až v budúcnosti.

Vývoj v tejto oblasti veľmi rýchlo napreduje a dnes sa už dokonca niekde využívajú roboty na inventúry a upratovanie predajní. Vďaka umelej inteligencii sú roboty schopné analyzovať zákaznícke mikroemócie, ukázať zákazníkovi  hľadaný produkt a tiež ho sprevádzať pri nákupe.

Príkladom využitia robotických riešení, ktoré dokážu umocniť zážitok z nakupovania, môže byť aj humanoidný  robot nazývaný Pepper. Tento robot dokáže reagovať na ľudí, obslúžiť ich, ale aj tancovať. Je možné, že v blízkej budúcnosti ho stretneme v niektorej maloobchodnej predajni. Pepper dokáže privítať klientov/ zákazníkov a poskytnúť im prvotnú interakciu na danom predajnom mieste. Jeho schopnosti sa však budú neustále rozširovať a neskôr by mal byť schopný vykonať väčšinu úkonov vo vzťahu k zákazníckym službám realizovaným na prevádzke. V prípade humanoidných robotov sa jedná o voľnopredajné riešenia, ktoré sa naprogramujú podľa konkrétnych požiadaviek a s ohľadom na charakter podnikania. V súčasnosti sú však tieto riešenia oveľa častejšie využívané v segmente služieb, napríklad v bankovníctve alebo hoteloch.

Netreba zabúdať na fakt, že ich využitie bude mať opodstatnenie len v tom prípade, keď zamestnanci, ale aj zákazníci budú tieto technológie plne akceptovať.

Zásadnou myšlienkou využívania robotických riešení na mieste predaja je okrem zjednodušenia práce zamestnancov a množstva výhod pre zákazníkov aj skutočná jednotnosť zákazníckej skúsenosti a zážitku z nákupu bez ohľadu na to, ktorý deň, resp. čas  predajňu navštívi. Zákazníci sa tak môžu tešiť na úplne nový zážitok z nakupovania.

 

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

 

 

Komerčná prezentácia

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku

EASTLOG 2023 zvolil hlavnú tému, pripravuje workshop pre Ukrajinu a má novú programovú riaditeľku Kongres EASTLOG, ktorý sa radí po bok najväčších stredoeurópskych akcií zameraných na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavnú tému pre nadchádzajúci ročník, ktorý sa uskutoční 24. až 26. mája 2023 v O2 universu v Prahe. EASTLOG 2023 sa zameria na […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

26. 2. – 2. 3. 2023, EuroShop 2023, Düsseldorf, Nemecko

22. – 23. 3. 2023, Kongres Samoška, Košice

19. 4. 2023, Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

20. – 23. 4. 2023, Danubius Gastro, Bratislava

Profily

dm drogerie

Martin Podhradský, konateľ, dm drogerie markt: Plienky nechceme zdražovať, preto ich dotujeme

27. decembra 2022
Farm House

Marián Petrík, majiteľ, Farm House: Poctivé mäso zo Slovenska

1. októbra 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera