logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • TAPjobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • TapNews
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru TaPnews
  • Špeciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Podľa Slovenskej aliancie moderného obchodu (SAMO) je novela zákona o potravinách prínosom. Dnes...
  • Prieskumy ukazujú, že za zvýšením tržieb nestojí len široká ponuka tovaru, nízke ceny a akciový...
  • Doručovateľská spoločnosť Packeta spúšťa novú formu doručovania zásielok. K výdajným miestam,...
  • Slovenský maloobchod odštartoval rok 2022 medziročným nárastom tržieb o 16 %. Dôvodom je, že...

Jakub Berčík: Technológie prečítajú emócie kdekoľvek. Pomôže to lepšiemu predaju

17. januára 2018
Blog 0
2843
Jakub Berčík: Technológie prečítajú emócie kdekoľvek. Pomôže to lepšiemu predaju

Máme tendenciu myslieť si, že sme racionálne zmýšľajúce bytosti, ale väčšina našich rozhodnutí je poháňaná emóciami. Pred dvoma rokmi značka luxusných automobilov Bentley vyvinula aplikáciu, ktorá mala pomôcť vyriešiť „problém“ výberu správneho modelu Bentayga SUV na základe čítania výrazov tváre.

Aplikácia Inspirator, ktorá už v súčasnosti nie je dostupná, vtedy skenovala výraz tváre potenciálnych záujemcov počas pozorovania rôznych videí obsahujúcich stimuly, ktoré se týkali ich životného štýlu, s cieľom prispôsobenia kolies, farby a interiéru. Jednoducho povedané: cieľom bolo vybrať čo najlepšie prevedenie vyššie spomínaného auta podľa podvedomého vnímania.

Aj keď aplikácia bola v najlepšom prípade len nástrojom zábavy pre tých, ktorí si môžu dovoliť kúpiť auto za 300 tisíc dolárov, v žiadnom prípade nešlo o vedecky platné metódy pre rozpoznávanie skutočných preferencií a emócií. Napriek to technológie, ktoré dokážu čítať naše emócie, sa čoraz viac rozširujú a marketéri si ich všímajú, pretože emócie zohrávajú dôležitú úlohu pri rozhodovaní zákazníka o uskutočnení nákupu, takže emocionálne analýzy sú pre obchodníkov a ľudí pracujúcich v sfére marketingu pridanou hodnotou.

Až 95 percent našich rozhodnutí o nákupe prebieha v našom podvedomí, takže pochopenie tohto procesu má kľúčový význam pre akékoľvek podnikanie. Nasadenie digitalizovaných anketových prieskumov priamo na mieste prevádzky alebo v podniku nie je prevratnou novinkou a už je pomerne často využívané. Ich automatizácia a rozšírenie o biometrické získavanie spätnej väzby (monitorovaním výrazu tváre) je však záležitosťou súčasnej doby.

Dôvodom je skutočnosť, že sa ľudia pri odpovedaní na otázky v rôznych anketách alebo dotazníkoch v mnohých prípadoch ani poriadne nezamyslia nad otázkou a odpovedajú len na základe pohodlnosti (napríklad tlačidlo, ktoré majú na dosah, farebnosť smajlíka) alebo len jednoducho nemajú náladu sa zamýšľať nad stanovenou otázkou pri množstve úloh a povinností, ktoré musia riešiť v každodennom živote. Nová patentovaná technológia vytvorená na Slovensku dokáže nielen okoloidúcich ľudí zaujať prostredníctvom rôznych stimulov (vizuálnych, zvukových, čuchových), ale aj vyhodnotiť úroveň ich vnímania pri odpovedi na danú anketovú otázku či  ich pocity.

Prečo je to dôležité? Ak sa pozrieme na výsledky zaznamenané či už v klasických alebo digitalizovaných anketových prieskumoch, zistíme, ako väčšina ľudí odpovedala, avšak s využitím biometrie môžeme zistiť aj to, koľkí z nich sa aj reálne zamysleli nad danou otázkou, ktorú sa ich anketár alebo zariadenie „opýtali“.  V praxi to znamená, že na základe tradičného výskumného nástroja dostávame síce najviac preferovanú odpoveď, avšak relevancia tohto výsledku je otázna, keďže polovica ľudí sa možno vôbec nesústredila, respektive nezamyslela nad danou otázkou. Na základe biometrického snímania tváre môžeme zistiť relevantnosť danej odpovede predovšetkým z hľadiska pozornosti, vnímania samotnej otázky a k nej prislúchajúcich odpovedí (napríklad zaškrtnutie kladnej odpovede so znechuteným výrazom tváre).

Používateľom takýchto výsledkov potom táto nová technológia pomáha uskutočňovať lepšie rozhodnutia a eliminovať nedostatky tradičných výskumných nástrojov. Okrem úrovne pozornosti/aktivity zariadenie dokáže rozpoznať aj emocionálne naladenie človeka (pozitívne, neutrálne či negatívne), ktoré má význam sledovať napríklad v prípade, ak sú na prezentačnom zariadení zobrazované rôzne reklamy, zaujímavé obrázky, infografiky alebo animácie. V takomto prípade je možné  sledovať celkový emocionálny priebeh človeka stojaceho pred panelom a pozerajúceho sa na daný stimul.

Aj napriek tomu, že neuromarketing a moderné informačné technológie sú za posledné desaťročie čoraz populárnejšie pri získavaní spätnej väzby od zákazníkov, mnohé spoločnosti sa stále spoliehajú na klasické prieskumy a písomnú spätnú väzbu, aby lepšie pochopili svojich zákazníkov, čo im však nemusí zabezpečiť relevantné informácie o ich skutočných preferenciách.

 

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

U&Sluno

Perfetti

TAPjobs

TAPjobs

pripravujeme

Archív pracovných pozícií

Komerčná prezentácia

Kaufland.sk

Nové online trhoviská Kaufland.sk a Kaufland.cz: Predaj produktov vo viac ako 5 000 kategóriách

V súčasnosti prevádzkuje spoločnosť Kaufland úspešné online trhovisko Kaufland.de a túto službu čoskoro otvorí aj na Slovensku a v Česku. Úspešný koncept nemeckého online trhoviska Kaufland.de sa od roku 2023 predstaví aj v ďalších krajinách. Predajcovia tak pomocou týchto platforiem môžu ponúkať svoj tovar v troch rôznych krajinách súčasne – a to len s jednou […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER TAPNEWS

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

31. 5. – 1. 6. 2022, PLMA´s World of Private Label, Amsterdam

2. 6. 2022, Kongres Samoška, Praha

26. – 29. 7. 2022, Veľtrhy Biofach a Vivaness, Norimberg

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Wolt Market

Jana Trnovská, riaditeľka Wolt Market pre Česko a Slovensko: Záujem o online potraviny predbehol naše odhady

11. mája 2022

Matej Varga, head of retail franchise, Metro Cash & Carry SR: Počas pandémie sme otvorili najviac obchodov

16. februára 2022
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Izabela Bobulová
tel.: +421 904 589 741
e-mail: izabela.bobulova@atoz.sk

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera