Vianoce sa Slovákom spájajú s najbližšími a rodinnou pohodou. Štedrý deň zväčša trávime sledovaním rozprávok v televízii a nákupy na sviatky robíme vopred. Najobľúbenejšími vianočnými jedlami sú kapustnica, zemiakový šalát...
Počas roka 2020 došlo k medziročnému nárastu cien tovarov a služieb. Spotrebiteľské ceny sa tak oproti minulému roku medziročne zvýšili o 1,5 %. Štatistický úrad SR uvádza, že najviac zdraželi reštaurácie a hotely, v oblasti...
Predvianočné obdobie býva každoročne pre maloobchod najsilnejším. V rámci Slovenska sa najviac nákupov realizuje už tradične práve v Bratislavskom kraji, kde je najvyššia koncentrácia predajní a obchodných centier. Ani regiónu...
Vyznať sa v záplave produktov na pultoch predajní či v nespočetných množstvách ponúkaných služieb je dnes čoraz ťažšie. Práve preto zákazník, ktorý nemá chuť experimentovať, siahne po overenom produkte, ktorému jednoducho...
Výživa je rozhodujúcou súčasťou zdravého životného štýlu. Súvisí so zdravím obyvateľov, silnejším imunitným systémom či nižším rizikom neprenosných chorôb a dlhovekosťou. Údaje týkajúce sa stravovacích návykov Slovákov...
Tri štvrtiny nakupujúcich preferujú v porovnaní s obdobím pred pandémiou obchody a služby v blízkom okolí. Nákupy od ľudí, ktorých poznajú, preferuje 77 % osôb a 72 % zákazníkov dôveruje odporúčaniam svojich lokálnych...
Počas pandémie vystúpila do popredia úloha slovenského obchodu, ktorý sa stará o zásobovanie, vytvára desiatky tisíc pracovných príležitostí a patrí ku kľúčovým pilierom ekonomiky. Z pohľadu spotrebiteľského správania však...
Nový koronavírus zmenil nákupné správanie slovenských spotrebiteľov. Frekvencia nákupov sa znížila, posilnila sa pozícia menších predajní a predajní na vidieku. Ekonomický dopad koronakrízy pocítili aj zákazníci. Zvýšil sa...
Obmedzené možnosti nakupovania a bezpečnostné opatrenia počas koronakrízy zmenili nákupné správanie spotrebiteľov. V období, kedy boli obchody z bezpečnostných dôvodov uzavreté, sa pre ľudí stali online nákupy nutnosťou. Mnohí...
Letné obdobie so sebou prináša rast dopytu po sezónnych kategóriách, pre ktoré sú mesiace jún až august najsilnejším obdobím roka. Po prvom kvartáli každoročne dochádza spolu v ruka v ruke so zvyšovaním teplôt k nárastom...