Slovenské pivovary majú i napriek náročnému roku chuť i motiváciu variť pivá. Dôkazom je aj 14. ročník anonymnej degustačnej súťaže Slovenská pivná korunka. Prihlásilo sa 27 slovenských pivovarov, ktoré nominovali do boja...
Skupina Kofola obhájila svoju pozíciu na trhu v jednom z historicky najzložitejších kvartálov. K dobrým výsledkom spoločnosti dopomohla dlhodobá stratégia postavená na tradičných a lokálnych značkách. Kofola zároveň oznámila...
Ministerstvo životného prostredia SR pripravuje zvýšenie recyklačných poplatkov pre výrobcov a maloobchodníkov. Slovenská aliancia moderného obchodu (SAMO) informovala, že pre mnohých slovenských výrobcov môžu byť tieto...
Spoločnosť Hell sa snaží nachádzať riešenia na zníženie svojej uhlíkovej stopy. Po testovaní niekoľkých možností balenia v rámci plastových fliaš, ktoré sa dajú recyklovať len v obmedzenom množstve, našla riešenie. Odpoveďou...
Farmfoods, koncept slovenských farmárskych potravín, otvorí v priebehu mesiaca v Bratislave štyri nové predajne. Novootvorené pobočky sa budú nachádzať v obchodnom centre Vivo, v River Parku, obchodnom centre Eurovea a na...
Od roku 2017 sa osobné náklady na pracovníkov v slovenských pekárňach zvýšili v priemere o 90 %. Vychádza to z analýzy Slovenského zväzu pekárov, cukrárov a cestovinárov, ktorá v nej už počíta so zníženou minimálnou mzdou na...
Výroba potravín patrí medzi epidemiologicky náročnú činnosť, a preto sa na potravinárske prevádzky vzťahujú prísne hygienické predpisy. Počas pandémie Covid-19 však podniky prijali ešte prísnejšie opatrenia za účelom ochrany...
Od februára 2021 cena cigariet porastie. V priemere by mala cena jednej škatuľky cigariet od budúceho roka vzrásť o 40 centov, v roku 2023 o ďalších 20 centov. Informovalo o tom Ministerstvo financií SR (MF SR), ktoré...
Pivo je na Slovensku obľúbený nápoj. Pred niekoľkými rokmi sa zastavil pokles jeho spotreby a odvtedy postupne každoročne rastie. Nedávne predbežné údaje Štatistického úradu dokonca hovoria, že v roku 2019 spotreba piva...
Aj v roku 2019 rástli predaje tovaru s etickou certifikáciou Fairtrade. Najpredávanejšou položkou sa stalo fairtradové kakao, o štvrtinu však vzrástol taktiež objem predanej kávy. „Rastúce predaje znamenali väčšiu podporu pre...