Skupina Kofola, výrobca nealkoholických nápojov v strednej Európe, nadväzuje na strategické tuzemské aj zahraničné akvizície z posledných rokov a posilňuje svoju pozíciu na slovenskom vendingovom trhu. Dokončila kúpu stopercentného podielu v spoločnosti Aso Vending, najväčšom prevádzkovateľovi kávových, potravinových a nápojových automatov na Slovensku. Na čelo novej skupinovej entity sa postaví Rastislav Kráľ, doterajší obchodný riaditeľ Kofoly ČeskoSlovensko pre retail. Na tejto pozícii ho vystrieda Daniela Dlouhá.
Po tom, ako Protimonopolný úrad Slovenskej republiky schválil spojenie Kofoly a spoločnosti Vending, došlo k vysporiadaniu transakcie medzi oboma spoločnosťami. Kúpa stopercentného podielu vo firme Vending, ktorá riadi a spravuje Aso Vending, lídra na trhu nápojových a potravinových automatov na Slovensku, je pre Kofolu ďalším krokom v rozširovaní biznisových príležitostí spoločnosti. Vďaka nej môže Kofola osloviť nové zákaznícke segmenty a posilniť distribučné kanály v rýchlo rastúcom vendingovom sektore.
„Akvizícia zapadá do našej stratégie rozširovania a inovácií v oblasti distribúcie. Veríme, že spojenie síl s lídrom na trhu nám pomôže byť ešte bližšie koncovým zákazníkom, ponúknuť im kvalitné produkty a otvorí nám cestu do nových segmentov,“ hovorí Daniel Buryš, generálny riaditeľ spoločnosti Kofola ČeskoSlovensko, ktorý už vlani stál za akvizíciou menšej, českej vendingovej spoločnosti Mixa Vending.
Spojenie rodinných firiem
Spojením Kofoly a slovenskej Aso Vending dochádza k prepojeniu dvoch rodinných firiem. „Obe firmy majú veľa spoločného – rodinné korene, blízke hodnoty, desaťročia skúseností a udržateľné premýšľanie. Spojenie s partnerom, ako je Kofola, je ďalším prirodzeným krokom v našom pôsobení. Prinesie množstvo vzájomných synergií a možnosti ďalšieho rastu,“ hovoria manželia Soňa a Miroslav Korčekovci, ktorí stáli v roku 1992 pri zrode spoločnosti Aso Vending a spoločne firmu vybudovali do dnešných rozmerov.
Aso Vending prevádzkuje zhruba osemtisíc automatov a doplnkových zariadení. Je to najväčší vendingový operátor na Slovensku s obratom približne 18,8 milióna eur.
„Som rád, že sme uzavreli dohodu práve s touto rodinnou firmou. Verím, že v Kofole získa skvelého partnera a ja sa teším na spoluprácu. Aso Vending ponúka širokú škálu kávových automatov. Kofola rozvíja silné kávové značky a v posledných rokoch sa stala spoluvlastníkom kolumbijských a vlastníkom panamských kávových plantáží, čo môže priniesť veľmi zaujímavé synergie,“ hovorí Rastislav Kráľ, ktorý v Kofole pôsobil desať rokov ako obchodný riaditeľ pre retail a ktorý sa teraz postaví na čelo nového skupinového piliera.

Z trade marketingu na vrchol retailu
V Kofole nahradí šéfa retailu Daniela Dlouhá, ktorá prišla do rodinnej nápojárskej spoločnosti pred necelými štyrmi rokmi. Najskôr sa špecializovala v rámci trade marketingu na e-commerce, posledné tri roky viedla retailovú divíziu Trade marketingu pre Česko a Slovensko. V minulosti pôsobila v spoločnostiach Imperial Brands alebo Orkla Foods.
Na pozíciu obchodnej riaditeľky Kofoly pre retail nastúpi od 1. septembra a bude stáť za obchodnou stratégiou nápojových značiek od Kofoly cez Vineu až po Rajec, Korunní, Ondrášovku a ďalšie značky pre Česko aj Slovensko, viesť a rozvíjať tím skúsených obchodných manažérov, posilňovať vzťahy s kľúčovými partnermi a otvárať dvere novým príležitostiam pre rast.





