Predajcovia so sídlom mimo Európskeho hospodárskeho priestoru môžu po novom predávať na platforme Allegro.sk len v prípade, že majú produkty fyzicky dostupné v európskych skladoch a zároveň dosahujú minimálne prahové hodnoty skóre kvality pri plnení predchádzajúcich objednávok na Allegre. Táto zmena viedla k odstráneniu desiatok miliónov ponúk od neeurópskych predajcov.
Allegro sa zaviazalo efektívnejšie spravovať svoj rozsiahly katalóg a zároveň ďalej posilňovať ochranu slovenských zákazníkov. „Na rozdiel od mnohých neeurópskych trhovísk Allegro pôsobí v súlade s komplexným regulačným rámcom Európskej únie, vrátane Aktu o digitálnych službách (DSA), pravidiel ochrany spotrebiteľa či bezpečnosti produktov. To zaručuje vyššie štandardy bezpečnosti produktov, transparentnosti a práv spotrebiteľov,“ uvádza sa vo vyhlásení spoločnosti.
„Naďalej vítame predajcov z celého sveta, ktorí chcú spĺňať európske štandardy a pôsobiť v rámci EÚ. Týmto krokom aktívne motivujeme neeurópskych predajcov, aby dodržiavali európske pravidlá, vrátane predpisov týkajúcich sa bezpečnosti výrobkov, ochrany spotrebiteľa a daňových povinností. Vieme tiež, že slovenskí zákazníci si cenia rýchle doručenie, a tento krok pomáha zabezpečiť, aby rýchlosť ostala súčasťou ich nákupného zážitku,“ hovorí Michał Marcińczyk, riaditeľ medzinárodnej expanzie skupiny Allegro.
Allegro už dlhodobo podniká kroky na zabezpečenie kvality ponuky. V roku 2024 online trhovisko na všetkých svojich trhoch zablokovalo viac ako 122 miliónov pokusov o zalistovanie produktov, ktoré nespĺňali požadované štandardy, vrátane bezpečnostných. Zároveň Allegro odstránilo alebo zastavilo registráciu viac než 240 000 podozrivých predajcov.
Odlíšenie od čínskej konkurencie
Allegro podľa svojho vyjadrenia aj naďalej podporuje medzinárodných predajcov, ktorí skladujú svoj tovar v európskych skladoch a ponúkajú unikátny výber produktov, ktoré spĺňajú európske bezpečnostné normy. Navyše, každý nákup na Allegro.sk je zároveň chránený službou Allegro Protect, ktorá poskytuje zákazníkom rýchlu pomoc v prípade akýchkoľvek problémov s predajcom, vrátane garancie vrátenia peňazí do 48 hodín od úspešného vybavenia reklamácie.



