
Po otvorení prvého obchodu na Slovensku, ktorý zákazníci nájdu v Trenčíne, chystá sieť drogérií Müller v súčasnosti sprevádzkovanie ďalších piatich predajní. Celkovo si retailer kladie za cieľ mať v krajine až 25 pobočiek.
Päť ďalších lokalít s celkovou predajnou plochou okolo 8 000 metrov štvorcových je v súčasnej dobe v konkrétnom rokovaní alebo realizácii. To zodpovedá počiatočnému objemu investícií vo výške približne 14,7 milióna eur počas prvých 24 mesiacov. Štyri z chystaných predajní sa nachádzajú v hlavnom meste Bratislave a piata sa plánuje v Nitre.
„Slovensko hrá pre firmu kľúčovú úlohu vo východnej Európe. Geograficky tvorí ideálny most medzi už zavedenými zdrojovými trhmi Rakúska, Maďarska, Slovinska a Chorvátska. Okrem pokračujúcej expanzie v západnej Európe ponúkajú východoeurópske krajiny tiež stabilné ekonomické štruktúry, rastúcu strednú triedu a rastúcu kúpnu silu, teda faktory, ktoré zvyšujú atraktivitu trhu,“ komentuje spoločnosť.
Ako dodáva, Slovensko je dobre prepojené logisticky, právne stabilné a má infraštruktúru, ktorú možno optimálne integrovať do existujúcich dodávateľských reťazcov: „Müller čelí vysoko konkurenčnému prostrediu, ale jasne sa odlišuje. Na rozdiel od tradičných drogérií je to multifunkčná značková predajňa s hybridným konceptom, ktorý zahŕňa drogériu, parfumériu, prírodnú kozmetiku, hračky, domáce potreby a papiernictvo.“ Spoločnosť ponúka viac ako 195 000 položiek v sortimente vrátane približne 7 000 produktov privátnych značiek.
Prítomnosť značky a digitálna lojalita zákazníkov
Müller expanziou sleduje posilnenie povedomia o značke: „Dôraz sa kladie na integrovaný prístup kombinujúci kamenný maloobchod, digitálnu lojalitu zákazníkov a lokálne prispôsobený produktový rad.“ Krátko po uvedení na trh bude pre slovenský trh spustená aj aplikácia Müller, čo je kľúčový nástroj pre personalizované ponuky a moderné nákupné zážitky.
„Rozvoj slovenského trhu podčiarkuje stabilitu a strategické smerovanie našej spoločnosti. Všetkým tunajším zamestnancom prajem veľa úspechov a som presvedčený, že spoločne dosiahneme udržateľný rast,“ hovorí majiteľ spoločnosti Erwin Müller.
Slovenské predajne budú zásobované tovarom cez centrálne logistické centrum v nemeckom Ulme. Deklarácie vybavuje maďarská pobočka v meste Letenye, odkiaľ prebieha distribúcia na Slovensko.
„Vďaka ambicióznemu investičnému plánu, diferencovanému maloobchodnému konceptu a digitálnej blízkosti zákazníkom Müller podčiarkuje svoju úlohu jedného z popredných európskych maloobchodníkov. Expanzia na Slovensko je viac než len ďalší vstup na trh. Je to strategický krok smerom k prepojenému a udržateľnému európskemu maloobchodnému modelu,“ uvádza spoločnosť.
Spoločnosť Müller Holding je zastúpená v deviatich krajinách po celej Európe s viac ako 950 predajňami. Spoločnosť v súčasnosti zamestnáva približne 35 500 ľudí a približne 800 stážistov.