
V centre Bratislavy, Banskej Bystrice a Košíc sa objavili veľké Tesco kamióny, ktoré však nie sú skutočné. Ide o 3D vizuálizáciu, ktorá upozorňuje na fakt, že retailer daruje ľuďom v núdzi každý týždeň v priemere 110 ton nepredaných potravín. Z tohto množstva dokážu charity pripraviť približne 262 tisíc porcií jedla pre ľudí, ktorí to najviac potrebujú.
Za osem rokov Tesco zachránilo pred vyhodením 16 562 ton potravín, čo je v prepočte 40 miliónov porcií jedla. Reťazec každý deň daruje nepredané potraviny Potravinovej banke Slovenska a jej charitatívnym partnerom, ktorí ich ďalej distribuujú ľuďom v núdzi.
„Do potravinovej pomoci je zapojených všetkých 181 obchodov Tesca. Bez ohľadu na veľkosť či lokalitu obchodu každý z nich dokáže pomôcť nepredanými čerstvými aj trvanlivými potravinami. Vlani sa nám podarilo na Slovensku darovať až 92 percent nepredaných potravín. Veríme, že aj malá pomoc má veľký význam,“ hovorí Martin Kuruc, generálny riaditeľ Tesca na Slovensku, a dodáva: „Netradičnou kampaňou s virtuálnymi kamiónmi, ktoré sa v realite nedajú takto jednoducho na seba naskladať, sme chceli ukázať, aké množstvo potravín každý týždeň darujeme ľuďom v núdzi – 110 ton by zaplnilo štyri kamióny. Zároveň ďakujeme všetkým kolegyniam a kolegom a partnerom z charitatívnych organizácií, ktorí každý deň pomáhajú, aby sa táto potravinová pomoc dostala tam, kde je najviac potrebná.“
Tesco ako prvý a jediný reťazec od roku 2016 meria a zverejňuje dáta o potravinovom odpade vo svojich prevádzkach. Odvtedy Tesco na Slovensku znížilo potravinový odpad vo svojej sieti o 75 percent, čím ušetrilo viac ako 52 998 ton emisií CO2. Práve potravinový odpad sa do roku 2030 môže stať najväčším zdrojom globálnych emisií.