logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Sieť potravin Fresh mini nájdu spotrebitelia už na všetkých viac ako 40 čerpacích staniciach...
  • Špeciálny gravírovaný vzor a dve farby, ktoré sa spolu hrajú ako voda a vietor: Green a Blue....
  • Od júna zabezpečuje správu a prenájom Obchodného centra Aupark v Bratislave realitno-poradenská...
  • Zvolenská mliekareň najnovšie priniesla na trh limitovanú letnú a zimnú edíciu. Zákazníci môžu...

Katarína Droppová: Jedna vec, ktorú majú Apple, Microsoft aj Google spoločnú, a nie sú to technologické vychytávky

21. mája 2025
Blog 0
183
Katarína Droppová: Jedna vec, ktorú majú Apple, Microsoft aj Google spoločnú, a nie sú to technologické vychytávky

Najnovší rebríček najhodnotnejších značiek sveta, ktorý vydáva Kantar BrandZ, opäť potvrdil dominanciu značky Apple. Už štvrtý rok po sebe si udržala prvú pozíciu s odhadovanou hodnotou 1,3 bilióna dolárov, čo predstavuje medziročný nárast o 28 percent . Ďalšími v poradí sú Google, Microsoft a Amazon. Na prvý pohľad by mohlo človeka napadnúť, že za týmto úspechom stoja len technologické inovácie. Nie je to však tak.

Nejde len o technologické vychytávky a prinášanie najmodernejších technológií. Za úspechom týchto značiek stojí tiež konzistentná a strategická komunikácia, ktorá neutícha ani v čase kríz. Práve naopak, najúspešnejšie značky dokážu vďaka komunikácii dať o sebe vedieť aj v čase recesie.

Prečítajte si tiež
Katarína Droppová: Veria vám zákazníci? Ako férová komunikácia a etika dokážu zabezpečiť úspech v podnikaní

Uvedomujú si, že značka nie je len logo alebo produkt. Značka je to, čo si ľudia predstavia, keď jej logo uvidia, keď o nej počujú. A práve preto do komunikácie investujú bez ohľadu na ekonomickú situáciu. Aj v čase, keď iní škrtnú marketingové rozpočty ako prvé, oni pokračujú – pretože vedia, že značka musí byť viditeľná, počuteľná a pochopiteľná. Tým tiež jasne dávajú najavo, že sú tu pre svojich zákazníkov vždy, bez ohľadu na to, či je práve dobré alebo ťažké obdobie.

Konzistentná značka v praxi

Apple je príkladom značky, ktorá investuje do každého aspektu zákazníckej skúsenosti – od dizajnu produktov cez používateľské rozhranie a kamenné predajne až po prepracovanú komunikáciu. Nezabúda ani na jedinečné zážitky, ako sú ikonické keynote prezentácie, emócie z rozbalenia produktu či eventy pri uvedení noviniek. Rovnako silne pracuje aj s public relations (PR): aktívne komunikuje v médiách, online priestore aj na sociálnych sieťach, čím si buduje dôveru a prehlbuje vzťah so svojím publikom.

Prečítajte si tiež
Katarína Droppová: Nový rok je tu a čaká len na vás

Ich komunikácia je konzistentná naprieč všetkými kanálmi. Či už ide o reklamu, PR, sociálne siete, zákaznícku podporu alebo samotné produkty – všetko spolu ladí a hrá. Táto kombinácia posilňuje vnímanie značky v mysliach spotrebiteľov aj ich dôveru. Z dlhodobého hľadiska vytvára jedinečnú proklientsku skúsenosť, ktorá posilňuje lojalitu zákazníkov, podporuje ochotu zaplatiť za značku viac a navyše jasne odlišuje značku od konkurencie. Apple skrátka nie je len technologický gigant, je to aj majster v budovaní značiek.

Investície do komunikácie sa vyplácajú

Na tomto príklade je jasne vidieť, že konzistentná, prepracovaná a jasne definovaná komunikácia je kľúčom k udržaniu a zvyšovaniu hodnoty značky a firmy celkovo. Nejde len o marketing – ide o budovanie dôvery, vzťahu a dlhodobej identity. Tento prístup môže byť inšpiráciou aj pre menšie podniky a firmy: investícia do komunikácie nie je zbytočný náklad, ktorý si nemôžu dovoliť. Je to cesta, ako si vybudovať pevnú pozíciu na trhu.

Firmy, ktoré so svojimi zákazníkmi komunikujú pravidelne a zmysluplne, dokážu tiež lepšie odolávať trhovým výkyvom a zostať v povedomí aj v náročnejších obdobiach. Netreba mať obrovský rozpočet, dôležité je vedieť, ako s ním narábať. Preto sa oplatí obrátiť na odborníkov, ktorí dokážu navrhnúť stratégiu komunikácie na mieru – s ohľadom na ciele, publikum aj rozpočet. Silná značka a dobrá reputácia sú najcennejším nehmotným majetkom, ktorý firma má. A keď sa o ne stará systematicky a premyslene, výsledky sa dostavia – v dôvere zákazníkov, ich lojalite aj na raste tržieb.

Katarína Droppová pôsobí ako managing director so špecializáciou na korporátnu a krízovú komunikáciu v agentúre 10/10 Communications.

Súvisiace články:

Katarína Droppová: Veria vám zákazníci? Ako férová komunikácia a etika dokážu zabezpečiť úspech v podnikaní Katarína Droppová: Nový rok je tu a čaká len na vás Katarína Droppová: Aké je tajomstvo úspešných obchodníkov. Čo funguje a ako predávať viac? Katarína Droppová: Umenie nenápadnej manipulácie – ako (si) získať zákazníka bez toho, aby si to všimol

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Zmeň uhol pohľadu s VEEV ONE Perspectives

Špeciálny gravírovaný vzor a dve farby, ktoré sa spolu hrajú ako voda a vietor: Green a Blue. Zoznám sa s bezdymovou limitkou VEEV ONE Perspectives. Do rodiny bezdymových zariadení prináša osobný štýl a nový uhol pohľadu na to, čo znamená rozumnejšia voľba pre dospelého fajčiara, ktorý by inak pokračoval vo fajčení. Dostupná je už teraz – […]

Bezdymové inovácie: IQOS ILUMA i prináša nové farby a vylepšené funkcie

IQOS prináša opäť skvelé inovácie. Okrem novej sviežej farebnej škály bezdymových zariadení prekvapí generáciu zvedavcov aj prelomovými funkciami pauza a autoštart. Novinka IQOS ILUMA i prichádza v prevedeniach MID a ONE a ponúka dospelým užívateľom ešte väčší komfort. Naša generácia je zvedavá, hľadá nové podnety a impulzy, ale taktiež inovácie, zážitky, dobrodružstvo a v neposlednom […]

Zaregistrujte sa teraz na Free From Specialty Food & Wine 2025 vo Viedni

Registrácia na Free From Specialty Food & Wine 2025 je teraz otvorená, ide o poprednú B2B výstavu v Európe pre zdravé, bezalergénne, vegánske, rastlinné a špecializované potraviny a nápoje. Podujatie sa uskutoční 17. a 18. júna 2025 vo Viedni v Rakúsku. Tento dvojdňový event privíta viac ako 5 000 odborníkov z oblasti potravín, vrátane maloobchodníkov, […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

17. – 18. 6. 2025, Free From Specialty Food & Wine, Viedeň

3. – 7. 9. 2025, Agrokomplex, Nitra

25. 9. 2025, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Obchod očami Zuzany Žubor Kágerovej, sales and marketing directora spoločnosti Zvolenská mliekareň: Spotrebitelia prejavujú záujem o nezvyčajné chuťové zážitky

9. júna 2025

Obchod očami Matúša Šutku, vedúceho regionálnych expanzných kancelárií spoločnosti Lidl Slovenská republika: Najmenší obchod máme v Terchovej

6. mája 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok