logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Sieť potravin Fresh mini nájdu spotrebitelia už na všetkých viac ako 40 čerpacích staniciach...
  • Špeciálny gravírovaný vzor a dve farby, ktoré sa spolu hrajú ako voda a vietor: Green a Blue....
  • Od júna zabezpečuje správu a prenájom Obchodného centra Aupark v Bratislave realitno-poradenská...
  • Zvolenská mliekareň najnovšie priniesla na trh limitovanú letnú a zimnú edíciu. Zákazníci môžu...

Nezávislé ocenenie Voľba spotrebiteľov predstavuje nové logo a víťazov roka 2025

15. mája 2025
Správy 0
292
Nezávislé ocenenie Voľba spotrebiteľov predstavuje nové logo a víťazov roka 2025

Kto uspel v náročnom teste spotrebiteľskej priazne? Ktoré prudukty prešli sitom kvality, ktorú určujú samotní zákazníci? Ktoré novinky na trhu ich zaujali najviac? Už 14. ročník ocenenia Voľba spotrebiteľov prináša svieži vizuál, silný dôraz na udržateľnosť a jasné hlasovanie 2 000 slovenských spotrebiteľov. Mená víťazov odzneli počas galavečera, ktorý sa konal 15. mája na Národnom futbalovom štadióne v Bratislave. Slávnostným odovzdávaním cien sprevádzal moderátor Martin Chynoranský a o zábavu sa postarala speváčka ZEA s kapelou. Na galavečer plynulo nadviazala exkluzívna networkingová párty, ktorá privítala sto VIP hostí zo sveta slovenského obchodu a marketingu.

Na prvý pohľad jednoduchšie a jasnejšie, tak vyzerá faceliftované logo programu Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka 2025. Animovaná ruka s palcom hore teraz sprevádza rodinu aj v predajni a slogan Palec hore pre rozumný nákup odkazuje na hlavné posolstvo projektu: pomôcť spotrebiteľom rýchlo nájsť Slovákmi overené produktové novinky.

„Veľkou témou tohto ročníka je opäť udržateľnosť a s ňou súvisiaci záujem o zdravý životný štýl. Stále viac zákazníkov trpí potravinovými intoleranciami a musí pri výbere zohľadňovať vlastnosti produktu, čo potvrdzujú aj kategórie programu ako Bezgluténové oblátky, Bezgluténové piškóty, Cereálie, Špeciálne smotany a krémy, Proteínové tyčinky, Rastlinné nápoje či Vegetariánske výrobky,“ uvádza projektová manažérka programu Voľba spotrebiteľov Veronika Trembáčová.

Celkovo bolo ocenenie udelené v 48 kategóriách, z čoho bolo 36 potravinových a 12 nepotravinových kategórií. Výrobcovia mohli do súťaže zadarmo prihlásiť svoje novinky, ktoré uviedli na trh od januára 2024 do apríla 2025. O priazeň zákazníkov spolu bojovalo 162 produktov prostredníctvom online prieskumu, ktorý uskutočnila spoločnosť NielsenIQ na reprezentatívnej vzorke 2 000 spotrebiteľov. Tí hodnotili atribúty noviniek ako obal, chuť, funkčnosť, značka, kvalita, ale aj to, či sa výrobok hodí k ich životného štýlu.

Chupa Chups Magic Cubes zažiarili v kategórii Detské žuvačky. Hravo tvarované kocky sú ako stvorené na vytváranie obrovských bublín a ponúkajú zábavu pri miešaní farieb. Vďaka rôznofarebným kockám si deti môžu nakombinovať vlastný odtieň žuvačky a užiť si žuvanie plné chutí aj kreativity.

Víťazom v kategórii Sladké pečivo sa stal Vegánsky závin so 60 % náplňou od spoločnosti Dobrota. Novinka bez vajec, mlieka, konzervantov či umelých farbív osloví nielen vegánov, ale aj všetkých, ktorí hľadajú poctivé, chutné, cenovo priaznivé a dostupné špeciálne pečivo.

Medzi ocenenými produktmi tohto ročníka nechýba ani Tatratea 35 % Original Light – novinka, ktorá predstavuje protipól k tradičnej 52 % čiernej verzii. Zachováva si nezameniteľnú chuť originálu, no prináša ľahší zážitok vďaka nižšiemu obsahu alkoholu a nižšiemu počtu kalórií, ktoré sú dosiahnuté zníženým množstvom pridaného cukru. Pozorný spotrebiteľ si tento kontrast všimne aj na dizajne fľaše – prvky, ktoré boli na „päťdesiatdvojke“ čierne, sú teraz metalické, a tie, ktoré boli pôvodne strieborné, sú v novej verzii čierne.

V kategórii WC čističe si víťazstvo odniesla pena v spreji Domestos Power Foam od Unilever Slovensko, ktorá prináša pohodlnejšie a efektívnejšie čistenie toalety a vďaka špeciálne vyvinutej hlavici je možné sprej použiť hore nohami a penu nastriekať aj do ťažko dostupných miest toalety.

Toaletný papier Harmony 4=8 Compact Roll, novinka od spoločnosti SHP Harmanec, dominovala v kategórii Toaletný papier. Štyri kompaktné rolky v sebe ukrývajú rovnaké množstvo papiera ako osem bežných – výsledkom je praktické balenie, ktoré šetrí nielen miesto v domácnosti, ale aj životné prostredie. Vďaka vyššej hustote je možné prepraviť viac papiera naraz, čím sa znižuje počet kamiónov na cestách a celková uhlíková stopa.

Absolútnym víťazom sú Mini Horalky

Absolútnym víťazom sa stali Mini Horalky od spoločnosti I.D.C Holding. Získali výrazný náskok pred konkurenciou a oslovili až 79 % hlasujúcich. Novinka v menšom a praktickejšom balení presvedčila nielen chuťou, ale aj formátom, ktorý sa ideálne hodí na cesty, hory, do školy či do práce.

Spomedzi víťazov jednotlivých kategórií vybrala svojho favorita aj odborná porota. Tá zasadala v zložení Martin Krajčovič, predseda, Slovenská aliancia moderného obchodu; Hana Nováková, predsedníčka predstavenstva a riaditeľka, OZV ENVI – PAK; Ľubomír Tuchscher, výkonný riaditeľ, Slovenské združenie pre značkové výrobky; Zuzana Holičková, výkonná tajomníčka, Zväz obchodu SR; Henrich Sikela, riaditeľ, Store Media; Tatiana Kapitánová, šéfredaktorka, časopis Tovar&Predaj; Andrej Kičura, riaditeľ, MNFORCE; Júlia Klukanová, Senior Consultant, Retail services, NielsenIQ a Gjurses Siderov, Head of Product, Mafra. Porotcovia za najinovatívnejší produkt označili Tesco Hummus snacky od spoločnosti Tesco Stores SR.

Svojich víťazov vybrali aj čitatelia mediálnych partnerov programu. Tí hlasovali na portáloch svojich obľúbených médií a mediálny partner ocenil vybrané produkty reklamnou kampaňou. Najlepšie novinky si tak volili fanúšikovia Voľby spotrebiteľov na Facebooku a Instagrame, ako aj čitatelia internetových portálov Teraz.sk a Zlacnene.sk. Vybrané víťazné novinky ocenili aj partneri programu Growyo a Testuj.to. Niektorí víťazi si tak okrem prestížneho titulu odniesli aj bonusové reklamné kampane v celkovej hodnote 22 000 eur, ktoré im partneri venovali.

Víťazstvo v programe Voľba spotrebiteľov je pre ocenené produkty akcelerátorom predaja. Pre takmer dve tretiny spotrebiteľov je logo Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka stimulom pre nákup daného výrobku. Až 70 % zákazníkov preferuje produkty ocenené v nezávislých testoch, akým je aj tento program, je druhým motívom k nákupu produktu hneď za odporučeniami známych. Navyše, až 87 % ľudí hovorí, že keď sa im nový produkt osvedčí, neváhajú naň prejsť. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti MNFORCE, ktorý realizovala v októbri 2024 na reprezentatívnej vzorke tisíc respondentov.

Víťazi a nová kampaň Palec hore pre chytrý nákup vstupujú do printu, rádia obchodného reťazca Tesco, outdooru a aj na podujatie Kongres Samoška. Víťazov programu čaká silná mediálna podpora naprieč viacerými kanálmi – od kampane v časopise Tovar&Predaj cez inzercie v mesačníkoch Moje zdravie a Moja psychológia až po prezentáciu na portáloch Teraz.sk a Woman.sk. Ocenenie Voľba spotrebiteľov nie je len prestížou, je aj silným nástrojom komunikácie. Svojím víťazstvom sa v minulosti radi pochválili aj samotní víťazi. Logo programu využili spoločnosti AC Marca Czech Republic, dm drogerie markt, Melitta ČR, Pinko, Coop Jednota Slovensko, Kaufland Slovenská republika, Billa, Danone či Goral.

Prehľad víťazov možno nájsť tu. 

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Zmeň uhol pohľadu s VEEV ONE Perspectives

Špeciálny gravírovaný vzor a dve farby, ktoré sa spolu hrajú ako voda a vietor: Green a Blue. Zoznám sa s bezdymovou limitkou VEEV ONE Perspectives. Do rodiny bezdymových zariadení prináša osobný štýl a nový uhol pohľadu na to, čo znamená rozumnejšia voľba pre dospelého fajčiara, ktorý by inak pokračoval vo fajčení. Dostupná je už teraz – […]

Bezdymové inovácie: IQOS ILUMA i prináša nové farby a vylepšené funkcie

IQOS prináša opäť skvelé inovácie. Okrem novej sviežej farebnej škály bezdymových zariadení prekvapí generáciu zvedavcov aj prelomovými funkciami pauza a autoštart. Novinka IQOS ILUMA i prichádza v prevedeniach MID a ONE a ponúka dospelým užívateľom ešte väčší komfort. Naša generácia je zvedavá, hľadá nové podnety a impulzy, ale taktiež inovácie, zážitky, dobrodružstvo a v neposlednom […]

Zaregistrujte sa teraz na Free From Specialty Food & Wine 2025 vo Viedni

Registrácia na Free From Specialty Food & Wine 2025 je teraz otvorená, ide o poprednú B2B výstavu v Európe pre zdravé, bezalergénne, vegánske, rastlinné a špecializované potraviny a nápoje. Podujatie sa uskutoční 17. a 18. júna 2025 vo Viedni v Rakúsku. Tento dvojdňový event privíta viac ako 5 000 odborníkov z oblasti potravín, vrátane maloobchodníkov, […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

17. – 18. 6. 2025, Free From Specialty Food & Wine, Viedeň

3. – 7. 9. 2025, Agrokomplex, Nitra

25. 9. 2025, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Obchod očami Zuzany Žubor Kágerovej, sales and marketing directora spoločnosti Zvolenská mliekareň: Spotrebitelia prejavujú záujem o nezvyčajné chuťové zážitky

9. júna 2025

Obchod očami Matúša Šutku, vedúceho regionálnych expanzných kancelárií spoločnosti Lidl Slovenská republika: Najmenší obchod máme v Terchovej

6. mája 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok