logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Kto uspel v náročnom teste spotrebiteľskej priazne? Ktoré značky prešli sitom kvality, ktorú...
  • Diskont Lidl má na Slovensku aktuálne 174 predajní, poslednú otvoril v Martine. Ide o štvrtý...
  • Nové automatizované predajne Coop 24/7 pribudli v Šuranoch a Sládkovičove. Táto správa si v...
  • V posledných rokoch sme svedkami dynamického rozvoja predajných konceptov, ktoré prepájajú...

Drogéria dm je absolútnym víťazom ocenenia Mastercard Obchodník roka

25. apríla 2025
Správy 0
294
Drogéria dm je absolútnym víťazom ocenenia Mastercard Obchodník roka

Sieť drogérií dm oslavuje triumf ako absolútny víťaz ocenenia Mastercard Obchodník roka. Ako svojho favorita si zákazníci hlasovaním v kategórii Cena verejnosti vybrali reťazec Lidl. Víťazmi sortimentných kategórií sú Alltoys, Alza.sk, Bistro, Bonprix, Deichmann, dm drogerie markt, Dr. Max, IKEA, Kaufland, Lidl, Martinus, Nay, OBI, Slovnaft, Sportisimo a Super zoo. V kategórii odbornej poroty Inovátor v obchode zvíťazila spoločnosť Coop Jednota Slovensko.

Prestížne ocenenie Mastercard Obchodník roka vyzdvihuje tých najlepších obchodníkov v slovenskom maloobchode. „Spokojný zákazník je pre každého obchodníka najväčšou hodnotou a úspech v súťaži potvrdzuje ich výnimočnú prácu,“ vraví Martin Dolejš, riaditeľ rozvoja obchodu pre akceptáciu spoločnosti Mastercard pre Českú republiku a Slovensko. „Maloobchodný trh sa neustále vyvíja a podnikatelia na tieto zmeny reagujú zavádzaním inovatívnych riešení. Skvelým dôkazom je množstvo inšpiratívnych projektov prihlásených do kategórie odbornej poroty Inovátor v obchode,“ dodáva.

Prečítajte si tiež
Dr. Max je absolútny víťaz súťaže Mastercard Obchodník roka, verejnosť najviac hlasovala za Lidl

Víťazi sortimentných kategórií a absolútny víťaz ocenenia Mastercard Obchodník roka 2024 boli určení na základe reprezentatívneho prieskumu. Hodnotenie vychádzalo z dvoch kľúčových skupín faktorov: pozície na trhu a dôvery zákazníkov. Celkový index spolu s týmito faktormi odrážajú aktuálnu situáciu na trhu a postavenie obchodníka v konkurenčnom prostredí.

Absolútny víťaz ocenenia Mastercard Obchodník roka 2024

1. miesto: dm drogerie markt

Absolútnym víťazom ocenenia Mastercard Obchodník roka sa stáva obchodník, ktorý dosiahne najvyššie celkové skóre vo všetkých kategóriách reprezentatívneho výskumu. Tento titul si zaslúžene odnáša dm drogerie markt, ktorá postúpila z minuloročného druhého miesta. Sieť drogérií dlhodobo posilňuje najmä v parametri dôvery – je celkovo najlepšie hodnoteným obchodníkom vo všetkých sledovaných kategóriách naprieč celým trhom. Teší sa veľmi vysokej ochote svojich zákazníkov ju ďalej odporúčať a má tiež jedno z najvyšších skóre na trhu v atribúte naplnenia zákazníckych očakávaní.

Prečítajte si tiež
Umelú inteligenciu využíva už i drogéria dm
dm

„Ďakujeme za túto silnú motiváciu a ďakujeme všetkým, čo u nás nakupujú a majú nás radi. Toto ocenenie je veľmi pozitívnou spätnou väzbou na naše úsilie približovať sa zákazníkom, navyše je to aj príjemný darček k tridsiatym narodeninám dm na Slovensku,“ vyjadruje vďaku konateľ dm drogerie markt Martin Podhradský.

2. miesto: Dr. Max

Na striebornej pozícii v kategórii Absolútny víťaz sa umiestnila sieť lekární Dr. Max. Na druhé miesto sa dostáva predovšetkým vďaka stabilne silnej pozícii v dvoch kľúčových parametroch – je veľmi silná v zapamätateľnosti a zároveň sa opiera o širokú základňu lojálnych zákazníkov. V oboch týchto oblastiach patrí medzi absolútnu špičku nielen vo svojej kategórii, ale aj naprieč celým trhom.

3. miesto: Martinus

Tretie miesto v celkovom poradí obsadilo kníhkupectvo Martinus. Tento obchodník patrí k najvýraznejším značkám na trhu – v parametri zapamätateľnosti je druhý najlepší, čo znamená, že ho pozná takmer každý, kto nakupuje v tejto kategórii. Martinus sa tiež teší vysokej dôvere zákazníkov a medziročne mierne posilňuje v oblasti lojality.

Cenu verejnosti získal Lidl

Cena verejnosti patrí medzi najprestížnejšie kategórie, ktorá umožňuje zákazníkom internetovým hlasovaním rozhodnúť, kto podľa nich ovplyvňuje štandardy na trhu a kto sa stáva ich love brandom. Svoje vlaňajšie prvenstvo v tejto kategórii úspešne obhájil Lidl Slovenská republika. Každý hlasujúci mal k dispozícii šesť bodov, ktoré mohol rozdeliť medzi svojich troch najobľúbenejších obchodníkov. Lidl si zabezpečil prvé miesto s celkovým ziskom 37 109 bodov. Na druhom mieste skončil Kaufland s 18 303 bodmi a za ním Alza.sk, ktorá získala 17 694 bodov.

„Zisk každého ocenenia, o ktorom rozhodli zákazníci, je pre nás dôkazom, že našu prácu robíme dobre. Cenu verejnosti v rámci súťaže Mastercard Obchodník roka sme získali už dvanásťkrát, čo je zároveň obrovským záväzkom aj do budúcnosti. Nie je jednoduché stať sa prvou voľbou, ale ešte väčšou výzvou je udržať si túto pozíciu. Vďaka patrí všetkým zamestnankyniam a zamestnancom, ktorí denne a už viac ako dvadsať rokov robia Lidl tým, čím je,“ vraví Renáta Šandorová, ktorá si v máji v Lidl Slovenská republika prevezme pozíciu konateľky pre administratívu.

Inovátor v obchode

Inovátor v obchode oceňuje spoločnosti, ktoré v roku 2024 priniesli na slovenský trh tie najodvážnejšie a najprogresívnejšie inovácie. Či už išlo o nové technológie prínosné pre zákazníkov i firmy, inovatívne predajné koncepty, revolučné platobné systémy alebo projekty zamerané na praktické využitie princípov ESG.

Odborná porota starostlivo posúdila všetky projekty a vybrala troch finalistov – Coop Jednota Slovensko, Munch Europe a Niceboy. Tí sa stretli o hlavnú cenu pri verejnej prezentácii na najväčšej obchodnej konferencii na Slovensku New Retail Summit. Víťaza zvolili účastníci konferencie svojím hlasovaním. Stala sa ním spoločnosť Coop Jednota Slovensko.

Coo Jednota Slovensko prináša predajne budúcnosti

Coop Jednota ako prvý obchodný reťazec na Slovensku sprístupnil bezobslužné predajne v režime 24/7, čím prináša flexibilné nakupovanie bez obmedzení. Zákazníci sa do predajne dostanú prostredníctvom aplikácie Coop Jednota Klub, kde si overia svoju totožnosť a získajú QR kód pre vstup. Bezpečnosť a plynulý chod zabezpečuje sofistikovaný kamerový systém s AI, ktorý monitoruje priebeh nákupov a rieši neštandardné situácie. Tento model prináša benefity nielen zákazníkom, ale aj obchodníkom a zamestnancom – umožňuje optimalizáciu nákladov, udržateľnosť a dostupnosť predajní aj v menších obciach.

Munch aplikácia je riešenie pre znižovanie plytvania potravinami

Munch aplikácia prepája potravinárske prevádzky s uvedomelými spotrebiteľmi a pomáha znižovať plytvanie jedlom, ktoré je zodpovedné za 8–10 percent emisií skleníkových plynov. Vďaka iniciatíve Munch sa na Slovensku v minulom roku podarilo zachrániť viac ako 31 000 potravinových balíčkov, čo predstavuje 26 ton jedla a ekvivalent 233+ ton nevyprodukovaných skleníkových plynov. Aplikácia už spolupracuje s takmer 200 partnermi a plánuje ďalšie rozšírenie do supermarketov a nových prevádzok. Hlavným cieľom je pokrytie celého Slovenska, aby bolo jej užívanie dostupné pre čo najviac užívateľov.

Niceboy Pay: revolúcia v bezkontaktných platbách

Niceboy Pay prináša na slovenský trh inovatívne riešenie bezhotovostných platieb prostredníctvom nositeľnej elektroniky. Projekt zahŕňa inteligentný platobný prsteň Niceboy One, štýlový náramok Infinity v spolupráci so značkou Furiosa, detský platobný náramok One Spark a inteligentné hodinky Niceboy Watch.

Projekt ukazuje, že inovácie v elektronike nie sú len doménou nadnárodných značiek, ale môžu ich priniesť aj lokálni hráči. Budúce plány zahŕňajú nové dizajny, použitie vzácnych kovov a vývoj inteligentného prsteňa kombinujúceho platby so zdravotnými funkciami.

Kto ovládol sortimentné kategórie

Tohtoročný ročník ocenenia Mastercard Obchodník roka prináša niekoľko noviniek v sortimentných kategóriách. Prvýkrát v histórii súťaže zvíťazila v kategórii Obchodník roka s potravinami spoločnosť Kaufland. Medzi top 3 sa po prvýkrát prebojovala značka F&F v kategórii odevy a spoločnosť Nike v kategórii Obchodník roka so športovými potrebami.

Kaufland zvíťazil v kategórii Obchodník roka s potravinami najmä vďaka svojej silnej zapamätateľnosti – spontánne ho uviedlo 58 percent respondentov, ktorí nakupujú potraviny. Podiel zákazníkov, pre ktorých je Kaufland hlavným miestom nákupu v tejto oblasti, dosahuje 44 percent. Druhý sa umiestnil Lidl a tretí Tesco.

Víťazom kategórie Obchodník roka s drogériou a parfumériou sa stala dm drogerie markt. Ta vyniká v povedomí o značke – vybavilo si ju 72 percent respondentov nakupujúcich tento sortiment. Zákazníci, ktorí považujú dm drogerie markt za svoje hlavné miesto nákupu, tvoria 71 percent. Na druhom mieste je Drogéria Teta  a na treťom Notino.

Titul Obchodník roka so športovými potrebami získalo Sportisimo, ktoré exceluje v parametri zapamätateľnosti – automaticky ho uviedlo 57 percent respondentov nakupujúcich tento sortiment. Pre 55 percent zákazníkov je Sportisimo hlavným miestom nákupu športových potrieb. Druhý sa umiestnil Decathlon a tretí Nike.

Nay sa stal víťazom v kategórii Obchodník roka s elektronikou, pričom dosiahol vysokú úroveň v parametri zapamätateľnosti – prirodzene si ho vybavilo 74 percent respondentov. Nay je hlavným miestom nákupu elektroniky pre 52 percent zákazníkov. Na druhom mieste je Alza a na treťom Planeo.

Svoje minuloročné víťazstvo v kategórii Obchodník roka s obuvou obhájil Deichmann, a to vďaka parametru zapamätateľnosti, keď ho spontánne uviedlo 56 percent respondentov. Podiel zákazníkov, pre ktorých je Deichmann hlavným miestom nákupu obuvi, predstavuje 60 percent. Druhá sa umiestnila spoločnosť CCC a tretia eobuv.sk.

OBI sa stalo víťazom v kategórii Obchodník roka pre dom a záhradu. Zabodovalo najmä v parametri zapamätateľnosti, keď si ho vybavilo 54 percent respondentov nakupujúcich daný sortiment. Pre 51 percent zákazníkov je OBI hlavným miestom nákupu potrieb pre dom a záhradu. Druhý je Hornbach a tretí Merkury Market.

V kategórii Obchodník roka s nábytkom a bytovými doplnkami zvíťazila IKEA, ktorá vyniká v povedomí o značke – prirodzene ju uviedlo 39 percent respondentov. Podiel zákazníkov, pre ktorých je IKEA hlavným miestom nákupu nábytku a bytových doplnkov, predstavuje 49 percent. Na druhom mieste je Jysk a na treťom Merkury Market.

Na prvom mieste v kategórii Obchodník roka s odevmi sa umiestnila spoločnosť Bonprix. Podiel zákazníkov, pre ktorých je Bonprix hlavným miestom nákupu oblečenia, predstavuje 33 percent. Spontánne značku uviedlo deväť percent respondentov nakupujúcich tento sortiment. Druhá je spoločnosť Sinsay a tretia značka F&F.

Slovnaft, Martinus aj Super zoo

Víťazom v kategórii Čerpacia stanica roka sa stal Slovnaft. Bodoval najmä v parametri zapamätateľnosti, keď ho bez váhania uviedlo 66 percent respondentov. Pre 55 percent zákazníkov je Slovnaft hlavným miestom nákupu paliva. Na druhom mieste je Shell a na treťom OMV.

V kategórii Obchodník roka s knihami obhájil svoje víťazstvo Martinus. Podiel zákazníkov, pre ktorých je Martinus hlavným miestom nákupu kníh, predstavuje 66 percent. Vyniká aj v parametri zapamätateľnosti. Automaticky ho uviedlo 75 percent respondentov. Druhý je Panta Rhei a tretí Knihy pre každého.

Titul Lekáreň roka získala sieť lekární Dr. Max. Tá sa umiestnila na prvom mieste v parametri zapamätateľnosti. Automaticky ju uviedlo 81 percent respondentov. Pre 78 ercent zákazníkov je Dr. Max hlavným miestom nákupu v tejto kategórii. Na druhom mieste je Benu a na treťom Pilulka.

V kategórii E-shop roka zvíťazila Alza.sk. Tá zabodovala najmä v parametri zapamätateľnosti – okamžite ju uviedlo 41 percent respondentov. Pre 45 percent zákazníkov je Alza hlavným miestom nákupu v online prostredí. Druhý sa umiestnil Mall.sk a tretí Nay.sk.

Titul Obchodník roka s chovateľskými potrebami získalo Super zoo, ktoré vyniká v zapamätateľnosti – spontánne ho uviedlo 32 percent  respondentov. Pre 73 percent zákazníkov je Super zoo hlavným miestom nákupu chovateľských potrieb. Druhý je Zoohit a tretí Petcenter.

Spoločnosť Alltoys sa umiestnila prvá v kategórii Obchodník roka s hračkami. Je silná v parametri zapamätateľnosti, spontánne ju uviedlo 24 percent respondentov, ktorí nakupujú tento sortiment. Podiel zákazníkov, pre ktorých je Alltoys hlavným miestom nákupu hračiek, predstavuje 21 percent. Na druhom mieste je Albi a treťom RajHraciek.sk.

V kategórii Doručenie jedla a potravín zvíťazilo Bistro. Zabodovalo v povedomí o značke – spontánne ho uviedlo 26 percet respondentov nakupujúcich tento sortiment. Podiel zákazníkov, pre ktorých je Bistro hlavným miestom nákupu v tejto kategórii, predstavuje 61 percent. Druhé je Tesco a tretí Wolt.

Súvisiace články:

Dr. Max je absolútny víťaz súťaže Mastercard Obchodník roka, verejnosť najviac hlasovala za Lidl dmUmelú inteligenciu využíva už i drogéria dm drogéria dmDrogéria dm spustila nový koncept odberného miesta dmBox Drogéria Hebe otvára v bratislavskej Eurovei prvú predajňu na Slovensku

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Zaregistrujte sa teraz na Free From Specialty Food & Wine 2025 vo Viedni

Registrácia na Free From Specialty Food & Wine 2025 je teraz otvorená, ide o poprednú B2B výstavu v Európe pre zdravé, bezalergénne, vegánske, rastlinné a špecializované potraviny a nápoje. Podujatie sa uskutoční 17. a 18. júna 2025 vo Viedni v Rakúsku. Tento dvojdňový event privíta viac ako 5 000 odborníkov z oblasti potravín, vrátane maloobchodníkov, […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

15. 5. 2025, galavečer Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka, Bratislava

Laboratórium automatizácie otvorené: kongres Eastlog 2025 namieša ten správny kokteil

Desať najlepších udržateľných prípadových štúdií z Česka a Slovenska bude predstavených na aprílovom Sustainability Summite

20. – 21. 5. 2025, veľtrh PLMA’s World of Private Label, Amsterdam

27. – 31. 5. 2025, Thaifex – Anuga Asia, Bangkok

Profily

Obchod očami Matúša Šutku, vedúceho regionálnych expanzných kancelárií spoločnosti Lidl Slovenská republika: Najmenší obchod máme v Terchovej

6. mája 2025

Obchod očami Renáty Peťovskej, riaditeľky sekcie obchodu a rozvoja maloobchodnej siete Coop Jednoty Slovensko: Značka Tomu ver prináša potraviny pre všetkých

7. apríla 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok