
Domáca maloobchodná sieť Coop Jednota Slovensko priniesla na trh novú privátnu značku Tomu ver určenú zákazníkom s potravinovými intoleranciami alebo so špeciálnymi výživovými požiadavkami. „Predpokladáme, že najväčší záujem bude o bezlaktózové mliečne výrobky, keďže mlieko a jogurty sú základnou súčasťou jedálnička mnohých ľudí. Nasvedčujú tomu aj prvé analýzy predaja, kde je na prvých priečkach v predaji práve bezlaktózové mlieko,“ uvádza Renáta Peťovská, riaditeľka sekcie obchodu a rozvoja maloobchodnej siete Coop Jednoty Slovensko.
Zákazníkov určite zaujme netradičné pomenovanie privátnej značky Tomu ver. Čo má symbolizovať?
Pri intoleranciách a špecifických výživových potrebách je absolútne kľúčové spoľahnúť sa na vhodnosť potravín. Naša nová značka Tomu ver hovorí zákazníkom jasne, že si môžu byť istí, že tieto produkty sú bezpečné, kvalitné, vhodné s ohľadom na dané stravovacie obmedzenia a navyše za dostupnú cenu. Názov tiež odráža hodnoty Coop Jednoty, ktorá si zakladá na dôvere a dlhodobo ju buduje vďaka férovému prístupu k zákazníkom. Výsledky spotrebiteľských prieskumov potvrdzujú, že Slováci nám veria a teraz im prinášame rad produktov, ktorým môžu veriť aj tí, ktorí musia vo svojej strave zohľadňovať intolerancie alebo iné výživové špecifiká. V neposlednom rade stavia naša nová značka a slovné spojenie Tomu ver na originálnosti, zapamätateľnosti, slovnej hračke, slovenskosti a modernosti. Tomu ver prináša potraviny pre každého tak, ako je tu Coop Jednota pre všetkých a všade, aj v tých najodľahlejších obciach.
Komu je nová privátna značka predovšetkým určená a prečo sa ju rozhodla Coop Jednota uviesť?
Vlastná značka Tomu ver je určená všetkým zákazníkom, ktorí potrebujú alebo preferujú alternatívne potraviny. Či už ide o ľudí s intoleranciou na lepok a laktózu, aktívnych ľudí hľadajúcich proteínové výrobky alebo zákazníkov, ktorí jednoducho preferujú racionálnu stravu. Coop Jednota sa dlhodobo snaží prinášať produkty dostupné pre široké spektrum zákazníkov, a to aj vo vzdialenejších regiónoch, kde býva ťažšie zohnať špecifické výrobky. Preto sme sa rozhodli rozšíriť ponuku vlastnej značky práve o tento segment – aby boli kvalitné a bezpečné produkty za dostupné ceny bližšie ku všetkým. Kompletné portfólio bude dostupné najmä vo väčších predajniach typu Supermarket a Tempo Supermarket, ktorých je po celom Slovensku viac ako 700.
Čo všetko nájdu zákazníci v ponuke?
Aktuálne je v ponuke 24 výrobkov, pričom 14 z nich pochádza zo Slovenska. Sortiment sa delí do štyroch hlavných línií, ktoré sú odlíšené farebne. Fialový rad tvoria bezlaktózové mliečne výrobky, ako sú smotana, mlieko, jogurty či maslo. Žltý rad sú bezlepkové potraviny vrátane piškót, keksíkov, krekerov a chlebíčkov. Racionálne potraviny zahŕňajú napríklad červenú šošovicu či jačmenné krúpy. Čierny rad značí proteínové produkty, pričom prvým zástupcom je proteínový chlieb, no čoskoro pribudnú ďalšie výrobky pre aktívnych zákazníkov. Obaly sú prehľadné a jasne komunikujú, pre koho sú produkty vhodné, aby sa zákazníci mohli rýchlo a jednoducho orientovať v predajni.
Ktoré druhy tovaru budú mať podľa vás najväčší úspech?
S prvými číslami v predaji produktov novej privátnej značky sme veľmi spokojní a tešia nás najmä pozitívne ohlasy a referencie zákazníkov. Spotrebitelia oceňujú rozšírenie portfólia o tieto druhy produktov, vzhľadom na nárast potravinových intolerancií a obmedzení, ktoré musia mnohí zohľadňovať pri stravovaní. Predpokladáme, že najväčší záujem bude o bezlaktózové mliečne výrobky, keďže mlieko a jogurty sú základnou súčasťou jedálnička mnohých ľudí. Nasvedčujú tomu aj prvé analýzy predaja, kde je na prvých priečkach v predaji práve bezlaktózové mlieko.
Veľký potenciál vidíme aj v bezlepkových produktoch, pretože zákazníci s celiakiou alebo citlivosťou na lepok potrebujú mať istotu, že produkty sú skutočne vhodné. Obľúbené sa podľa úvodných štatistík javia tiež ryžové chlebíky rôznych príchutí. Očakávame tiež rastúci záujem o proteínové výrobky, najmä zo strany športovcov a ľudí preferujúcich funkčné potraviny. Veríme, že značka Tomu ver bude úspešná a že je to dobrý krok do budúcnosti.
Ako vznikal dizajn obalov, čo bolo rozhodujúce a čo majú obaly ukazovať?
Nový rad produktov vlastnej značky Tomu ver prináša prostredníctvom obalov sviežosť a modernosť. Pri obaloch sme zvolili moderný minimalistický dizajn, často s použitím ekologických materiálov. Obaly sa vyznačujú spoločnou grafikou, v rámci ktorej sa podľa druhu intolerancie alebo typu funkčného produktu farebne líšia.
Plánujete do budúcnosti nové privátne značky?
Aktuálne sa venujeme rozvoju novej vlastnej značky Tomu ver a postupnému rozširovaniu jej portfólia. Výrobky vlastných značiek však ponúka Coop Jednota svojim zákazníkom už viac ako 20 rokov. Portfólio výrobkov sa postupne formovalo a zdokonaľovalo v snahe ponúknuť zákazníkom kvalitné produkty za výhodné ceny ako ideálnu alternatívu k značkovým produktom. Aktuálne máme v rámci potravín až sedem privátnych značiek. Produkty pod značkami Tradičná kvalita, Dobrá cena, Coop Premium, Mamičkine dobroty, Junior, Zelovoc či najnovšia značka Tomu ver spĺňajú prísne kritériá kvality a sú pravidelne testované v akreditovaných laboratóriách. Potraviny sú do jednotlivých kategórií zaradené podľa presne stanovených kritérií, ktoré spĺňajú rozdielne potreby a preferencie zákazníkov. Ďalšie dve kategórie produktov pod vlastnými značkami sú venované domácnosti, drogérii a osobnej hygiene.
Ktorá privátna značka Coop Jednoty má u zákazníkov najväčší úspech?
Medzi najobľúbenejšie patria výrobky z rady Mamičkine dobroty. V dnešnej dobe máme dostupné jedlá a potraviny z celého sveta, no napriek tomu na prvých priečkach obľúbenosti zostávajú recepty, ktoré sa v mnohých rodinách dedia z generácie na generáciu. Sú to často jednoduché jedlá, no vyrobené z poctivých surovín. Práve na tieto chute nadväzujeme vlastnou značkou Mamičkine dobroty. V jej ponuke nájdu zákazníci potraviny ako mlieko, smotana, tvaroh, vajcia či med – všetko suroviny, ktoré využíva aj tradičná domáca kuchyňa. Vyhľadávané a veľmi obľúbené medzi zákazníkmi sú tiež produkty z kategórie Tradičná kvalita a Dobrá cena.