logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
    • Michaela Hanáková
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Spoločnosť Geis otestovala v bežnej prevádzke na rozvozových trasách v oblasti moravského...
  • Jan Semotán preberá vedenie celej retailovej siete Sportisimo, ktorá zahŕňa takmer 240 predajní...
  • Portál miestopredaja.sk v spolupráci so spoločnosťou ppm factum vyhlásil víťaza súťaže P.O.P....
  • Program Slovensko platí kartou od spoločnosti Visa je zameraný na podporu malých a stredných...

Desať najlepších udržateľných prípadových štúdií z Česka a Slovenska bude predstavených na aprílovom Sustainability Summite

26. marca 2025
Správy 0
971
Desať najlepších udržateľných prípadových štúdií z Česka a Slovenska bude predstavených na aprílovom Sustainability Summite

Desať najlepších udržateľných prípadových štúdií z Česka a Slovenska bude predstavených na aprílovom Sustainability Summite

Vedecká rada Czech & Slovak Sustainability Summit vybrala desať najlepších prípadových štúdií z 55 udržateľných projektov nominovaných spoločnosťami a organizáciami. Tieto projekty budú predstavené 10. apríla v podvečernom bloku Best practices, ktorý je vrcholom konferenčného programu tretieho ročníka Sustainability Summitu. Moderátorom sekcie Best practices a odovzdávania cien Sustainability Star, ktoré bude bezprostredne nasledovať po prezentáciách projektov, bude známa česká moderátorská a televízna osobnosť Rey Koranteng.

Predseda Vedeckej rady, profesor Vladimír Kočí z Ústavu udržateľnosti a produktovej ekológie (SUPRE) Vysokej školy chemicko-technologickej v Prahe a odborný garant Sustainability Summitu, k hodnoteniu projektov uviedol: „Výber desať najlepších projektov bol pre štrnásť členov našej Vedeckej rady skutočne náročný, pretože ponuka bola veľmi široká. Víťazné projekty nás ale naozaj nadchli – predstavujú pestrú škálu firiem a organizácií, ktoré sa zameriavajú na konkrétne a merateľné zlepšenie životného prostredia a spoločnosti. Teším sa, až ich na Sustainability Summite predstavíme.“

Nasledujúci prehľad obsahuje desať projektov (vrátane rečníkov), ktoré rada vybrala a ktoré budú prezentované v hlavnom programe tretieho ročníka summitu, ktorý sa koná 10. apríla 2025 v Cubex Centre Praha.

Decathlon Česká republika: Buy back – Aj staré vybavenie môže priniesť nové zážitky

Služba Buy Back, ktorá bola v Českej republike spustená v roku 2023, umožňuje vrátenie funkčného športového vybavenia, ktoré zákazníci už nepoužívajú. Tieto výrobky sa vracajú späť do obehu a ponúkajú cenovo dostupnejšiu alternatívu k novému tovaru. V roku 2023 bolo spätne odkúpených viac ako 600 výrobkov a v roku 2024 viac ako 4 000 výrobkov. Výkup podporuje udržateľnosť, obehové hospodárstvo a dopĺňa ďalšie iniciatívy spoločnosti Decathlon, ako sú opravy, údržba a prenájom športového vybavenia.

Tomáš Gall, chief sustainability officer, Decathlon
Anna Šedinová, sustainable development manager, Decathlon


 

Flexipal: Hybridné palety – evolúcia palety, revolúcia v logistike

Spoločnosť Flexipal využíva na výrobu paletových blokov zmesový plastový odpad, čím znižuje množstvo odpadu v spaľovniach. Tieto recyklovateľné prvky nahrádzajú drevo, predlžujú životnosť paliet a zvyšujú ich odolnosť. Spoločnosť ročne spracuje 5 000 ton plastového odpadu. Hybridná paleta je pevnejšia ako drevená paleta, odoláva vode a vydrží viac ako dvakrát dlhšie ako štandardná paleta. Plastové balíky možno recyklovať opakovane. V súčasnosti hybridné palety šetria 30 % dreva, čo zodpovedá 15 000 m³ ročne. Výroba sa uskutočňuje pomocou elektrickej energie a odpadového tepla z bioplynovej stanice. Cieľom je úplne nahradiť drevo recyklovaným plastom a zvýšiť kapacitu na 50 000 ton odpadu ročne.

Tomáš Vojtěch, majitel, Flexipal Group


 

IKEA Česká republika: Doručovanie na poslednej míli s nulovými miestnymi emisiami v celej krajine

IKEA mení svoju logistiku na poslednej míli prechodom na elektrické vozidlá (EV). Po úspešnom pokrytí Prahy sa projekt rozšíril do ďalších miest vrátane Liberca, Brna a Ostravy s cieľom pokryť celú Českú republiku do augusta 2025. V roku 2024 bolo 82 % domácich dodávok realizovaných elektromobilmi, pričom v predchádzajúcom roku to bolo 37 %. Prechod na elektrické vozidlá zahŕňa budovanie nabíjacej infraštruktúry, školenie vodičov a úpravu logistických procesov. IKEA chce dokázať, že udržateľná logistika je možná nielen v mestách, ale aj v regiónoch.

Bernadett Majdanics, fulfillment implementation project manager, IKEA
Tomáš Zeman, manažer pro udržitelný rozvoj, IKEA


 

Jednota Kaplice: Kontejnerová prodejna 24/7

Pilotný projekt modulárnych drevených stavieb rieši stravovacie služby v areáli Juhočeskej univerzity v Českých Budějoviciach. Sklad ukotvený na betónových pätkách je energeticky úsporný a vyžaduje si len pripojenie na elektrickú energiu. Vďaka plne automatizovanej prevádzke funguje 24 hodín denne bez obsluhy. Na ploche 25 m² ponúka 580 položiek, celkovo 9 500 kusov tovaru a mesačne tu nakúpi 3 000 zákazníkov. Elektronické cenovky a efektívna logistika minimalizujú potrebu fyzickej prítomnosti personálu. Projekt spája obchodnú prax s univerzitným výskumom a technologickými inováciami.

František Kovář, vedoucí provozu, Jednota družstvo spotřebitelů v Kaplici


 

Myco & Camea: Prechod na udržateľné obalové riešenie Myco 4Pack

Spoločnosť Camea, ktorá sa špecializuje na malosériovú výrobu elektronických zariadení, hľadala cenovo dostupné a udržateľné obalové riešenie. Spoločnosť Myco navrhla baliaci systém Myco 4Pack, ktorý využíva ochranné papierové podložky naplnené biokompozitom z organického odpadu (pilín) a mycélia Reishi. Tento materiál nahrádza plastovú penu a poskytuje ochranu pred nárazmi a otrasmi. Obal neobsahuje plasty, je skladovateľný a manipulovateľný, pričom spĺňa požiadavky na čistotu a estetiku. Riešenie nahradilo 0,12 m³ LDPE plastu biologicky rozložiteľným materiálom a papierom bez zvýšenia nákladov na obal. Spoločnosť Camea teraz používa systém Myco 4Pack na väčšinu svojej produkcie.

David Šohaj Minařík, jednatel, zakladatel, vedoucí výzkumu a vývoje, Myco


 

Nesnězeno & Penny: Udržateľný retail v praxi

V EÚ sa každoročne vyhodí jedlo v hodnote 143 miliárd EUR, čo predstavuje až 6 % emisií skleníkových plynov. V Českej republike vyhodí priemerná rodina ročne potraviny v hodnote 14 000 Kč. Projekt aplikácie Nesnězeno a reťazca Penny znižuje plytvanie potravinami a podporuje udržateľnú spotrebu. Zákazníci si môžu kúpiť balenia potravín s blížiacou sa dobou spotreby so zľavou minimálne 50 %, vybrať si predajňu Penny a vyzdvihnúť si balenie tam. Od marca 2024 sa ušetrili potraviny v hodnote 40 miliónov libier, zapojilo sa 20 000 zákazníkov a počet predajní sa zvýšil z 50 na 200. Úspešnosť predaja je viac ako 90 %.

Jakub Henni, CEO a spoluzakladatel, Nesnězeno


 

Primirest – školské stravovacie zariadenie: Samoobslužná školská reštaurácia Primirest v Tanvalde bez odpadu

Samoobslužná školská reštaurácia Primirest v Tanvalde eliminuje fronty, rozširuje ponuku a minimalizuje odpad. Stravníci si sami vyberajú jedlo podľa svojich potrieb, čo znižuje množstvo odpadu a podporuje zodpovedný prístup k stravovaniu. Každý deň obeduje 800 žiakov z troch škôl vrátane verejnosti v troch výdajniach. Jedlá sa pripravujú na základe záväzných objednávok, aby sa efektívne využívali suroviny. Nevydané jedlá sa darujú tým, ktorí to potrebujú, a biologický odpad sa kompostuje a využíva na zeleň školy. Celý systém podporuje deti v tom, aby sa stravovali udržateľne – aby jedlo pridávali, a nie vyhadzovali.

Michal Debrecéni, generální ředitel pro ČR a SR, Delirest a Primirest


 

Rohlik Group: upcycling potravín

Skupina Rohlik ponúka upcyklované výrobky ako samostatnú kategóriu, čím bojuje proti plytvaniu potravinami a podporuje udržateľný potravinový systém. Premena odpadových surovín zachováva výživovú hodnotu a znižuje množstvo potravinového odpadu v celom dodávateľskom reťazci. Upcyklácia tiež vytvára nové ekonomické príležitosti – odpad jedného výrobcu sa stáva surovinou iného výrobcu. Tento prístup znižuje náklady, podporuje inovácie a pomáha menším dodávateľom vstúpiť na trh s udržateľnými výrobkami.

Katarzyna Kiwalska, ESG manažerka, Rohlik Group
Mariana Sochorová, manažerka strategických projektů, Rohlik.cz


 

Skanska: Od Merkuria k Mercury – Cesta k udržateľnej demolácii

Projekt demolácie brutalistickej budovy Merkuria v Prahe-Holešoviciach predstavuje nový prístup k demolácii. Tradičnú demoláciu transformoval na „remoláciu“ – proces, ktorý sa zameriava na maximálnu recykláciu materiálov. Z 18 626 ton materiálu sa recyklovalo 97 %, čím sa prekročila legislatívna požiadavka 70 %. Betón (10 911 ton, 58 %) sa použil na výrobu nového betónu, zatiaľ čo kovy (1013 ton, 5 %), sklo (95 ton) a drevo (57 ton) našli opätovné využitie. Výsledkom demolácie bolo zníženie emisií CO₂ o 5 967,9 tony, čo zodpovedá výstavbe 65-bytového domu. Náklady zároveň zostali na úrovni tradičnej demolácie.

Martin Zemánek, projektový manažer, Skanska


 

Škoda Auto: „From bumper to bumper“ – Nárazníky zo starých nárazníkov

Projekt spoločnosti Škoda Auto Od nárazníka k nárazníku sa zameriava na využitie 100 % recyklovaného materiálu z vyradených nárazníkov na výrobu nových nárazníkov pre vyvíjané vozidlá. Predtým sa staré nárazníky posielali na energetické zhodnotenie, teraz však automobilka vytvorila koncept uzavretého materiálového cyklu, v ktorom sa tento recyklát používa na výrobu nových dielov. Proces zahŕňa zber, výber, logistiku, mechanické drvenie, čistenie starého laku, výrobu granulátu a následnú výrobu nových nárazníkov, ktoré prešli funkčnými testami. Testy preukázali, že mechanické vlastnosti nárazníkov vyrobených zo 100 % recyklovaného materiálu spĺňajú štandard nových materiálov. Použitie recyklovaného materiálu znižuje uhlíkovú stopu približne o štvrtinu v porovnaní s primárnym materiálom.

Jakub Šanda, sustainability strategy expert coordinator, Škoda Auto
Lukáš Zuzánek, odborník na vývoj udržitelných materiálů, ​​​​​​​Škoda Auto


 

Desať najlepších projektov vybraných vedeckou radou bude zviditeľnených ako uznanie ich tvrdej práce a odhodlania. Po prezentácii najlepších prípadových štúdií priamo v programe samitu si zástupcovia víťazných spoločností a organizácií prevezmú trofej Hviezda udržateľnosti 2025. Následne sa začne masívna komunikačná kampaň s cieľom čo najviac rozšíriť informácie o úspešných projektoch. Naprázdno však neodídu ani ostatní prihlásení. Tie, ktoré spĺňajú pravidlá a majú záujem, dostanú príležitosť prezentovať sa na samite v rámci Galérie posterov.

Podrobnosti o akcii Czech & Slovak Sustainability Summit 2025 nájdete na na stránkach summitu.

 

Súvisiace články:

Vysoká účasť na Sustainability Summite potvrdila trvalý záväzok biznisu k udržateľnosti Sustainability Summit hľadá najlepšie udržateľné projekty Sustainability Summit si opäť posvietil na úspešné kroky biznisu v oblasti udržateľnosti Hľadajú sa najlepšie udržateľné projekty – Nominácie na ocenenie Sustainability Star 2025 sú spustené

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Nepremeškajte októbrové VEEVobranie. Máte možnosť vyhrať víkend vo vinici

Potulky po vinohradoch už neodmysliteľne patria k jeseni. Október v znamení skvelých výhier, ale taktiež ako príležitosť zamyslieť sa, kde končí elektroodpad. Zapojte sa aj vy a užite si bezdymové VEEVobranie. Tentoraz nebudeme zbierať hrozno, aj keď vinice neminieme. V rámci októbra sa dospelí užívatelia bezdymových zariadení VEEV môžu zapojiť do zaujímavej aktivity s názvom […]

ZYN ponúka slobodu v užívaní, komfort a alternatívu

Pohodlný zážitok bez dymu? Nikotínové vrecúška ZYN s novou príchuťou Spearmint a novými variantami Black Cherry a Cool Mint ponúkajú diskrétnosť, viac slobody užívania a sú bez zápachu. Nechýba ani rozšírené portfólio rady Mini Dry. Vrecúška ZYN si postupne nachádzajú cestu u dospelých užívateľov menej rizikových bezdymových alternatív už aj na Slovensku. Nezanechávajú cigaretový zápach, […]

Personalizácia v logistike e-commerce – prípadová štúdia FM Logistic a Lindt

Personalizácia produktov sa čoraz viac rozširuje aj mimo oblasti odevného, klenotníckeho a kozmetického priemyslu. Tento trend rýchlo rastie aj v potravinárskom sektore, kde spotrebitelia očakávajú, že si budú môcť vytvoriť produkty prispôsobené ich individuálnym preferenciám. To predstavuje náročnú výzvu pre výrobcov, ale zároveň aj veľkú príležitosť na budovanie lojality a odlíšenie sa na trhu. Partnerstvo […]

Tri novinky VEEV ONE: od sviežich tónov až po klasiku

Za sviežou chuťou leta s podtónom ovocia vám nemusí byť smutno! Dospelí užívatelia sa potešia novinkám, ktoré prináša bezdymové zariadenie VEEV ONE. A sú rovno tri! Zmestí sa vám do vrecka, upúta dizajnom, cena je nízka a navyše oproti jednorazovým e-cigaretám sa dá opakovane používať. Hovoríme o bezdymovom zariadení v elegantnom prevedení VEEV ONE. Toto […]

Kapsuly sú späť: Novinky v rade Levia Pearl prinášajú zážitok z prekvapenia

Koniec leta nemusí byť vôbec nuda, naopak! Prebúdza zvedavosť, ale taktiež predstavuje zážitok z nových chutí! A tie sú tentoraz v znamení lesných plodov, exotického ovocia a mentolu. Stačí si vybrať podľa seba. IQOS prichádza s ďalšou novinkou – nikotínové náplne bez obsahu tabaku LEVIA sa rozšírili o ďalšie dve príchute Forest Pearl a Summer Pearl. […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

27. – 28. 11. 2025, kongres Slovlog, Bratislava

16. – 25. 1. 2026, Grüne Woche, Berlín

Profily

Obchod očami Ľubice Gubovej, country manažérky Visa: Podnikatelia, ktorí neberú karty, prichádzajú až o tretinu zákazníkov

6. novembra 2025

Sean Culey: Nový maloobchodný svet bude vítať ľudí aj ich AI agenty

22. októbra 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
Newsletter

Prihláste sa na odber newslettera a majte každý týždeň vo svojej e-mailovej schránke prehľad o aktuálnom dianí v retaile.



© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok