
Víťazom súťaže Visa Slovak Top Shop za minulý rok sa stala predajňa keramiky modranska v Modre. Ako vraví jej majiteľ Jakub Liška, rozbehnutiu obchodu paradoxne pomohla covidová pandémia, ktorá naopak veľa predajní a podnikov aj definitívne zatvorila. Dnes okrem tradičnej keramiky predávajú aj vína a kávu a ponúkajú prehliadky výroby, kurzy a firemné stretnutia.
Kedy a s akým zámerom vznikla predajňa keramiky modranska?
Samotná predajňa s kaviarňou bola otvorená v máji roku 2022 ako výsledok investície, ktorú sme realizovali počas covidovej uzávery. Využili sme tak priestor počas pandemických obmedzení pohybu a práce a rekonštruovali najprv priestory dielne v roku 2020 a následne v roku 2021 aj priestory predajne a kaviarne. Tento zámer nám poskytol možnosť priameho predaja z kamennej predajne a doplnil tak predaj prostredníctvom e-shopu. Zároveň rozšíril naše podnikanie aj o kaviareň s možnosťou realizovať prehliadky, podujatia a kurzy.
Čím podľa vás najviac oslovujete svojich zákazníkov?
Určite to je dizajn, ktorý tradičnú techniku výroby majolikovej keramiky robí súčasnejšou, atraktívnejšou a zosobňuje tradičné remeslo a dizajn s tým moderným. Zároveň sa vyznačujeme jedinečnosťou, nakoľko takto vyrábanú keramiku robí už len pár spoločností či živnostníkov.
Čo všetko ešte ponúkate zákazníkom vo vašej predajni okrem keramiky?
Okrem prehliadok výroby, kurzov a firemných stretnutí predávame v našej predajni aj vína od miestnych vinárov, keďže Modra je hlavným mestom vína a keramiky. A v ponuke máme aj kávu z lokálnej pražiarne, ktorú si môžete u nás nielen vychutnať , ale kúpiť aj domov.
Aké novinky v sortimente či službách pripravujete v najbližšej dobe?
Po dlhých rokoch chystáme konečne nový vzor pre celú tvarovú radu. A už dlhodobejšie máme sezónne novinky, kusovky či ponuku špeciálnych edícií. Zároveň pokračujeme v kurzoch, s ktorými sme začali len v minulom roku, a v lete už tradične mávame pravidelné detské dielničky.
Čím modranska zaujala inšpektorov súťaže Visa Slovak Top Shop?
Veľká časť hodnotenia pravdepodobne prebiehala skrytou formou počas fiktívneho nákupu, môžeme sa tak len domnievať, že išlo o celkový dojem z predajne ako exteriér, interiér a vystavenie tovaru aj o prístup k zákazníkovi a ústretovosť, rolu hral aj servis a ponúkané služby.
Prečo ste sa prihlásili do súťaže a prekvapilo vás toto víťazstvo?
Do súťaže sme sa neprihlásili, ani sme o nej predtým nevedeli, preto nás to veľmi milo prekvapilo už v januári 2024, kedy sme vyhrali prvé miesto za tento mesiac. Totálne prekvapenie prišlo na celoročnom udeľovaní cien.
Ako chcete víťazstvo využiť vo svojom podnikaní?
Je pre nás v prvom rade veľkým zadosťučinením a potvrdením, že to, čo robíme a ako to robíme, je správne. Zároveň nás to motivuje do budúcna a samozrejme sa tým aj pochválime a dáme vedieť našim zákazníkom a verejnosti. že sú na správnom mieste.