logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
    • Michaela Hanáková
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Sieť potravin Fresh mini nájdu spotrebitelia už na všetkých čerpacích staniciach Dalioil. Táto...
  • Víťazi deviateho ročníka Programu podpory lokálnych komunít sú už známi. O tom, ktorých 26...
  • Obalový priemysel balancuje na tenkej hranici medzi čoraz prísnejšími reguláciami (PPWR), tlakom...
  • Človek varí večeru a zrazu zistí, že mu chýba cibuľa. Rýchlo na seba hodí kabát a uteká do...

Kongres Samoška sa pozrie na technologickú revolúciu v obchode

10. marca 2025
Správy 0
402
Kongres Samoška sa pozrie na technologickú revolúciu v obchode

Zákazníci chcú pri nakupovaní využívať najmodernejšie technológie a obchodníci musia ísť trendom v ústrety, ak sa chcú presadiť v ostrej konkurencii. Odpoveď na otázku, ako využiť rýchlo nastupujúcu technologickú revolúciu vo svoj prospech, poskytne kongres na podporu slovenského obchodu Samoška. Uskutoční sa v dňoch 19. a 20. marca 2025 v košickom DoubleTree by Hilton Hoteli.

Už 23. kongres Samoška bude opäť najväčším stretnutím domácich maloobchodníkov a ich dodávateľov. Nové poznatky na akcii pravidelne získava približne 400 účastníkov. Organizátorom kongresu je spoločnosť Atoz Retail, ktorá vydáva odborný dvojmesačník Tovar&Predaj.

Program začne v stredu 19. marca inšpiratívnymi exkurziami. Záujemcovia sa tento rok môžu tešiť na hneď dvojnásobnú návštevu Minipotravín na košickej železničnej stanici. Tie fungujú v hybridnom režime, vo večerných a nočných hodinách sa v nich nenachádza obsluha. Potraviny bude možné navštíviť počas bežných otváracích hodín i po ich skončení, keď sú bez personálu. Kroky účastníkov budú smerovať aj do predajne 101 Drogéria v košickom nákupno-zábavnom centre Aupark.

Večer vyplní obľúbená párty, ktorá slúži na nadviazanie nových a prehĺbenie doterajších obchodných kontaktov. O zábavu sa postará kapela Slančíkovci. Prezentácie na stánkoch partnerov ponúknu nové produkty a služby a prinesú aj možnosť zaujímavých ochutnávok. Expo zóna bude k dispozícii nielen večer, ale počas celého kongresu.

Zaostrené na automatizované predajne

Odbornú časť kongresu otvorí 20. marca Filip Kasana, prezident Zväzu obchodu SR, ktorý už tradične poskytne akcii záštitu. Program bude pokračovať panelovou diskusiou, ktorá rozoberie novodobý trend automatizovaných predajní.

Môže horúca novinka vyriešiť nedostatok obchodov vo vidieckych oblastiach a aké výzvy otvorenie bezobslužnej predajne prináša? O svoje skúsenosti a názory sa podelia nielen prevádzkovatelia obchodov, ale aj dodávatelia riešení. V panelovej diskusii sa predstavia Radek Nachtmann, riaditeľ spoločnosti P.V.A. systems, Andrea Pokorná, prevádzková riaditeľka Stanice Košice, Peter Divéky, konateľ Use-it, a Michal Švrček, riaditeľ sekcie IT a služieb Coop Jednoty Slovensko.

Zástupkyne spoločnosti NielsenIQ účastníkom kongresu prezradia, ako sa dnes vyvíjajú predaje na tradičnom trhu a aké je jeho postavenie v porovnaní s trhom moderným. Júlia Klukanová, senior consultant, a Barbora Mohamed Hassan, client business partner CZ/SK, sa vo svojej prezentácii budú venovať aj významu privátnych značiek a propagačným stratégiám pri ovplyvňovaní zákazníkov. Priblížia, ktoré kategórie tovaru majú v súčasnosti najväčší potenciál rastu. Nastupujúca generácia Z mení nakupovanie, ako ju čo najlepšie osloviť? Aj to bude obsahom prednášky.

Lojalitné programy sú dôležité aj na tradičnom trhu

Význam lojalitných programov na tradičnom trhu neradno podceňovať. Marek Koštrna, riaditeľ marketingu spoločnosti 101 Drogéria, a Renáta Peťovská, riaditeľka sekcie obchodu a rozvoja maloobchodnej siete Coop Jednota Slovensko, budú v ďalšej časti kongresu hovoriť o tom, aké vernostné programy fungujú najlepšie a ktoré stratégie motivujú spotrebiteľov k pravidelným nákupom. Dotknú sa aj často diskutovanej témy mobilných aplikácií. Obe spoločnosti už aplikácie zákazníkom ponúkli, ich zástupcovia tak poskytnú odpoveď na otázku, či sú len prostou náhradou papierových letákov alebo naopak účinným nástrojom na budovanie pevného vzťahu so zákazníkom.

Tradičné EAN kódy postupne nahrádzajú 2D kódy, ktoré umožňujú poskytovať viac dát a zefektívniť dodávateľský reťazec. V maloobchode by táto významná zmena mala prebehnúť do roku 2027, v oblasti vinárstva už funguje. Ako prechod na nové kódy prebiehal, povedia Alžbeta Zlatnická, výrobná riaditeľka vinárstva Ostrožovič, a Peter Kolarovszki, senior konzultant spoločnosti GS1 Slovakia.

Tempo supermarket v Močenku využíva odpadové teplo z chladiacich zariadení na vykurovanie a ohrev vody. Úsporné, udržateľné a efektívne riešenie je odpoveďou nielen na vysoké ceny energií. Dalibor Száraz, obchodný riaditeľ spoločnosti Pastorkalt, a Peter Šipčiak, riaditeľ výstavby a technického rozvoja Coop Jednoty Nitra, sa na Samoške podujmú priblížiť výhody moderného chladenia.

Obchodníci odhalia tajomstvo svojho úspechu

V samom závere kongresu prídu na rad príbehy tradičných obchodníkov vo videoreportážach. Prevádzkovatelia troch zaujímavých predajní nechajú nahliadnuť do zákulisia svojho podnikania a odovzdajú tak účastníkom akcie cennú inšpiráciu a nové nápady.

Stanislava Derďáková je majiteľkou malých rodinných Potravín u Stanky v Smolníku. Okrem bežných produktov ponúka zákazníkom aj niečo navyše. V prípade choroby či iných nepriaznivých okolností im nákup ochotne prinesie rovno domov. Chvíľu v obchode zasa spríjemní čerstvá káva, na ktorú sa radi zastavia aj vodiči autobusov. A asi len málokto by čakal, že v maličkej dedinskej predajni sa bude dať platiť bitcoinom.

Kryptomenou možno zaplatiť i v prešovskom obchode s talianskymi produktami Perfetto. Potraviny a vína si majitelia vozia priamo z juhu Európy. Nakupujúci oceňujú možnosť objednať si čerstvé jedlo z bistra a počas teplých dní je zasa veľkým lákadlom terasa, kde sa dá posedieť s pohárom vína. Dobre sa rozbehol aj internetový obchod. Tajomstvo úspechu na Samoške prezradí majiteľka Viktória Poprendová.

A do tretice, žilinská predajňa so zdravou výživou a ekologickou drogériou SanusVita zaujme širokým sortimentom pre ľudí s výživovými obmedzeniami, predovšetkým s intoleranciami na lepok či laktózu. Ekológiu podporuje bezobalová sekcia, kde spotrebitelia nakúpia múky, strukoviny či oriešky. Ako vraví konateľka Zuzana Trulíková, vďaka blízkosti nemocnice služby obchodu využívajú aj pacienti, ktorí nezriedka prichádzajú s odporúčaním lekára.

Záver kongresu Samoška spestrí tradičná tombola, v ktorej bude možné vyhrať hodnotné ceny.

 

Webová stránka kongresu: www.samoska-kongres.sk

Registrovať na akciu sa záujemcovia môžu na tomto odkaze: www.samoska-kongres.sk/registracia

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Zmeň uhol pohľadu s VEEV ONE Perspectives

Špeciálny gravírovaný vzor a dve farby, ktoré sa spolu hrajú ako voda a vietor: Green a Blue. Zoznám sa s bezdymovou limitkou VEEV ONE Perspectives. Do rodiny bezdymových zariadení prináša osobný štýl a nový uhol pohľadu na to, čo znamená rozumnejšia voľba pre dospelého fajčiara, ktorý by inak pokračoval vo fajčení. Dostupná je už teraz – […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

3. – 7. 9. 2025, Agrokomplex, Nitra

15. – 19. 9. 2025, veľtrh Drinktec, Mníchov

25. 9. 2025, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Obchod očami Michala Karcola, generálneho riaditeľa a konateľa XLSK Nábytok: Vybudovanie obchodného domu v Nitre je strategickým krokom

25. júna 2025

Obchod očami Zuzany Žubor Kágerovej, sales and marketing directora spoločnosti Zvolenská mliekareň: Spotrebitelia prejavujú záujem o nezvyčajné chuťové zážitky

9. júna 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok