logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Sieť potravin Fresh mini nájdu spotrebitelia už na všetkých viac ako 40 čerpacích staniciach...
  • Špeciálny gravírovaný vzor a dve farby, ktoré sa spolu hrajú ako voda a vietor: Green a Blue....
  • Od júna zabezpečuje správu a prenájom Obchodného centra Aupark v Bratislave realitno-poradenská...
  • Zvolenská mliekareň najnovšie priniesla na trh limitovanú letnú a zimnú edíciu. Zákazníci môžu...

Katarína Droppová: Aké je tajomstvo úspešných obchodníkov. Čo funguje a ako predávať viac?

26. februára 2025
Blog 0
339
Katarína Droppová: Aké je tajomstvo úspešných obchodníkov. Čo funguje a ako predávať viac?

Prečo niektoré predajne predávajú viac ako iné? Nie je to len o polohe alebo množstve sortimentu. Aj keď sa to nemusí zdať, rozhodujú tiež maličkosti. Ak chcete z vašej predajne urobiť miesto, kam sa zákazníci radi vracajú a kde radi nakupujú, venujte pozornosť detailom a nechajte sa inšpirovať osvedčenými stratégiami.

Zákazníci na Slovensku začínajú obracať každé euro dvakrát. Aktuálne údaje Štatistického úradu SR ukazujú, že spotrebiteľské ceny tovarov a služieb v januári 2025 medziročne vzrástli o 3,9 %, čo predstavuje najvyšší nárast za posledných 12 mesiacov. Tento rast bol ovplyvnený najmä zvýšením DPH, zavedením spotrebnej dane na sladené nápoje a rastom cien v sektoroch bývania, energií aj potravín.

Prečítajte si tiež
Predaj bábik Barbie vzrástol za týždeň o 80 percent, hlási Heureka
Barbie

Spotrebitelia sú opatrní a hľadajú produkty, ktoré ponúkajú najlepší pomer ceny a kvality. Čo môže zavážiť pri rozhodovaní o nákupe, ovplyvniť opakovaný nákup a prispieť k tomu, že sa k vám budú zákazníci radi vracať?

Prečítajte si tiež
Katarína Droppová: Vianoce sú tu – tipy, ktoré sa môžu hodiť každému obchodníkovi

1. Predávajte viac ako len tovar

Úspešné predajne sa vyznačujú príjemnou atmosférou a logickým usporiadaním tovaru. Čisté a prehľadné regály, správne osvetlenie a vhodne umiestnené produkty môžu výrazne ovplyvniť nákupné správanie zákazníkov. Nemenej dôležitý je aj prístup personálu. Ochotný, odborne zdatný predavač dokáže odporučiť produkt tak, aby zákazník cítil, že mu skutočne pomohol, a nie že mu niečo vnucuje. Navyše, emócie zohrávajú v nákupných rozhodnutiach veľkú úlohu. Príjemná hudba, vôňa čerstvého pečiva alebo sezónna výzdoba môžu podvedome ovplyvniť zákazníkov a spríjemniť im nákupný zážitok.

2. Predávajte premyslene

Predaj nie je o tom, aby ste zákazníka dotlačili k nákupu, ale o tom, aby ste mu ponúkli riešenie na jeho potrebu. Ako na to? Namiesto otázky „Môžem vám pomôcť?“ je vhodnejšie zákazníka priamo nasmerovať: „Hľadáte niečo na rýchlu večeru?“ Takýmto spôsobom mu dávate priestor na konverzáciu a zároveň mu naznačíte, že mu viete ponúknuť riešenie. Žiadne vtieranie, ale premyslené odporúčanie.

Ak sa zákazník nevie rozhodnúť, pomôže konkrétna rada založená na skúsenostiach iných: „Tento syr je skvelý na zapekanie, naši zákazníci si ho veľmi pochvaľujú.“ Ak zákazník váha, ukážte mu ďalšie možnosti a vysvetlite rozdiely. Ochutnávky sú tiež skvelým spôsobom, ako zákazníkov presvedčiť bez zbytočného nátlaku. Možnosť produkt vyskúšať často presvedčí viac než akákoľvek reklama.

3. Predávajte efektívne

Sezónne akcie a impulzné nákupy sú skvelým spôsobom, ako zvýšiť predaj a zároveň urobiť zákazníkom radosť. Veľkonočné čokolády, letné limonády či vianočné balenia pritiahnu pozornosť a zákazníci ich často kupujú spontánne. Podobne fungujú aj malé, cenovo dostupné produkty umiestnené pri pokladniach – žuvačky, sladkosti či drobnosti do domácnosti. Tiež označenie „Novinka“ alebo „Obľúbené u zákazníkov“ pri niektorých produktoch môže podnietiť záujem a zvedavosť nakupujúcich.

4. Predávajte a zároveň investujte

Zamestnanci sú tvárou vašej spoločnosti, preto neváhajte a investujte do svojich kolegov. Pravidelné školenia zamerané na komunikačné zručnosti, riešenie konfliktov a produktové znalosti zabezpečia, že váš tím bude pripravený efektívne komunikovať so zákazníkmi a riešiť ich potreby.

5. Predávajte a dajte o sebe vedieť

Výborný produkt či služba nestačí, ak o nej zákazníci nevedia. Aktívna komunikácia cez sociálne siete, články v zásahových médiách či lokálne spolupráce môžu pomôcť zvyšovať povedomie o vašej predajni. Tento komplexný prístup nielenže uspokojí potreby zákazníkov, ale aj posilní vašu pozíciu na trhu a zvýši dôveryhodnosť vašej značky.

V čase, keď spotrebitelia starostlivo zvažujú svoje nákupy, je pre obchodníkov dôležité nielen ponúkať kvalitné produkty, ale aj budovať so svojimi zákazníkmi vzťah a poskytovať im vynikajúce služby. Úspech predajne nie je len o sortimente, ale predovšetkým o prístupe k zákazníkom. Ak ho dokážete zmeniť a zlepšiť, zákazníci sa k vám budú radi vracať – a čo je dôležitejšie, budú aj viac nakupovať.

Katarína Droppová pôsobí ako managing director so špecializáciou na korporátnu a krízovú komunikáciu v agentúre 10/10 Communications.

 

 

Súvisiace články:

BarbiePredaj bábik Barbie vzrástol za týždeň o 80 percent, hlási Heureka Katarína Droppová: Vianoce sú tu – tipy, ktoré sa môžu hodiť každému obchodníkovi Katarína Droppová: Dobrý sused či skvelá priateľka – aj to môže byť váš obchod Katarína Droppová: Nový rok je tu a čaká len na vás

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Zmeň uhol pohľadu s VEEV ONE Perspectives

Špeciálny gravírovaný vzor a dve farby, ktoré sa spolu hrajú ako voda a vietor: Green a Blue. Zoznám sa s bezdymovou limitkou VEEV ONE Perspectives. Do rodiny bezdymových zariadení prináša osobný štýl a nový uhol pohľadu na to, čo znamená rozumnejšia voľba pre dospelého fajčiara, ktorý by inak pokračoval vo fajčení. Dostupná je už teraz – […]

Bezdymové inovácie: IQOS ILUMA i prináša nové farby a vylepšené funkcie

IQOS prináša opäť skvelé inovácie. Okrem novej sviežej farebnej škály bezdymových zariadení prekvapí generáciu zvedavcov aj prelomovými funkciami pauza a autoštart. Novinka IQOS ILUMA i prichádza v prevedeniach MID a ONE a ponúka dospelým užívateľom ešte väčší komfort. Naša generácia je zvedavá, hľadá nové podnety a impulzy, ale taktiež inovácie, zážitky, dobrodružstvo a v neposlednom […]

Zaregistrujte sa teraz na Free From Specialty Food & Wine 2025 vo Viedni

Registrácia na Free From Specialty Food & Wine 2025 je teraz otvorená, ide o poprednú B2B výstavu v Európe pre zdravé, bezalergénne, vegánske, rastlinné a špecializované potraviny a nápoje. Podujatie sa uskutoční 17. a 18. júna 2025 vo Viedni v Rakúsku. Tento dvojdňový event privíta viac ako 5 000 odborníkov z oblasti potravín, vrátane maloobchodníkov, […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

17. – 18. 6. 2025, Free From Specialty Food & Wine, Viedeň

3. – 7. 9. 2025, Agrokomplex, Nitra

25. 9. 2025, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Obchod očami Zuzany Žubor Kágerovej, sales and marketing directora spoločnosti Zvolenská mliekareň: Spotrebitelia prejavujú záujem o nezvyčajné chuťové zážitky

9. júna 2025

Obchod očami Matúša Šutku, vedúceho regionálnych expanzných kancelárií spoločnosti Lidl Slovenská republika: Najmenší obchod máme v Terchovej

6. mája 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok