
Svoju prvú predajňu na Slovensku otvoril Lidl v septembri 2004, dnes má v tuzemsku 170 obchodov v sto mestách a obciach. Posledný obchod retailer otvoril v Hlohovci na ulici SNP.
V tomto roku ide o otvorenie tretej novej predajne, pričom prvú Lidl otvoril v Starej Turej a druhú v Dunajskej Lužnej. Svoju sieť plánuje ďalej rozširovať a zaujíma sa aj o nové lokality v menších mestách. Onedlho pribudnú nové predajne v Hnúšti, Prešove a v Nových Zámkoch. V predošlom roku otvoril Lidl štyri nové predajne – v Prešove, Považskej Bystrici, bratislavskej Rači a Rimavskej Sobote. Okrem toho priebežne investuje do modernizácie existujúcich prevádzok.
Predajňa v Hlohovci má predajnú plochu s rozlohou vyše 1 400 metrov štvorcových. Aj v nej Lidl využíva len LED technológie pri osvetlení a elektronické cenovky, ktorých výhodou je úspora papiera a jednoduchšie používanie pre personál. Okrem štandardných pokladníc tu zákazníci nájdu aj šesť samoobslužných pokladníc, pričom všetky sú so zväčšeným priestorom na nablokovaný tovar. Samozrejmosťou je vlastná pekáreň, vďaka ktorej sa môžu zákazníci tešiť na čerstvé pečivo počas celého dňa. Pre zákazníkov sú taktiež k dispozícii dva automaty na zálohovanie vratných obalov.
Pozitívny krok
„Otvorenie novej predajne Lidl v Hlohovci vnímame ako pozitívny krok, ktorý prinesie obyvateľom širšie možnosti nakupovania, moderné služby a zároveň prispeje k miestnej ekonomike. Sme radi, že Lidl rozširuje svoju pôsobnosť v našom meste aj na druhej strane brehu Váhu a vytvára tým i nové pracovné príležitosti. Veríme, že nová predajňa bude pre obyvateľov Hlohovca miestom pohodlných a dostupných nákupov, so širokým spektrom kvalitného tovaru,“ hovorí Ivan Baranovič, primátor mesta Hlohovec.
V novej predajni pracuje 28 zamestnancov. Ročne reťazec vytvára v priemere stovky nových pracovných miest po celom Slovensku. Lidl v 170 predajniach, troch logistických centrách a centrále v Bratislave zamestnáva viac ako 6 700 ľudí. Za uplynulé tri roky diskont investoval do zvýšenia miezd a odmien vyše 43 miliónov eur. Tento rok na zvyšovanie platov vyčlenil ďalších desať miliónov.
Do zamestnaneckých benefitov ročne investuje približne päť miliónov eur, pričom hodnota benefitov na jedného zamestnanca dosahuje viac ako 800 eur. Aj vďaka tomu je reťazec už šesťnásobným Najzamestnávateľom podľa hlasovania verejnosti a deväťnásobným držiteľom ocenenia Top Employer.
Verejnoprospešné aktivity
Vo všetkých predajniach Lidl, vrátane tejto, sa zákazníci môžu zapojiť do viacerých ďalších spoločensky zodpovedných aktivít. Majú na výber, či si nechajú záloh vyplatiť, alebo ho prostredníctvom automatov venujú organizácii Upracme Slovensko a pomôžu tak vyčistiť slovenskú prírodu. Za každú predanú fľašu minerálnej vody Saguaro venuje diskont jeden cent na kúpu a výsadbu stromčekov v Tatrách, za každé predané balenie plienok zase putuje desať centov na pomoc vážne chorým deťom vo veku do dovŕšených štyroch rokov v rámci iniciatívy Od začiatku v dobrých rukách. Zákazníci môžu pomôcť vyčistiť slovenské rieky a vodné nádrže od plastov aj v rámci projektu Nenechajme to plávať.
Lidl sa na základe hlasovania verejnosti už jedenásťkrát po sebe tešil z ocenenia Obchodník roka. Za svoj internetový obchod opakovane získal ocenenia v súťaži ShopRoku.