logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Diskont Lidl má na Slovensku aktuálne 174 predajní, poslednú otvoril v Martine. Ide o štvrtý...
  • Nové automatizované predajne Coop 24/7 pribudli v Šuranoch a Sládkovičove. Táto správa si v...
  • V posledných rokoch sme svedkami dynamického rozvoja predajných konceptov, ktoré prepájajú...
  • Domáci reťazec Coop Jednota získal v súťaži Mastercard Obchodník roka 2024 ocenenie v kategórii...

Prinášajú do kuchýň štipku Ázie

6. februára 2025
Profily 0
196
Prinášajú do kuchýň štipku Ázie

Ich cieľom nie je vybudovať iba prosperujúci obchod s ázijskými potravinami, ale fungujúcu komunitu ľudí, ktorí sa radi stretávajú pri dobrom jedle. Značka ázijských komunitných potravín Nom Nom Asia prišla na trh na jar roku 2024, a to otvorením hneď dvoch kamenných prevádzok. Kým jedna sídli v bratislavskom Fresh Markete, druhá v obchodnom centre Saratov v Dúbravke. Síce majú iný typ zákazníkov, avšak spoločne chcú naučiť ľudí variť si chutne po ázijsky.

Ak sa chcú slovenskí zákazníci dobre a rýchlo najesť, jednou z obľúbených možností sú určite vietnamské bistrá a reštaurácie. Aj vďaka nim spoznávajú spotrebitelia ázijskú kuchyňu a jej chute. Pokiaľ by si však chceli uvariť podobné jedlá doma a možno skúsiť aj niečo exotickejšie, výber surovín na varenie je značne obmedzený. Ázijské produkty sú síce zastúpené v supermarketoch, ale ponuka určite nezodpovedá pestrosti a bohatstvu vietnamských či japonských jedál.

Ronald Truong má ázijské korene, pretože jeho otec je Vietnamec. Sám má Áziu precestovanú krížom-krážom a ako prekladateľ pomáha na Slovensku otvárať prevádzky ázijským podnikateľom. „Keďže som bol pri otvorení asi 15 vietnamských reštaurácií a 10 nechtových štúdií, prišiel čas otvoriť niečo vlastné,“ vysvetľuje s tým, že práve chýbajúce ázijské potraviny videl ako dieru na trhu. Vlani na jar preto priniesol do Bratislavy Nom Nom Asia, čo v preklade znamená Mňam Mňam Ázia. V apríli otvorila prevádzka vo Fresh Markete. A o mesiac na to aj v obchodnom dome Saratov v Dúbravke.

„Mám klasickú prácu od pondelka do piatka, ale hľadal som možnosti na podnikanie. Rony ma oslovil, či by som chcel ázijské potraviny. Vždy som mal rád ázijskú kultúru a táto myšlienka sa mi veľmi zapáčila,“ hovorí Milan Mihok, ktorý stojí za predajňou v Dúbravke. Priestor v obchodom dome na sídlisku ho oslovil, pretože sa v ňom premelie mnoho ľudí všetkých vekových skupín. A takí sú aj zákazníci Nom Nom Asia v Saratove – od školákov až po dôchodcov.

„Seniori sú veľmi otvorení. Prídu cez deň, keď sú všetci v práci, a zaujímajú sa o produkty. Niektorí sa iba porozprávajú, iní si niečo kúpia a vyskúšajú,“ opisuje Milan Mihok. Do Saratova chodí aj veľa tínedžerov, ktorí poznajú niektoré produkty zo sociálnych sietí. Populárne sú čipsy, nápoje či cukríky.

Špeciality bez mediálneho ošiaľu

Nom Nom Asia by sa však nerada orientovala na trendové výrobky, okolo ktorých je najprv na sociálnych sieťach veľký ošiaľ a potom zrazu ticho. „Bolo by jednoduché nakúpiť tieto produkty a zarábať, ale to nie je cesta, ktorou sa chceme vydať. Naším cieľom je stála klientela, ktorá rada varí a skúša nové veci,“ tvrdí Ronald Truong. Iste, ochutnávať môžu aj rôzne snacky, ale tie nebudú tvoriť gro sortimentu. „Kazilo by to imidž. Sme predajňa s ázijskými špecialitami,“ dodáva.

Milan Mihok dopĺňa, že kým spočiatku zákazníci siahali hlavne po snackoch, v súčasnosti sa to preklápa. Naučili sa, že v predajni nájdu kvalitné suroviny na prípravu ázijských jedál, a tie vyhľadávajú. A hoci je v saratovskej predajni bestsellerom instantný ramen, hneď na druhom mieste sú japonské cestoviny Udon.

Kým v Saratove tvorí ponuku asi 800 produktov, vo väčšej predajni vo Fresh Markete je to približne 1 000 položiek. Časť sortimentu sa však obmieňa. „Zisťujeme, čo ľuďom chutí,“ vysvetľuje Ronald Truong. V hlave nosí ďalšie desiatky produktov, ktoré by chcel vidieť na pultoch predajní. Niektoré sa však ani neoplatí skúšať, pretože by si pravdepodobne nenašli klientelu. „Mám na mysli výrobky, ktoré nepoznajú ani ľudia, čo majú precestovanú Áziu,“ hovorí. Ako pokračuje, pravidelne sa mu stáva, že si nejaký zákazník pýta špecifický výrobok, ale musí ho sklamať, pretože je tento mesiac jediný, kto sa na to pýtal.

Klientelu v predajni vo Fresh Markete tvoria zákazníci, z ktorých mnohí Áziu už navštívili, prípadne vyhľadávajú exotické chute, vedia, čo chcú, a sú solventnejší. Napriek tomu s úsmevom spomína na to, keď objednal tisícročné vajcia. Ide o špecialitu čínskej kuchyne. Vajcia sa obalia do špeciálnej zmesi a nechajú sa zrieť niekoľko mesiacov. Výsledkom sú vajcia, ktoré majú tmavozelenú farbu a špecifický zápach. „Nikto to nekupoval, tak sme ich ponúkli v rámci ochutnávky. Ani tak sa nenašiel nikto, komu by chutili,“ uvádza Ronald Truong.

Niekedy však nie je problém chuť, ale skôr to, že zákazníci daný produkt nepoznajú. „V lete sme mali výborné ovocné nanuky, ktoré sa dobre predávali. Vyskúšal som objednať aj príchuť ázijského ovocia durian, ktoré nechutili ani mne a vôbec nešli. Mali sme však aj príchuť čierny sezam, ktorý bol vynikajúci, ale zákazníci mali pred ním rešpekt,“ konštatuje Milan Mihok.

Aj preto chce Nom Nom Asia ponúkať svojim zákazníkom ochutnávky. Aby spoznali aj také produkty, na ktoré by si zvyčajne netrúfli. „Tovar nestačí iba vyložiť. Musíme ho zákazníkom predstaviť,“ pokračuje Ronald Truong. Koncom minulého roka urobili vo Fresh Markete prvú ochutnávku, na ktorú prišlo zhruba 200 ľudí. Tí mohli ochutnať domáce buchtičky Bánh Rán, sušenú sépiu či čaj z kávových čerešní.

Viac ako retail je to komunita

„Mojím cieľom je vybudovať komunitu. Zatiaľ sa zdá, že to je cesta, ktorá má budúcnosť. Už teraz si so zákazníkmi bežne píšeme. Pýtajú si recept alebo radu pri varení. Podobne sa spolu rozprávame aj v kamennom obchode,“ hovorí Ronald Truong. Tam sa však Nom Nom Asia nekončí. Majitelia plánujú komunitné varenie. Zákazníci sa od tých najlepších kuchárov dozvedia, ako správne pripraviť pho, karí alebo kimči. A zároveň si v predajni môžu nakúpiť všetko potrebné, aby si tieto jedlá mohli pripraviť aj doma.

Plánov však majú v hlave niekoľko. Do úvahy prichádza aj sťahovanie sa z Fresh Marketu na nové miesto, kde by bol väčší pohyb zákazníkov a vyššia návštevnosť. V novej predajni by mohla vzniknúť aj malá výrobňa domáceho tofu či kimči, ktoré by predávali pod vlastnou značku Nom Nom Asia. „Mohli by sme ponúkať zelený čaj či ázijskú kávu, ktorú tu nikto nepozná,“ opisuje Ronald Truong.

Záujem o vlastnú predajňu značky Nom Nom Asia už prejavili potenciálni franšízoví partneri, ktorí by ázijské potraviny mohli priniesť aj do iných slovenských miest. Takáto expanzia je však zatiaľ v rovine vyhodnocovania dát. Mladí podnikatelia sa zamýšľajú aj nad internetovým obchodom, ale nechcú sa doň vrhnúť bez dôkladnej analýzy. A pre stálych zákazníkov pripravujú vernostný program.

Ronald Truong a Milan Mihok sa zhodujú na tom, že nastal čas viac investovať do marketingu, ktorému sa doposiaľ venovali iba minimálne. „Neponáhľali sme sa s tým, pretože si myslím, že obchod by mal vedieť prežiť už len tým, že existuje. Nie marketingovo nalákať zákazníkov a o pol roka zavrieť,“ dodáva Ronald Truong.

Ronald Truong

32 rokov

1 rok v maloobchode

Zadaný

Záľuby: varenie, streľba, potápanie

 

Milan Mihok

35 rokov

1 rok v maloobchode

Zadaný

Záľuby: beh, cyklistika, videohry

 

Nom Nom Asia

Sídlo: OC Saratov, Saratovská 13, 841 02 Bratislava

Počet zamestnancov: 2

Otváracie hodiny:

pondelok – piatok 8.30 – 19.00

sobota 8.30 – 16.00

nedeľa zatvorené

Predajná plocha: 30 m2

Sortiment: približne 800 položiek

Otvorené od: máj 2024

 

Milanove bestsellery

Ramen Buldak, 75 ks za týždeň

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cestoviny Udon, 30 ks za týždeň

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kimči, 15 ks za týždeň

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kokosová voda, 10 ks za týždeň

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tatiana Kapitánová, tatiana.kapitanova@atoz.sk

Článok vyšiel aj v časopise Tovar&Predaj 1 – 2/2025.

 

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Zaregistrujte sa teraz na Free From Specialty Food & Wine 2025 vo Viedni

Registrácia na Free From Specialty Food & Wine 2025 je teraz otvorená, ide o poprednú B2B výstavu v Európe pre zdravé, bezalergénne, vegánske, rastlinné a špecializované potraviny a nápoje. Podujatie sa uskutoční 17. a 18. júna 2025 vo Viedni v Rakúsku. Tento dvojdňový event privíta viac ako 5 000 odborníkov z oblasti potravín, vrátane maloobchodníkov, […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

15. 5. 2025, galavečer Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka, Bratislava

Laboratórium automatizácie otvorené: kongres Eastlog 2025 namieša ten správny kokteil

Desať najlepších udržateľných prípadových štúdií z Česka a Slovenska bude predstavených na aprílovom Sustainability Summite

20. – 21. 5. 2025, veľtrh PLMA’s World of Private Label, Amsterdam

27. – 31. 5. 2025, Thaifex – Anuga Asia, Bangkok

Profily

Obchod očami Matúša Šutku, vedúceho regionálnych expanzných kancelárií spoločnosti Lidl Slovenská republika: Najmenší obchod máme v Terchovej

6. mája 2025

Obchod očami Renáty Peťovskej, riaditeľky sekcie obchodu a rozvoja maloobchodnej siete Coop Jednoty Slovensko: Značka Tomu ver prináša potraviny pre všetkých

7. apríla 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok