
Do konca januára majú zákazníci reťazca Tesco v rámci kampane Dobrá DPH, žiadna DPH možnosť kúpiť si vybrané potraviny za nulovú sadzbu DPH. „Pri pečive sa zľavy pohybujú od pár centov pri rožkoch až po 0,30 eura pri chlebe, v rámci zeleniny zákazník ušetrí pri paradajkách až 0,40 eura, pri mäsa približne jedno euro a pri mede aj 2,50 eura,“ vraví v rozhovore Diana Golanová, marketingová riaditeľka spoločnosti Tesco Stores SR.
Prečo sa Tesco rozhodlo uplatňovať dočasne nulovú sadzbu DPH na vybrané potraviny zo svojho sortimentu?
Rozhodli sme sa investovať do našich zákazníkov a podporiť ich v náročnom období po Vianociach a na začiatku nového roka. Od 27. decembra minulého roka zákazníci Tesca získajú zľavu na vybrané potraviny minimálne v hodnote zníženej sadzby DPH na základné potraviny. Znížením cien o hodnotu ich DPH, teda akoby DPH neplatili, na široký sortiment základných potravín chceme uľahčiť zákazníkom každodenné nákupy a prispieť k dostupnosti kvalitných potravín pre všetkých.
Ktorých položiek sortimentu sa táto úprava presne týka a podľa čoho sa vyberali?
Cenu ako bez DPH majú v Tescu stovky základných potravín, ktoré pokrývajú potreby zákazníkov každý deň. Zníženie cien o hodnotu ich DPH sa týka širokej škály základných potravín, ako sú pečivo, ovocie a zelenina ako cibuľa, zemiaky, koreňová zelenina, uhorky, paradajky, šalát, tekvica, cuketa a podobne, mlieko, jogurty, syry a ďalšie mliečne výrobky, viaceré druhy kuracieho, morčacieho, bravčového či hovädzieho mäsa, ryby, šťavy, džúsy, kaše či med.
Dá sa odhadnúť, koľko spotrebitelia po zavedení tejto úpravy ušetria?
Úspora vďaka kampani Dobrá DPH, žiadna DPH závisí to od výšky nákupu a zloženia nákupného košíka jednotlivých zákazníkov. Napríklad pri pečive sa zľavy pohybujú od pár centov pri rožkoch až po 0,30 eura pri chlebe, v rámci zeleniny zákazník ušetrí napríklad pri paradajkách až 0,40 eura, pri mäsa približne jedno euro a pri mede aj 2,50 eura.
Ako sa zákazníci o tejto možnosti dozvedia?
Kampaň komunikujeme priamo v predajniach, ale aj na ďalších komunikačných kanáloch ako sú letáky, online newslettere, v aplikácii Clubcard či v médiách. Všetky produkty s cenou zníženou o hodnotu DPH sú viditeľne označené špeciálnym červeno-modrým logom 0 %. Toto označenie zákazníkom uľahčí orientáciu v sortimente a umožní im ľahko rozpoznať produkty, na ktoré sa aktuálne zníženie vzťahuje.
DPH z potravín klesla od začiatku roka z 20 na 19 percent. Znížená sadzba dane na základné potraviny, ktorá bola desať percent, sa znížila na päť percent. Premietlo Tesco tieto zmeny do zníženia cien pre zákazníka?
V Tescu sú pre nás zákazníci na prvom mieste, preto neustále investujeme do zlepšovania ponuky a množstva inovácií s cieľom prinášať stále lepší zážitok z nakupovania. Považujeme za samozrejmosť, že zníženú DPH na potraviny sme premietli do predajných cien. V Tescu sme sa rozhodli naviac investovať do stoviek obľúbených produktov našich zákazníkov práve cez aktuálnu kampaň, ktorá prebieha do konca januára. Tesco pre zákazníkov dlhodobo ponúka rôzne cenové programy, ako sú Garancia nízkych cien a Clubcard aj mimo špeciálnych akcií. Zákazníci sa môžu spoľahnúť, že v Tescu platia menej a dostanú aj naďalej skvelú hodnotu za peniaze.