logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Diskont Lidl má na Slovensku aktuálne 174 predajní, poslednú otvoril v Martine. Ide o štvrtý...
  • Nové automatizované predajne Coop 24/7 pribudli v Šuranoch a Sládkovičove. Táto správa si v...
  • V posledných rokoch sme svedkami dynamického rozvoja predajných konceptov, ktoré prepájajú...
  • Domáci reťazec Coop Jednota získal v súťaži Mastercard Obchodník roka 2024 ocenenie v kategórii...

Slovenský e-commerce narástol o šesť percent, skokanom roka boli solárne zostavy

20. januára 2025
Správy 0
385
Slovenský e-commerce narástol o šesť percent, skokanom roka boli solárne zostavy

Internetové nákupy na Slovensku po dvoch rokoch znovu narástli, a to o šesť percent. Kľúčový posledný kvartál dosiahol dokonca rast o sedem percent, čo potvrdilo predvianočné predpoklady, že Slováci nebudú na Vianociach šetriť. Vyplýva to z analýz nákupného poradcu Heureka.

Ročný obrat dosiahol 1,84 miliardy eur a je druhým najvyšším v histórii slovenského e-commerce za rekordnou 2,08 miliardou z roku 2021. V susednom Česku, kde konsolidácia verejných financií začala už pred dvoma rokmi, bol nárast o viac ako päť percent.

Prečítajte si tiež
Dáta Shoptetu: Slováci sa vrátili k online nákupom, stúpli obraty e-shopov aj počty objednávok
Shoptet

Najsilnejšou kategóriou zostáva elektronika. Jej podiel na celkovom obrate e-commerce predstavuje 21,1 %. Za ňou nasleduje kategória dielňa, stavba, záhrada (13,8 %) a tretia je kategória auto-moto (9,1 %).

Prečítajte si tiež
Slovenský e-commerce stále v poklese, neistota spotrebiteľov pretrváva

Počet aktívnych e-shopov klesol

Počet aktívnych e-shopov klesol na 13 900, čo zodpovedá očakávanému čisteniu trhu. „Aj keď väčšina e-shopov zvládla prejsť dvojročným obdobím korekcie, niektorí obchodníci neboli schopní pokračovať a svoju činnosť museli ukončiť. Na trhu prebehli aj akvizície, vďaka ktorým sú na trhu väčší hráči, z čoho môžu profitovať práve slovenskí spotrebitelia,” hovorí David Chmelař, CEO Heureka Group.

Skokanom roka sú solárne zostavy s nárastom o 1137 %, čo z neho robí historického šampióna. U našich západných susedov narástli o 604 %. „V Česku sú však solárne zostavy populárnejšie už dlhšie obdobie. Veľký vplyv na to má zdražovanie energií v uplynulých rokoch. O to väčšie prekvapenie bol ich výsledok na Slovensku, kde sa ceny energií domácnosti ani v roku 2025 výraznejšie nezmenia. Je to však veľmi dobrý signál, pretože tieto obnoviteľné zdroje energie prinášajú vysokú návratnosť a takisto nezávislosť od budúceho vývoja cien energií,” hovorí David Chmelař.

Prepadákom roka sa stali operačné systémy s poklesom o 81 %, ktoré tesne predstihli kúpacie sudy (-79 %) či detské bundy (-78 %). Prekvapením sú prášky na pranie (-63 %), pozitívom cigarety (-70 %) a očakávanými položkami bežecké lyže (-61 %), snežnice (-67 %) či snehové frézy (-70 %).

Aké sú očakávania v roku 2025?

„Konsolidácia v podobe zvýšenej DPH a blížiacej sa transakčnej dane ovplyvnia peňaženky slovenských spotrebiteľov, čo pre nich bude nová situácia. Ďalší vývoj e-commerce sa bude odvíjať okrem nálad v spoločnosti aj od celkového vývoja slovenskej ekonomiky, keďže online nákupy dnes sú už neoddeliteľnou súčasťou celého maloobchodu. Výrazný vplyv môžu spôsobiť aj príchod či stratégia zahraničných hráčov,” komentuje David Chmelař.

Spotrebitelia sa stále budú vyhýbať impulzívnym nákupom a o svojich nákupoch budú viac rozmýšľať. Takéto spotrebiteľské správanie je však v súlade s výhodami online nakupovania, ktoré umožňuje dobre sa zorientovať v ponuke a vybrať si to najlepšie riešenie za výhodnú cenu.

Heureka očakáva ďalší nárast digitalizácie a implementáciu umelej inteligencie. „Rovnako nesmieme zabúdať, že nová generácia nakupujúcich sa v mnohých aspektoch od tých predchádzajúcich líši. Rozhodne tak nebude o ďalšie výzvy pre slovenské e-shopy núdza,” dodáva David Chmelař.

Súvisiace články:

ShoptetDáta Shoptetu: Slováci sa vrátili k online nákupom, stúpli obraty e-shopov aj počty objednávok Slovenský e-commerce stále v poklese, neistota spotrebiteľov pretrváva Prieskum spoločnosti Dodo: tretina Slovákov chce mať tovar doma už v deň objednania ShoptetShoptet: Slováci objednávajú online častejšie a za viac peňazí

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Zaregistrujte sa teraz na Free From Specialty Food & Wine 2025 vo Viedni

Registrácia na Free From Specialty Food & Wine 2025 je teraz otvorená, ide o poprednú B2B výstavu v Európe pre zdravé, bezalergénne, vegánske, rastlinné a špecializované potraviny a nápoje. Podujatie sa uskutoční 17. a 18. júna 2025 vo Viedni v Rakúsku. Tento dvojdňový event privíta viac ako 5 000 odborníkov z oblasti potravín, vrátane maloobchodníkov, […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

15. 5. 2025, galavečer Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka, Bratislava

Laboratórium automatizácie otvorené: kongres Eastlog 2025 namieša ten správny kokteil

Desať najlepších udržateľných prípadových štúdií z Česka a Slovenska bude predstavených na aprílovom Sustainability Summite

20. – 21. 5. 2025, veľtrh PLMA’s World of Private Label, Amsterdam

27. – 31. 5. 2025, Thaifex – Anuga Asia, Bangkok

Profily

Obchod očami Matúša Šutku, vedúceho regionálnych expanzných kancelárií spoločnosti Lidl Slovenská republika: Najmenší obchod máme v Terchovej

6. mája 2025

Obchod očami Renáty Peťovskej, riaditeľky sekcie obchodu a rozvoja maloobchodnej siete Coop Jednoty Slovensko: Značka Tomu ver prináša potraviny pre všetkých

7. apríla 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok