
Reťazec lekární Dr. Max sa od januára stal novým členom združenia veľkých obchodných sietí Slovenskej aliancie moderného obchodu (SAMO).
Spoločnosť Dr. Max Slovensko zastáva významnú pozíciu na slovenskom trhu v dvoch hlavných oblastiach, v kamenných lekárňach a v lekárenskom e-commerce. Naprieč celým Slovenskom prevádzkuje viac ako 420 lekární a v otváraní ďalších plánuje pokračovať. V lekárňach, v dvoch centrálach a dvoch distribučných skladoch v Košiciach a v Senci zamestnáva takmer 2 700 ľudí.
„Naša spoločnosť vníma SAMO ako rešpektované združenie najvýznamnejších obchodníkov, ktoré dlhodobo presadzuje zmysluplné riešenia nielen v prospech obchodu, ale celého podnikateľského prostredia na Slovensku. Od členstva v SAMO očakávame najmä posilnenie spolupráce s ostatnými členmi pri presadzovaní opatrení, ktoré prispejú k zlepšeniu podnikateľského prostredia v oblasti maloobchodu a veľkoobchodu, a zároveň nám umožnia zdieľať naše skúsenosti s inováciami a digitalizáciou v sektore lekárenskej starostlivosti,“ uvádza generálny riaditeľ Dr. Max Slovensko Marián Jánoš.
Vernostný program má rekordný počet členov
Pred koncom tohto roka oslávila spoločnosť dôležitý míľnik, počet aktívnych členov vernostného programu Dr. Max Club dosiahol 1,5 milióna. Vďaka investíciám do inovácií, zákazníckych služieb, rozmachu internetového predaja a rozvoju vlastnej distribučnej siete a privátnych značiek zaznamenala v roku 2024 medziročný rast na úrovni viac ako 14 %.
„Prijatie najväčšieho lekárenského reťazca na Slovensku do našich radov nepochybne posilní hlas predajcov. Jeho vstup zároveň predstavuje pre SAMO príležitosť otvoriť sa aj voči ďalším segmentom maloobchodu, ktoré majú u nás dvere otvorené. Našou prioritou je pomáhať zlepšovaniu podnikateľského prostredia, špeciálne v maloobchode a veľkoobchode, a veríme, že spolupráca s Dr. Max prinesie nové impulzy a perspektívy do našej činnosti,“ vraví Martin Krajčovič, predseda SAMO.
SAMO združuje najväčšie maloobchodné a veľkoobchodné spoločnosti na Slovensku, ktoré zamestnávajú viac ako 30-tisíc ľudí. Združenie vzniklo z iniciatívy sietí Billa, Kaufland, Lidl, Metro a Tesco, ktoré sú jeho zakladajúcimi členmi. Neskôr pribudli spoločnosti dm drogerie markt, Terno real estate a teraz aj Dr. Max.