logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Sieť potravin Fresh mini nájdu spotrebitelia už na všetkých viac ako 40 čerpacích staniciach...
  • Špeciálny gravírovaný vzor a dve farby, ktoré sa spolu hrajú ako voda a vietor: Green a Blue....
  • Od júna zabezpečuje správu a prenájom Obchodného centra Aupark v Bratislave realitno-poradenská...
  • Zvolenská mliekareň najnovšie priniesla na trh limitovanú letnú a zimnú edíciu. Zákazníci môžu...

Slováci kupujú na Vianoce hlavne elektroniku, hračky, kozmetiku a oblečenie

17. decembra 2024
Správy 0
321
Slováci kupujú na Vianoce hlavne elektroniku, hračky, kozmetiku a oblečenie

Najobľúbenejšou kategóriou vianočných darčekov na Slovensku je elektronika ako mobilné telefóny, notebook či televízory. Dôraz sa pritom kladie na herný segment, s preferenciou herných konzol. Veľký záujem je aj o hračky, táto kategória zahŕňa i spoločenské hry, interaktívne hračky, kreatívne sady pre deti a Lego. K populárnym darčekom patrí ďalej kozmetika a oblečenie. Vyplýva to z prieskumov spoločností Perfect Crowd a Danae Sp. pre spoločnosť Allegro. Celkom 75 % Slovákov tento rok plánuje nakupovať vianočné darčeky. 

Praktické darčeky, ako sú kuchynské spotrebiče, elektronika alebo domáce potreby, ocení 64 % respondentov, čo sa odráža aj v dátach spoločnosti Allegro, podľa ktorých majú Slováci pred Vianocami veľký záujem napríklad o kuchynské roboty a vysávače. Na porovnanie v Česku len 56 % ľudí preferuje praktické darčeky. Inklinujú k nim hlavne muži, ženy obľubujú kozmetiku a oblečenie.

Prečítajte si tiež
Katarína Droppová: Vianoce sú tu – tipy, ktoré sa môžu hodiť každému obchodníkovi

Len 57 % Slovákov je ochotných prekročiť svoj plánovaný rozpočet na vianočné darčeky, v porovnaní so 70 % Čechov. Okrem toho 10 % Slovákov priznáva, že kontrolujú hodnotu darčekov, ktoré dostanú, pričom to isté podľa prieskumu robí až 25 % Čechov.

Prečítajte si tiež
Jakub Berčík: emócie a Vianoce
Berčík

Allegro ponúka preskúmať denné špeciálne akcie v rámci online vianočného kalendára. Platforma tiež neustále porovnáva produkty označené ako Záruka najlepšej ceny s vybranými slovenskými online obchodmi a zaručuje zákazníkom najlepšiu cenu. Ak zákazník nájde lepšiu ponuku v inom e-shope zo zoznamu a informuje o tom Allegro do 72 hodín od svojho nákupu, dostane voucher v hodnote 300 % cenového rozdielu.

Vianočné dekorácie získavajú na obľube

Pre mnohých Slovákov začínajú sviatočné prípravy nie darčekmi, ale dekoráciami. Podľa prieskumov spoločnosti Statista rastie záujem o vianočné dekorácie každým rokom, pričom tradičné ozdoby na stromček a vianočné drobnosti na stoly alebo steny zostávajú najobľúbenejšími.

V roku 2023 celkom 84 % Američanov, 70 % Nemcov a 68 % Slovákov zdobilo svoje domovy týmto spôsobom, pričom ženy sa sústredili na farebnú harmóniu a detaily, zatiaľ čo muži preferovali praktické prvky, ako sú reťazové svetlá alebo vonkajšie osvetlenie. Minimalistické ozdoby sú čoraz obľúbenejšie medzi mladšími generáciami, zatiaľ čo starší zákazníci sa držia tradičného štýlu.

Súvisiace články:

Katarína Droppová: Vianoce sú tu – tipy, ktoré sa môžu hodiť každému obchodníkovi BerčíkJakub Berčík: emócie a Vianoce Obchod očamiObchod očami Marcina Gruszku, group communications directora v skupine Allegro Group: Na Slovensku chceme vybudovať silnú komunitu Allegro zavádza nové bezpečnostné opatrenia pri nakupovaní, týkajú sa viac ako tisícky svetových značiek

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Zmeň uhol pohľadu s VEEV ONE Perspectives

Špeciálny gravírovaný vzor a dve farby, ktoré sa spolu hrajú ako voda a vietor: Green a Blue. Zoznám sa s bezdymovou limitkou VEEV ONE Perspectives. Do rodiny bezdymových zariadení prináša osobný štýl a nový uhol pohľadu na to, čo znamená rozumnejšia voľba pre dospelého fajčiara, ktorý by inak pokračoval vo fajčení. Dostupná je už teraz – […]

Bezdymové inovácie: IQOS ILUMA i prináša nové farby a vylepšené funkcie

IQOS prináša opäť skvelé inovácie. Okrem novej sviežej farebnej škály bezdymových zariadení prekvapí generáciu zvedavcov aj prelomovými funkciami pauza a autoštart. Novinka IQOS ILUMA i prichádza v prevedeniach MID a ONE a ponúka dospelým užívateľom ešte väčší komfort. Naša generácia je zvedavá, hľadá nové podnety a impulzy, ale taktiež inovácie, zážitky, dobrodružstvo a v neposlednom […]

Zaregistrujte sa teraz na Free From Specialty Food & Wine 2025 vo Viedni

Registrácia na Free From Specialty Food & Wine 2025 je teraz otvorená, ide o poprednú B2B výstavu v Európe pre zdravé, bezalergénne, vegánske, rastlinné a špecializované potraviny a nápoje. Podujatie sa uskutoční 17. a 18. júna 2025 vo Viedni v Rakúsku. Tento dvojdňový event privíta viac ako 5 000 odborníkov z oblasti potravín, vrátane maloobchodníkov, […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

17. – 18. 6. 2025, Free From Specialty Food & Wine, Viedeň

3. – 7. 9. 2025, Agrokomplex, Nitra

25. 9. 2025, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Obchod očami Zuzany Žubor Kágerovej, sales and marketing directora spoločnosti Zvolenská mliekareň: Spotrebitelia prejavujú záujem o nezvyčajné chuťové zážitky

9. júna 2025

Obchod očami Matúša Šutku, vedúceho regionálnych expanzných kancelárií spoločnosti Lidl Slovenská republika: Najmenší obchod máme v Terchovej

6. mája 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok