
V obci Cabaj-Čápor pristúpilo spotrebné družstvo Coop Jednota Nitra k viditeľnej a podstatnej zmene. Pôvodné dvojpodlažné nákupné stredisko, ktoré hlavne po technickej stránke nezodpovedalo požiadavkám moderného obchodu, bolo po Veľkej noci zatvorené a odstránené. Na mieste stojí nový moderný Tempo supermarket.
Výstavba nového objektu trvala šesť mesiacov. Dvere nového, moderného a ekologického supermarketu, ktorý zodpovedá požiadavkám predajne 21.storočia, sa otvorili na konci novembra.
Nový supermarket využíva na svoju prevádzku obnoviteľné zdroje. „Objekt nie je napojený na plyn. Na vykurovanie a chladenie priestorov sa využívajú tepelné čerpadlá vzduch-voda. Časť strechy je pokrytá trávou, ktorá je zalievaná dažďom alebo dažďovou vodou zachytávanou do retenčných nádrží. Na druhej časti strechy sú inštalované fotovoltické panely, ktoré sú schopné vyrobiť elektrickú energiu v množstve 30-percentného pokrytia spotreby budovy,“ uvádza Gabriel Csollár, predseda predstavenstva Coop Jednota Nitra. Ako dodáva: „Všetko teplo, ktoré produkujú chladiace a mraziace zariadenia, je systémom rekuperácie využívané na ohrev teplej úžitkovej vody.“
Komfort a bohatá ponuka pre moderného zákazníka
Samotná predajňa má 621 metrov štvorcových predajnej plochy a zákazníkom ponúka približne 7 200 tovarových položiek. „Veľký dôraz sme kládli hlavne na čerstvý tovar. Obslužné pulty sú naplnené čerstvým výsekovým mäsom, mäsovými výrobkami a množstvom lahôdkarského tovaru. Ponuka je rozšírená o grilovanie kureniec, rebierok či mäsovej rolády. Dopekanie pečiva a zákusky majú taktiež svoje nezastupiteľné miesto,“ dopĺňa Gabriel Csollár.
V ponuke sa pamätalo aj na špeciálnu výživu a produkty pre zákazníkov s intoleranciami a zdravotnými obmedzeniami. Celiatici, vegáni a diabetici nájdu vhodnú ponuku zodpovedajúcich tovarov na čelách regálov. Jednoduchú a prehľadnú orientáciu v predajni podporujú prvky internej informačnej komunikácie. Používanie elektronických cenoviek dáva zákazníkovi istotu v správnom označení cien tovarov v regáloch a pokladniach a súčasne sú pre personál veľkou pomocou na zjednodušenie ich každodennej práce.
Zúčtovanie nákupov prebieha cez tri obslužné a štyri samoobslužné pokladne. Chod predajne a spokojnosť zákazníkov má na starosti 21-členný staronový kolektív predajne. „Jednoducho predajňa ako lusk! Verím, že sme obyvateľov obce novou predajňou potešili a budú v nej s radosťou a komfortne nakupovať,“ dodáva Gabriel Csollár.