
Máme to tu opäť. Vianoce opäť pomaly a isto klopú na dvere. Aj keď väčšina z nás ešte v mysli prežíva zážitky z letných dovoleniek, v obchodoch sa už pomaly „valí“ vianočná atmosféra. Najviac je to vidieť v supermarketoch, kde si už čoskoro môžeme kúpiť vianočné kalendáre, perníčky a veľa iných tovarov s vianočnou tematikou.
Pre každého majiteľa obchodu sú Vianoce jedným z najdôležitejších období roka. A boj o zákazníkov v tomto období vrcholí. Upútať pozornosť a odlíšiť sa od konkurencie nemusí byť jednoduché. Práve tu prichádza na rad spolupráca s Dateio.
Dateio Platform je marketingový a komunikačný nástroj, ktorý účinne prepája klientov banky s ponukami obchodníkov prostredníctvom aplikácie mobilného bankovníctva.
Výhodou je, že máme na platforme aktuálne 850 tisíc klientov, ktorí sú zastúpení v každej oblasti Slovenska. Obchodníkom tak môžeme pomôcť nielen zviditeľniť ich ponuku ale dostať ju k správnym ľuďom v správny moment.
Okrem presného cielenia na základe transakčných dát a efektívnej komunikácie so zákazníkmi pomáhame obchodníkom aj pri riešení špecifických výziev:
1. Otvorenie novej predajne alebo zlepšenie obratu existujúcej predajne
Obchodníci sa často stretávajú so situáciou, keď otvoria novú predajňu a tá neprináša plánované výsledky. Tu prichádzame na pomoc my.
Vďaka anonymizovaným transakčným dátam dokážeme rýchlo vypočítať skutočný obchodný potenciál predajne na základe celkového obratu zákazníkov v danej lokalite.
A následne pomôžeme obchodníkovi využiť tento potenciál.
Spolu s obchodníkom vyberieme kľúčové skupiny zákazníkov, ktoré chceme do predajne prilákať. Môžu to byť bonitní zákazníci, ktorí predajňu ešte nenavštívili, alebo naopak, môžeme sa zamerať na zákazníkov, o ktorých vieme, že nakupujú tovar obchodníka, ale u jeho konkurencie.
Pri príprave spolupráce, pripravíme projekciu kampane, teda po definovaní cieľov vieme pomerne presne odhadnúť, koľko zákazníkov oslovíme, koľko zákazníkov využije ponuku, celkový obrat spolupráce ako aj celkové náklady na kampaň.
Kampaň vieme spustiť pomerne rýchlo – do 7 dní od dohodnutia podmienok s obchodníkom.
2. Zvýšenie obratu e-shopu
Čoraz častejšie sa stretávame s požiadavkami online obchodníkov na akvizíciu nových zákazníkov alebo reaktiváciu tých, ktorí na ich e-shope dlhšie nenakupovali. S prístupom k transakčným dátam nie je nič jednoduchšie. Vďaka ním môžeme identifikovať zákazníkov, ktorí:
1. Nakupujú vo vašom segmente, ale výhradne u konkurencie
2. Nakúpili síce na vašom e-shope v minulosti, ale v poslednom období neurobili žiadnu objednávku. V spolupráci s obchodníkom potom pre týchto zákazníkov pripravíme kampaň s atraktívnou ponukou.
A máme ešte niečo navyše! Online prehľad trhu
Pre spolupracujúcich partnerov máme k dispozícii Online prehľad trhu, populárnym nástroj, ktorý využívajú v mnohých spoločnostiach. V prehľadnom zobrazení môže obchodník vidieť aktuálny pohľad na odvetvie, v ktorom sa nachádza a jeho vývoj za posledné obdobie. Môže vidieť, koľko zákazníkov u neho nakupuje a utráca ale môže tiež porovnať vývoj svojho trhového podielu s konkurenciou.
Naši partneri tento nástroj často využívajú najmä v odvetviach, v ktorých nemajú podrobný prehľad o trhu. Môžu tak napríklad sledovať, ako fungujú ich marketingové aktivity alebo aktivity konkurentov. V prípade kamenných predajní je prehľad k dispozícii aj podľa regiónov a okresov. Ak má obchodník kamenné predajne aj e-shop, môže si pozrieť údaje za každý kanál samostatne.
Prístup do prehľadu je prostredníctvom rozhrania Power BI, do ktorého sa jednoducho prihlásite. Obchodník tak na pár klikov získa prehľad o trhu na základe reálnych transakcií, ktorý mu pomôže v rozhodovaní o ďalších aktivitách vo firme.
Ak chcete byť v tohtoročnom vianočnom maratóne o krok pred konkurenciou, pridajte do svojho marketingového mixu platformu Dateio.