logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Celkom 73 percent mliečnych výrobkov a 87 percent čerstvého mäsa a mäsových výrobkov predávaných...
  • Na cenovkách svietia percentá, v exceloch marže a v marketingových reportoch CTR. Čoraz viac...
  • Prvý vajcomat na Slovensku začal fungovať v Obchodnom centre Nivy na Mlynských Nivách v...
  • Slovenský pivný trh je ovplyvnený kombináciou faktorov. Mení sa vkus spotrebiteľov, prebieha...

Bratislavský Aupark otvoril rozšírenú časť a predstavil zelenú fasádu

31. októbra 2024
Správy 0
567
Bratislavský Aupark otvoril rozšírenú časť a predstavil zelenú fasádu

Bratislavský Aupark otvoril rozšírenú časť, ktorá predstavila novú úroveň nakupovania v spojení s ekologickými aj dizajnovými inováciami. Štvrtá etapa výstavby petržalského nákupného centra priniesla vyšší počet obchodných jednotiek, vrátane vlajkových predajní, väčší komfort návštevníkov a udržateľné riešenia. Jedným z nich je aj očakávaná zelená fasáda, ktorá je najväčším projektom tohto druhu nielen na Slovensku, ale aj v Česku.

Aupark Bratislava novostavbou posilňuje svoju pozíciu moderného obchodného centra, ktoré reaguje na aktuálne požiadavky zákazníkov a trhu. Rozšírenie kladie dôraz nielen na prémiový nákupný zážitok, ale aj životné prostredie. Skupina Wood & Company investovala do rozšírenia Auparku s víziou dlhodobého posilnenia jeho postavenia ako kľúčového hráča v oblasti retailu a udržateľného rozvoja.

Rozšírenie Auparku zahŕňa 9 999 m² hrubej podlažnej plochy, z čoho 7 756 m² je určených na nové obchodné jednotky, vrátane značiek ako Reserved a Zara, ktoré tu otvorili svoje najmodernejšie predajne na Slovensku. „Obnovila sa tiež časť existujúcich priestorov Auparku, čo umožnilo viacerým etablovaným nájomníkom rozšíriť svoje prevádzky alebo sa presunúť na lepšie pozície v rámci centra,“ uvádza Veronika Košická, general manager Auparku.

Zara, Reserved aj H&M v novom krajšom šate

Do nových priestorov sa presúva značka Zara. V jej najväčšej predajni na Slovensku s plochou viac ako 3 860 m² predstavuje svoj najinovatívnejší koncept obchodu. Zákazníci sa môžu tešiť na vynovený imidž, väčšie plochy na prezentáciu produktov a najlepšiu možnú kvalitu zákazníckeho servisu. Obchod je vybavený najefektívnejšími technológiami, ktoré poskytnú unikátny módny zážitok integrovaný s online platformou.

K službám dostupným cez aplikáciu značky patrí rezervácia skúšobnej kabínky, vyzdvihnutie online objednávok v predajni do dvoch hodín od objednania a možnosť vyhľadávania produktov v obchode. Pripravená je aj zóna pre samoobslužné pokladne a miesto na recykláciu kartónov zákazníkmi. Zara Aupark má zároveň k dispozícii niektoré z najpokročilejších systémov eko-efektivity na zníženie environmentálneho dopadu.

Značka Rererved otvorila v novej časti svoj najmodernejší typ predajne s rozlohou 2400 m², ktorá sa radí medzi najväčšie na Slovensku. Táto veľkorysá plocha so štýlovým a prehľadným dizajnom ponúka komplexný sortiment pre deti, ženy aj mužov, vrátane širokej ponuky oblečenia a doplnkov.

Prevádzka bude využívať najnovšie technológie nielen pri spracovaní tovaru v predajni, ale aj pri zabezpečení jej efektívneho chodu. Jedným z kľúčových riešení bude telemetrický systém, ktorý optimalizuje spotrebu energie. Vďaka tomu bude prevádzka fungovať udržateľnejšie a ekonomicky výhodnejšie. Zároveň v rámci spoločenskej zodpovednosti je možné vďaka spolupráci s partnerom Ekocharta odovzdať v predajni použité oblečenie a doplnky, a tak prispieť k udržateľnejšiemu nakladaniu s textilom.

Výstavba s dôrazom na maximálne znovuvyužitie materiálov

Dizajn nového rozšírenia navrhol architekt Juraj Jančina, ktorý sa podieľal aj na výstavbe pôvodného Auparku. Práce sa začali na jar roku 2023 vybúraním povrchového parkoviska a hlavná fáza výstavby odštartovala v auguste 2023. Celý projekt bol dokončený na jeseň 2024, presne pred plánovaným otvorením novej časti centra.

Ide už o štvrtú etapu rozšírenia Auparku, ktorý prešiel od svojho otvorenia v roku 2001 viacerými fázami. Prvá etapa zahŕňala samotné nákupné centrum, druhá fáza priniesla aj kiná a v rámci tretej etapy sa postavila kancelárska veža Aupark Tower. Aktuálna, štvrtá fáza tak prináša najvýraznejšie rozšírenie nákupných možností od otvorenia.

„Cieľom výstavby bolo maximálne recyklovať a opätovne využiť všetky dostupné materiály. Napríklad pôvodná presklená fasáda sa rozobrala a jej časti sa vyžili v novej fasáde. Toto riešenie nielen znížilo náklady, ale aj pomohlo minimalizovať uhlíkovú stopu. Opätovne sa využilo aj pôvodné osvetlenie pri vstupe, niektoré zariadenia a vonkajšia dlažba,“ hovorí Michal Smolák, development manager Aupark Bratislava. Zo staveniska sa tiež vytriedilo 13-tisíc ton zeminy, ktoré sa využili pre iný projekt na západnom Slovensku. Práce sa dotkli aj úprav pôvodnej fasády Auparku, ktorá podstúpila repas.

Špičkové technológie

Nová budova je vybavená špičkovými technológiami na riadenie vzduchotechniky, chladenia a optimalizáciu energetickej spotreby. Pre úsporu prevádzkových nákladov preberá novostavba časť chladu od pôvodného Auparku. K energetickej efektivite prispieva fotovoltická elektráreň s výkonom 150 kWp na streche budovy. Aupark tiež získal energetický certifikát s hodnotu A pre celkovú spotrebu energie a A0+ pre primárnu spotrebu energie – teda najvyššiu energetickú hospodárnosť v rámci certifikátu.

Jednou z hlavných výziev bola výstavba na mieste bývalého parkoviska, čo si vyžadovalo presunutie viacerých infraštruktúrnych sietí. Pôvodné povrchové parkovacie plochy pre návštevníkov, ktoré sa nachádzali na mieste aktuálnej stavby, sa presunuli do podzemia. Nachádza sa v ňom 79 nových parkovacích miest, ktoré sú prepojené s existujúcimi parkovacími plochami. LED systém navigácie je navrhnutý tak, aby zabezpečil efektívne a pohodlné parkovanie pre návštevníkov. Vyšší komfort pocítia aj chodci vďaka novému vstupu do rozšírenej časti (medzi novou predajňou Reserved a H&M), ktorý je bližšie k zastávkam MHD.

Zelená fasáda zlepší mikroklímu v okolí

Projekt rozšírenia obchodného centra smerom k Einsteinovej ulici je unikátny aj vďaka zelenej fasáde, ktorá je najväčšou realizáciou svojho druhu v rámci Slovenska aj Česka. Myšlienka vznikla s cieľom podporiť biodiverzitu v tesnej blízkosti Auparku aj mestskej diaľnice.

Architekti skombinovali prírodné prvky a moderné materiály, pričom znovu využili oceľ a sklo z pôvodnej fasády. S plochou viac ako 600 m² a 35 000 rastlinami rôznych druhov vychádza fasáda z konceptu prepojenia prírody s architektúrou. Inšpiráciu čerpá zo Sadu Janka Kráľa, ktorý je v tesnej blízkosti Auparku. Spojenie recyklovaných materiálov so zeleňou vytvára esteticky pôsobivú a ekologicky prospešnú živú stenu, ktorá harmonicky ladí s celkovým dizajnom centra.

„Tím investorov s hlavným architektom vytvorili stavbu pre novú klimatickou dobu. Jej nádherná zelená fasáda nielen ohromne chladí budovu a jej okolie, ale tiež čistí vzduch a radikálne znižuje hlučnosť,“ spresňuje Libor Musil, zakladateľ Liko-S. Zelená fasáda prinesie mnoho pozitívnych účinkov na okolie – ročne zachytí približne 1050 kg CO2 a zlepší mikroklímu v okolí budovy. V lete zníži prestup tepla, čím pomôže ochladzovať budovu a zníži potrebu využívania klimatizácie.

Príjemnejšie prostredie pre zákazníkov

Zároveň zavlažovanie zlepší vlhkosť vzduchu a prispeje k príjemnejšiemu prostrediu pre návštevníkov. Fasáda tiež absorbuje hluk a zníži jeho prestup do vnútorných priestorov. Prispeje tiež k zachyteniu prachových častíc, čím čistí vzduch, a poskytne útočisko pre hmyz. Na zeleň nadviaže aj vedľajší chodník, na ktorom vyrastie „lúka“ tak, aby chodník splynul so zelenou fasádou. Osadený bude v ekorastri, čo umožní zachytávať dažďovú vodu.

Aby sa živá stena zachovala v čo najlepšej kvalite, bude podstupovať pravidelnú údržbu minimálne dvakrát ročne, aby sa zabezpečil optimálny rast a zdravie rastlín, ktoré bude potrebné strihať, presádzať a dopĺňať. Zeleň je napojená na automatický zavlažovací systém, ktorý využíva vodu zo studne z Dunaja. Zavlažovanie prebieha celý deň v pravidelných intervaloch a v určitých časoch sa dopĺňa hnojivo. Zeleň by mala dosiahnuť svoj plný potenciál do dvoch rokov, keď sa rozrastie koreňový systém a rastliny sa stabilizujú.

Prínosy fasády sa budú merať

Aupark Bratislava bude prínosy fasády merať v spolupráci so Slovenskou technickou univerzitou a profesorom Bielekom. Meranie bude zahŕňať zlepšenie tepelnej pohody, meranie povrchových teplôt a hluku, úspory na energiách a analýzu kvality ovzdušia. Fasáda má potenciál výrazne znížiť koncentrácie tuhých znečisťujúcich látok ako aj CO2, najmä v letných mesiacoch.

Rozšírenie Auparku predstavuje inovatívny prístup k modernému nakupovaniu, ktorý spája komfort s ohľadom na životné prostredie. Ide tak o vzorový projekt nielen pre Bratislavu, ale aj pre celé Slovensko. Skupina Wood & Company plánuje pokračovať v inováciách a ekologických projektoch aj naďalej. Zároveň sa budú ďalej vyvíjať digitálne prvky a rozšírenie služieb pre zákazníkov, pričom hlavným cieľom je udržateľnosť a zlepšovanie zákazníckej skúsenosti.

Súvisiace články:

Žiadne Súvisiace články.

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Zmeň uhol pohľadu s VEEV ONE Perspectives

Špeciálny gravírovaný vzor a dve farby, ktoré sa spolu hrajú ako voda a vietor: Green a Blue. Zoznám sa s bezdymovou limitkou VEEV ONE Perspectives. Do rodiny bezdymových zariadení prináša osobný štýl a nový uhol pohľadu na to, čo znamená rozumnejšia voľba pre dospelého fajčiara, ktorý by inak pokračoval vo fajčení. Dostupná je už teraz – […]

Bezdymové inovácie: IQOS ILUMA i prináša nové farby a vylepšené funkcie

IQOS prináša opäť skvelé inovácie. Okrem novej sviežej farebnej škály bezdymových zariadení prekvapí generáciu zvedavcov aj prelomovými funkciami pauza a autoštart. Novinka IQOS ILUMA i prichádza v prevedeniach MID a ONE a ponúka dospelým užívateľom ešte väčší komfort. Naša generácia je zvedavá, hľadá nové podnety a impulzy, ale taktiež inovácie, zážitky, dobrodružstvo a v neposlednom […]

Zaregistrujte sa teraz na Free From Specialty Food & Wine 2025 vo Viedni

Registrácia na Free From Specialty Food & Wine 2025 je teraz otvorená, ide o poprednú B2B výstavu v Európe pre zdravé, bezalergénne, vegánske, rastlinné a špecializované potraviny a nápoje. Podujatie sa uskutoční 17. a 18. júna 2025 vo Viedni v Rakúsku. Tento dvojdňový event privíta viac ako 5 000 odborníkov z oblasti potravín, vrátane maloobchodníkov, […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

17. – 18. 6. 2025, Free From Specialty Food & Wine, Viedeň

3. – 7. 9. 2025, Agrokomplex, Nitra

25. 9. 2025, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Obchod očami Zuzany Žubor Kágerovej, sales and marketing directora spoločnosti Zvolenská mliekareň: Spotrebitelia prejavujú záujem o nezvyčajné chuťové zážitky

9. júna 2025

Ľuboš Mudrák, výkonný riaditeľ, Starý otec a Kukkonia Shop: Rebranding nám priniesol nárast tržieb a zákazníkov

5. júna 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok