
Od polovice augusta spustil Kaufland na Slovensku Tichú hodinu vo všetkých svojich predajniach. Každý deň v čase od jedenástej do dvanástej hodiny nakúpia zákazníci bez pustenej hudby alebo reklamných spotov. „Podobné kampane venujúce sa téme duševného zdravia sme videli aj v zahraničí a to bolo pre nás inšpiráciou, aby sme takýto projekt zaviedli aj u nás. Reakcie zo strany zákazníkov sú pozitívne,“ uvádza Lucia Vargová, vedúca úseku Firemnej komunikácie spoločnosti Kaufland Slovenská republika.
Prečo sa Kaufland rozhodol zaviesť hodinku ticha počas nakupovania?
Dlhodobo sa v našej spoločnosti venujeme téme podpory zdravia, a to nielen toho fyzického, záleží nám aj na mentálnom zdraví. Podľa odborníkov má ticho významný pozitívny vplyv na ľudský mozog, pomáha znižovať hladinu stresových hormónov, môže tiež podporovať regeneráciu mozgových buniek. Umožňuje lepšie sa sústrediť, čo vedie k vyššej produktivite a efektivite pri akejkoľvek činnosti, ktorú práve vykonávame. O to je dôležitejšie naučiť sa ho znovu vychutnávať všade, kde je to možné. Preto sme od 15. augusta spustili Tichú hodinu vo všetkých našich predajniach. Každý deň v čase od jedenástej do dvanástej hodiny nakúpia u nás zákazníci bez pustenej hudby alebo reklamných spotov.
Inšpirovali ste sa podobnou praxou inde?
Podobné kampane venujúce sa téme duševného zdravia sme videli aj v zahraničí a to bolo pre nás inšpiráciou, aby sme takýto projekt zaviedli aj u nás. Reakcie zo strany zákazníkov sú pozitívne.
Sľubujete si od ticha aj zvýšenie predajov?
Daná aktivita je zameraná na spoločensky zodpovednú tému, a to zvýšenie povedomia o duševnom zdraví a hyperstimulácii.
Ako sa ešte snažíte zákazníkom spríjemniť nákup, prípadne o akých možnostiach ešte uvažujete do budúcnosti?
Neustále sa snažíme prinášať našim zákazníkom nové služby, technologické novinky a vzdelávať ich v spoločensky zodpovedných témach a v tom plánujeme pokračovať aj v budúcnosti.