Od septembra došlo k zlúčeniu predajcov elektroniky Nay a Datart. Na Slovensku pôsobí už iba značka Nay, predajne Datart sa na ňu transformujú. Spoločný holding oboch značiek si od zlúčenia sľubuje vyššiu konkurencieschopnosť voči globálnym hráčom, ktorí zaplavujú slovenský trh.
Datart na Slovensku pokračuje pod značkou Nay. Skupina Nay, prevádzkovateľ obchodov a e-shopov Nay na Slovensku a Electro World v Česku, sa spojila s českou skupinou HP Tronic, prevádzkovateľom značiek Datart a ETA v oboch krajinách. Výsledkom spojenia je, že na Slovensku od septembra zákazníci nájdu iba predajne Nay a eshop nay.sk. Spojením značiek chce nový holding zachovať to najlepšie z oboch.
„Nay úspešne podniká na Slovensku už viac ako 30 rokov. Konkurencia je ale silná a s príchodom množstva globálnych online hráčov sme prirodzene hľadali možnosti, ako náš biznis zefektívniť, aby sme im dokázali konkurovať. Našou najväčšou výhodou je, že poznáme nášho zákazníka a máme s ním vybudovaný dlhoročný vzťah. Podobne bola na tom spoločnosť Datart. Aj preto chémia medzi nami zafungovala najlepšie. Kým my sme silní na Slovensku, oni sú silní v Českej republike. Spojením dokážeme byť silnejší a efektívnejší na oboch brehoch,“ hovorí generálny riaditeľ spoločnosti Nay Roman Kocourek.
Kamenné predajne sú stále zásadným hráčom
Už aj pred spojením bol Nay najväčším maloobchodným predajcom elektroniky na Slovensku a mal za sebou dlhé roky úspešného podnikania. Keď spoločnosť vznikla pred viac ako 30-timi rokmi, stala sa zakladateľom predaja elektroniky vo veľkoformátových predajniach.
„Kamenné predajne stále budú zásadným hráčom pre slovenského zákazníka. Najmä v niektorých konkrétnych kategóriách sú zákazníci veľmi citliví na skutočnú prehliadku produktu. Online predaj im nepostačuje. Pre zaujímavosť, vieme napríklad, že predaj chladničiek je do veľkej miery ovplyvnený obhliadkami tovaru, aby zväčša zákazníčky zistili, či produkt jednoznačne zodpovedá ich požiadavkám na vnútorné usporiadanie. Rozdiely sú aj regionálne. Napríklad na východnom Slovensku využívajú zákazníci vo väčšej miere nákup tovaru na splátky a podiel objednávok z e-shopov je tam nižší oproti západnému Slovensku,“ približuje Roman Kocourek.
Čo znamená zlúčenie pre zákazníkov
Spojenie umožní ešte viac zlepšovať služby, rozširovať ponuku produktov a ponúkať zákazníkom to najlepšie. Verní aj noví zákazníci Nay môžu odteraz čerpať benefity tohoto zlúčenia v kamenných predajniach aj v eshope Nay.sk.
Zákazníci môžu očakávať nové služby, širší sortiment a viac odberných miest. V e-shope pribudlo viac ako 30-tisíc produktov. Aktívny zákaznícky účet v Datarte sa automaticky presunul do Nay spolu s históriou objednávok. Zákazníci si nemusia meniť prihlasovacie údaje ani heslá.
Nový program Nay Extra ceny ponúka okamžité zľavy na produkty pre Datart VIP zákazníkov ako i pre členov Nay Extra klubu. Členovia vernostného klubu Nay budú naďalej zbierať body za nákupy a získavať výhody. V internetovom obchode Nay nájdu zákazníci všetky služby, na aké ste boli zvyknutí z datart.sk. Patrí sem predĺžená záruka, expresná doprava, inštalácia tovaru a jeho poistenie, nákup na splátky a darčekové poukazy. Darčekové poukazy zakúpené v Datarte budú platiť aj naďalej. Nevyužitá suma na poukaze a jeho číslo sa automaticky prenesú.
Zodpovednosť preberá Nay
Ak si zákazník zakúpil tovar v obchode alebo e-shope Datartu a majú k nemu uzatvorené akékoľvek poistenie alebo zmluvu o splátkovom predaji, zodpovednosť za vedenie potrebného poistenia a splátkových zmlúv v plnej miere preberá spoločnosť Nay.
Spoločnosť Nay je na slovenskom trhu už veteránom. Ide o najväčšieho špecializovaného maloobchodného predajcu elektroniky na Slovensku. Okrem e-shopu prevádzkuje po zlúčení s Datartom 60 kamenných predajní naprieč celým Slovenskom. Na slovenskom trhu pôsobí od začiatku 90-tych rokov. Firmu založili Peter Zálešák a Ján Tomáš, ktorí sú spolumajiteľmi aj nového holdingu ako aj členmi jeho správnej rady. Ich vízia spočívala v ponúkaní špičkovej elektroniky, ktorú Slováci dovtedy poznali len zo zahraničia alebo televízie. V roku 1998 zaviedla spoločnosť koncept veľkoplošných predajní pod značkou Nay Elektrodom.