logo

Tovar&Predaj sleduje aktuálne dianie v retaile. Okrem spravodajského webu zahŕňa tlačený mesačník, elektronický newsletter i stránky na sociálnych sieťach.

  • Správy
    • Moderný trh
    • Tradičný trh
    • E-commerce
    • Čerpacie stanice
    • Nákupné centrá
    • Dodávatelia
    • Spotrebitelia
    • Personálie
    • Zo zahraničia
  • Udalosti
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očami…
    • Nákupca
    • Mladí v retaile
    • Predajne
    • Žena v retaile
  • Multimédiá
    • Fotogalérie
    • Videá
  • Publicistika
    • CatScan
    • Dáta
    • Téma
    • Komentáre
  • Blog
    • Jakub Berčík
    • Katarína Droppová
  • Časopis
    • Aktuálne vydanie
    • O časopise
    • Výskum medzi čitateľmi
    • Distribúcia
    • Predplatné
    • Inzercia
    • Publikačný kalendár
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrácia k odberu newsletteru
  • Špeciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Ako sa spojiť
    • Odkazy
  • Sieť potravin Fresh mini nájdu spotrebitelia už na všetkých viac ako 40 čerpacích staniciach...
  • Špeciálny gravírovaný vzor a dve farby, ktoré sa spolu hrajú ako voda a vietor: Green a Blue....
  • Od júna zabezpečuje správu a prenájom Obchodného centra Aupark v Bratislave realitno-poradenská...
  • Zvolenská mliekareň najnovšie priniesla na trh limitovanú letnú a zimnú edíciu. Zákazníci môžu...

Dodatočné zdanenie reťazcov ohrozí predajne na vidieku, tvrdí Zväz obchodu SR

8. augusta 2024
Správy 0
514
Dodatočné zdanenie reťazcov ohrozí predajne na vidieku, tvrdí Zväz obchodu SR

Dodatočné zdanenie maloobchodných reťazcov tak, ako o ňom uvažuje vládna koalícia, môže priniesť neželané zvýšenie cien potravín a existenčné problémy pre predajne na vidieku, upozorňuje v reakcii Zväz obchodu SR.

Ceny potravín majú po turbulentných krízových rokoch konečne pozitívny trend. Zväz obchodu SR sa preto nestotožňuje so zavádzaním sektorového zdanenia, ktoré má reálny potenciál priniesť vyššie výdavkové zaťaženie slovenských domácností.

Prečítajte si tiež
Zväz obchodu SR odmieta snahy o reguláciu cien a marží
Billa

„Za spravodlivejšie a z hľadiska konsolidácie verejných financií za efektívnejšie opatrenie by bolo možné považovať konsolidáciu systému DPH. Zároveň je dôležité prijímať systematické a koncepčné opatrenia zamerané na podporu domácej produkcie v záujme zvýšenia jej konkurencieschopnosti a všeobecne na podporu celého podnikateľského sektora. Ten vytvára najvyššiu pridanú hodnotu v rámci národného hospodárstva,“ uvádza Filip Kasana, prezident Zväzu obchodu SR.

Negatívny dopad na slovenský maloobchod a ceny

Prečítajte si tiež
Prezidentom Zväzu obchodu SR sa stal Filip Kasana

V prípade avizovaného dodatočného zdanenia obchodných reťazcov by takýto zásah priniesol mimoriadne negatívny dopad na slovenský maloobchod, a to vo viacerých smeroch.

„Pokiaľ by sa zdanil maloobchodný obrat predajcov potravín, z hľadiska reálnych dôsledkov by išlo o novú daň na potraviny, čo by sa v konečnom dôsledku mohlo prejaviť vo zvýšených spotrebiteľských cenách. Zároveň by sa nepriamo vytvoril zvýšený tlak aj na producentov potravín. Domáce obchodné siete nedosahujú takú ziskovosť, ktorá by im umožnila takýto mimoriadny náklad ekonomicky absorbovať bez zvýšenia cien potravín,“ zdôrazňuje Filip Kasana.

Ako dodáva prezident Zväzu obchodu SR, uvedené opatrenie by viedlo k reálnemu ohrozeniu stoviek už teraz nerentabilných predajní na vidieku, prevádzkovanie ktorých sa v okolitých štátoch finančne podporuje za účelom udržania sociálneho štandardu. Pre tieto predajne by ďalšia zvýšená finančná záťaž mohla vyústiť do ukončenia prevádzky, čím by sa ohrozila dostupnosť potravín pre ľudí na slovenskom vidieku. Utrpela by aj domáca potravinová produkcia a regionálna zamestnanosť,“ zdôrazňuje Filip Kasana.

Súvisiace články:

BillaZväz obchodu SR odmieta snahy o reguláciu cien a marží Prezidentom Zväzu obchodu SR sa stal Filip Kasana Zväz obchodu SR: Ceny potravín sú stabilizované, zamerať sa treba na kvalitu a dostupnosť potravín Slovenské obchodné reťazce združené vo Zväze obchodu budú predávať vajcia z klietkového chovu aj po januári budúceho roka

Odporúčame

Komerčná prezentácia

Zmeň uhol pohľadu s VEEV ONE Perspectives

Špeciálny gravírovaný vzor a dve farby, ktoré sa spolu hrajú ako voda a vietor: Green a Blue. Zoznám sa s bezdymovou limitkou VEEV ONE Perspectives. Do rodiny bezdymových zariadení prináša osobný štýl a nový uhol pohľadu na to, čo znamená rozumnejšia voľba pre dospelého fajčiara, ktorý by inak pokračoval vo fajčení. Dostupná je už teraz – […]

Bezdymové inovácie: IQOS ILUMA i prináša nové farby a vylepšené funkcie

IQOS prináša opäť skvelé inovácie. Okrem novej sviežej farebnej škály bezdymových zariadení prekvapí generáciu zvedavcov aj prelomovými funkciami pauza a autoštart. Novinka IQOS ILUMA i prichádza v prevedeniach MID a ONE a ponúka dospelým užívateľom ešte väčší komfort. Naša generácia je zvedavá, hľadá nové podnety a impulzy, ale taktiež inovácie, zážitky, dobrodružstvo a v neposlednom […]

Zaregistrujte sa teraz na Free From Specialty Food & Wine 2025 vo Viedni

Registrácia na Free From Specialty Food & Wine 2025 je teraz otvorená, ide o poprednú B2B výstavu v Európe pre zdravé, bezalergénne, vegánske, rastlinné a špecializované potraviny a nápoje. Podujatie sa uskutoční 17. a 18. júna 2025 vo Viedni v Rakúsku. Tento dvojdňový event privíta viac ako 5 000 odborníkov z oblasti potravín, vrátane maloobchodníkov, […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nový Tovar&Predaj!


Zaobstarajte si svoj výtlačok

DVOJTÝŽDENNÝ NEWSLETTER

 

Registrujte sa na odber newslettera

KALENDÁR AKCIÍ

17. – 18. 6. 2025, Free From Specialty Food & Wine, Viedeň

3. – 7. 9. 2025, Agrokomplex, Nitra

25. 9. 2025, Kongres Čerpačka, Praha

Profily

Obchod očami Zuzany Žubor Kágerovej, sales and marketing directora spoločnosti Zvolenská mliekareň: Spotrebitelia prejavujú záujem o nezvyčajné chuťové zážitky

9. júna 2025

Obchod očami Matúša Šutku, vedúceho regionálnych expanzných kancelárií spoločnosti Lidl Slovenská republika: Najmenší obchod máme v Terchovej

6. mája 2025
Vydáva
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Predplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktorka
Tatiana Kapitánová
tel.: +421 911 204 403
e-mail: tatiana.kapitanova@atoz.sk

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Zatvoriť

Každý druhý štvrtok nové správy z retaila

Registrujte sa na odber newslettera
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok