
Za posledný rok sa organizácii Munch podarilo v osemnástich prevádzkach Starý Otec zachrániť viac ako 3 600 balíčkov jedla, ktoré obsahujú najmä pečivo, mäsové alebo mliečne výrobky, ale aj mnoho ďalších kvalitných produktov. Cena Munch balíčka je vo všetkých prevádzkach Starého Otca rovnaká – štyri eurá, pričom obsahujú tovar v hodnote minimálne osem eur.
Koncept fungovania Munch je jednoduchý. Reštaurácie a ďalší predajcovia jedla v aplikácii ponúkajú svoje prebytky s minimálne päťdesiatpercentnou zľavou. A to tak, že podnik nahrá balíček so zvyšným jedlom do aplikácie, kde si ho používatelia zakúpia online a potom si ho vyzdvihnú v podniku v konkrétnom časovom rozpätí.
Spolupráca dáva logiku
„Spolupráca s Munch nám dáva logiku, pretože sa nesie presne v zmysle našej idey – neplytvať potravinami a produktami, ktoré sú stále dobré a ktoré môže ešte niekto využiť a tešiť sa z nich. Munch nám priniesol zákazníkov hlavne z mladšej generácie, čo je pre nás perspektívna cieľová skupina, keďže naši zákazníci sú väčšinou vo veku 30 rokov a viac. So spoluprácou sme spokojní, pretože si vieme týmto spôsobom znižovať odpisy a taktiež pritiahnuť nových zákazníkov. Naplánovať si presné množstvo tovaru je náročný proces, keďže je tam množstvo premenných, preto je pre nás Munch skvelý nástroj, ako neplytvať peniazmi ani potravinami,“ uvádza marketingová riaditeľka siete Daniela Mudráková.
Zákazníci nakúpia aj ďalší tovar
Munch okrem samotných balíčkov ponúka prevádzkam zapojeným v ich aplikácii aj možnosť predaja ďalšieho ich tovaru za plnú cenu. Ten si zákazníci so sebou často vezmú, keď si prídu do prevádzky po svoj Munch balíček. „Zákazníci, ktorí si prídu pre Munch balíček, si často u nás kúpia aj iný tovar za plnú cenu, pretože už spoznali naše produkty. Munch balíčky zo Starého Otca sú v obľube zrejme aj preto, že všetky naše potraviny neustále preverujeme z hľadiska kvality alebo zloženia. Zákazník Starého otca nemusí čítať etikety výrobkov, pretože to za neho spraví Starý otec podľa zásad a pravidiel, ktoré máme interne veľmi striktne definované,“ konštatuje Daniela Mudráková.
„Ako vidíme na štatistikách za uplynulý rok, Slováci si zachraňovanie jedla naozaj obľúbili, keďže pred vyhodením zachránili už viac ako 12 000 balíčkov jedla od viac ako 130 partnerov,“ uvádza spoluzakladateľ spoločnosti Munch Jakub Henni. Aj preto pridáva Munch do svojej aplikácie neustále nových partnerov.