Dateio platform je nástroj, ktorý prepája bankových klientov s ponukami retailových partnerov. Ako táto platforma funguje a aké výhody prináša obchodníkovi, sme sa pýtali Lukáša Račanského, Country Managera spoločnosti Dateio pre slovenský trh.
Môžete v stručnosti opísať, čo je Dateio platform?
Ide o marketingový nástroj, ktorý cielene prepája ponuky obchodníkov s koncovými zákazníkmi prostredníctvom mobilnej bankovej aplikácie spolupracujúcich bánk. To, akú ponuku zákazník dostane, vychádza z analýzy toho, kde a ako platí svojou platobnou kartou. Jednoznačnou výhodou teda je, že zákazník dostáva ponuky, ktoré sú pre neho relevantné. A navyše nemusí mať peňaženku plnú rôznych vernostných kariet. Všetko je prepojené prostredníctvom jeho platobnej karty.
Ako získavate dáta, na základe ktorých cielite ponuky zákazníkom?
Pracujeme s dátami, ktoré nám bezpečným spôsobom a so súhlasom jednotlivých klientov poskytujú spolupracujúce banky. Tieto dáta sú anonymizované. Takže naozaj nevieme, či platobnou kartou zaplatil pán Novák z Bratislavy alebo pani Veselá z Košíc. Naše algoritmy len vyhodnocujú a hľadajú vzorce správania, na základe ktorých klient dostáva cielené ponuky.
S ktorými bankami na Slovensku v súčasnosti spolupracujete?
Prostredníctvom Dateio platform dostávajú ponuky klienti takmer všetkých veľkých bánk. Naším najväčším partnerom je Slovenská sporiteľňa. Spolupracujeme tiež s Tatra bankou, 365.bank a UniCredit Bank. Celkovo sme schopní osloviť takmer 800 tisíc zákazníkov.
Aké sú hlavné výhody komunikácie prostredníctvom Dateio platform pre obchodníkov?
Obchodník si môže presne definovať svoje ciele – získať nových zákazníkov, prilákať späť tých, ktorí u neho nakupovali a prešli ku konkurencii, alebo posilniť lojalitu existujúcich zákazníkov. Výhodou spolupráce s nami je, že vidíme ich správanie naprieč vertikálou.
Po spustení kampane môže obchodník sledovať jej výkonnosť v online reportingu. My dokážeme zmerať celú cestu zákazníka – od momentu, keď uvidí ponuku v mobilnom bankovníctve, až po okamih, keď skutočne nakúpi, či už v obchode alebo online.
Ako spolupráca funguje od momentu, keď vás obchodník osloví? Je potrebná nejaká IT integrácia na strane obchodníka?
Vypočujeme si zadanie obchodníka a spoločne pripravíme kampaň. Segmentujeme zákazníkov na základe ich nákupného správania a každému segmentu pripravíme samostatnú ponuku. Kampaň môže byť spustená do niekoľkých dní od odsúhlasenia spolupráce a dodania podkladov. Nie je potrebná žiadna IT integrácia na strane obchodníka a s partnermi spolupracujeme formou „pay-per-performance“, teda náklady obchodníka sa odvíjajú od výsledkov kampane.
S akými obchodníkmi spolupracujete?
Aktuálne máme na Dateio platform viac ako 80 partnerov z rôznych oblastí ako cestovanie, drogérie, čerpacie stanice, lekárne, športové potreby, móda a mnohé iné.
Viac ako 2 roky spolupracujeme so značkou ZOOT, ako na slovenskom, tak aj českom trhu. V oboch krajinách videlo ponuku ZOOT viac ako 1,5 milióna bankových klientov. Zvyšuje sa tak nie len povedomie o značke, ale aj predaje. Dateio platform sa postupne stalo súčasťou marketingového mixu ZOOT.
Ak obchodník pôsobí na viacerých trhoch, môže spustiť kampane aj v zahraničí?
Áno. V súčasnosti pôsobíme na šiestich trhoch – Slovensko, Česká republika, Maďarsko, Rakúsko, Chorvátsko a Rumunsko. Sme v neustálom a úzkom kontakte s našimi kolegami Country manažérmi a pripraviť kampaň aj na iných trhoch pre nás nie je problém.
Čo by ste na záver odkázali svojim obchodným partnerom?
Chcel by som sa poďakovať všetkým obchodným partnerom, ktorí s nami už úspešne spolupracujú. A zároveň budem rád, ak sa aj ďalší obchodníci budú chcieť dozvedieť viac. Radi sa s nimi, hoci aj pri káve, nezáväzne stretneme a prejdeme si možnosti, ako im v plnení ich cieľov vieme pomôcť.
Kontakt: Lukáš Račanský, Country Manager Dateio SK, lukas.racansky@dateio.eu